Henk de Lugt Award uitgereikt aan hotelier Piet Boogert

28 november 2016 | Thijs Jacobs

Vandaag is tijdens een speciale bijeenkomst in Het Lloyd Hotel & Culturele Ambassade voor de vierde keer de Henk de Lugt Award uitgereikt. Deze Award wordt toegekend aan een persoon uit het hotelvak die zich in zijn of haar werk en leven onderscheidt in gastvrijheid, karakter en positiviteit. De Award is vernoemd naar de in december 2012 overleden hotelier Henk de Lugt die eigenaar was van Hotel Zandbergen. De jury heeft de award deze keer uitgereikt aan hotelier Piet Boogert, General Manager van Het Lloyd Hotel & Culturele Ambassade.

De winnaar van de Henk de Lugt Award 2016 is volgens het juryrapport met recht een bijzonder persoon te noemen, en is zonder meer aan te duiden als karakterhotelier. Een toonbeeld van gastvrijheid, karakter en positiviteit. Piet Boogert kan zich qua passie en inzet voor anderen in het algemeen en voor gastvrijheid in het bijzonder zonder meer meten met de naamgever van de award. De manier waarop hij die passie aan de dag legt, is extravert en lijkt op de wijze waarop de naamgever van de award dat ook deed. Met zijn passie en drive weet Piet iedereen in zijn omgeving te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en daarbij oog te hebben voor de buurt en de stad. Als iets of iemand aan zijn geliefde werkgebied komt, staat deze karakterhotelier meteen klaar om zijn mening te delen, Patrick Brand namens de Raad van Advies.

In 2013 viel de eer de allereerste Henk de Lugt award te winnen, te beurt aan Hans Vugts. In 2014 werd de award uitgereikt aan René Wildeman en vorig jaar was Edwin van der Meijde de gelukkige. De winnaars zijn stuk voor stuk toonbeelden van het gedachtengoed van de award en zijn naamgever.

De traditie een ijzersterke winnaar te vinden is voortgezet in 2016. Een uitdagende klus, maar de raad kwam al snel tot een unaniem besluit; ook dit jaar is er weer een pracht van een karakterhotelier gevonden.

Henk de Lugt Award voor Karakterhoteliers

De Henk de Lugt Award wordt jaarlijks uitgereikt. De winnaar van het voorgaande jaar en de raad van advies nomineren kandidaten voor het volgende jaar. De Raad van Advies benoemt de uiteindelijke winnaar en draagt zorg voor de uitreiking. De raad van advies bestond dit jaar uit: Sander Allegro, Erik Baumann, Patrick Brand, Frank ter Horst, Thomas Kascha, Elvira Wilthagen, Elly van de Wouw en natuurlijk Hans Vugts en René Wildeman. De award bestaat uit een herdenkingsmedaille en een karikaturaal portret van de winnaar.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: