Google Glass bij check-in hotels

18 juni 2014 |
Google Glass bij check-in hotels<

Itesso gaat de futuristische 'Google Glass Assisted Hotel Check-in Functionality' demonstreren op HITEC 2014 (Los Angeles). Deze hypermoderne toepassing geeft hotelpersoneel de mogelijkheid om
gasten direct te herkennen bij de check-in door integratie met de cloud-native PMS-oplossing van iTesso.

Definitief veranderd
Deze revolutionaire oplossing is ontworpen om maximale efficiëntie, perfecte functionaliteit en optimaal gemak te bieden tijdens de check-in-ervaring van de gast. Het is één van de meest baanbrekende technologiën die beschikbaar zijn en zal de check-in bij hotels definitief veranderen.

Check-in
Het Google Glass-systeem is ontworpen om samen het Cloud-native Itesso Enterprise Lodging System (ELS) een perfecte beleving te bieden aan zowel de gast als aan het hotelpersoneel. Google Glass vergelijkt de foto die genomen is met de bril met een profielfoto van bijvoorbeeld LinkedIn of uit een bestand. De hotelmedewerker krijgt te horen wie de gast is, en zodra de identiteit is vastgesteld, kan met een simpel spraakcommando de check-in bevestigd worden.

Bas Blommaart
Bas Blommaart van iTesso: ''Google Glass is nog in een 'beta-testing' fase, maar ondertussen is het aantal gebruikers groeiende, dankzij de welhaast ongelimiteerde mogelijkheden die Google Glass biedt. iTesso kan eindelijk de functionaliteit bieden die gasten herkent, voordat zij zelf hun identiteit kenbaar maken.''

Pionier
Sinds haar oprichting in 1994 is iTesso altijd al een pionier geweest binnen de hospitality branche. De innovatieve concepten van iTesso hebben de operationele efficiëntie en de gastervaring naar een hoger plan getild. iTesso bracht het eerste cloud-native PMS-systeem en met deze Google Glass functionaliteit heeft het bedrijf bewezen een van de meest innovatieve en meest succesvolle spelers te zijn in de markt.

Meer weten? www.itesso.com
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: