Gouden Green Key voor Kapellerput

14 juli 2009 |
Gouden Green Key voor Kapellerput<

Tijdens de themadag: ‘Duurzaamheid, wie durft’ ontvingen Rik Hüsken en Jeu Bressers van Kapellerput Conferentiehotel uit handen van Erik van Dijk van de stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK) het Green Key certificaat in de hoogste categorie: Goud. Kapellerput heeft gekozen voor Green Key omdat dit goed past in haar bedrijfsfilosofie. Het conferentiehotel heeft al veel maatregelen doorgevoerd op het gebied van duurzaamheid en wil dit ook uitdragen naar haar gasten. Zo staan er onder andere in het restaurant biologische en streekproducten op de kaart, wordt in het hele conferentiehotel gebruik gemaakt van groene stroom en vormen medewerkers van de diverse afdelingen samen het Green Team.

Om de gouden Green Key te vieren is er momenteel een expositie in het hotel waarbij het hergebruik van spullen centraal staat. In samenwerking met Studio Hergebruik uit Rotterdam is er werk te zien van kunstenaars en vormgevers die zich op enigerlei wijze toeleggen op hergebruik of recycling van materialen, beelden of concepten. Gasten van het conferentiehotel kunnen de hele zomer nog de expositie bewonderen.

Green Key is het internationale keurmerk voor ondernemers in de toeristisch recreatieve sector die milieuverantwoord ondernemen. Een Green Key wordt verkregen als ondernemers voldoen aan criteria ten aanzien van energiebesparing, reductie van afvalstromen, intern milieumanagement.



Hospitality Management, Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

12.16  Powertalk André Wiringa André Wiringa spreekt de hoteliers bij over de nieuwe marketing: beleving. Hoe zorg je er als hotelier voor dat een gast van een tevreden naar een loyale gast transformeerd? Wiringa adviseert iedere hotelier om andersom te denken: welke reviews wil ik dat gas...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: