Horeca helpt Sint-Maarten

25 september 2017 | Thijs Jacobs

Sint-Maarten is zwaar getroffen door orkaan Irma. Ook veel horecaondernemers zijn geraakt. Voor de wederopbouw is veel geld nodig. Sint-Maarten is voor 80 procent afhankelijk van horeca & toerisme. Daarom komt de horeca hier in actie om de Nederlandse horeca op Sint-Maarten een hart onder de riem te steken en financieel te helpen.

Van horeca voor horeca

Robèr Willemsen, voorzitter KHN: “Als horecaondernemers weten wij als geen ander hoe belangrijk de inkomsten van toeristen en andere gasten zijn. Daarom hebben we vandaag onze leden opgeroepen om van zaterdag 23 september tot en met zondag 1 oktober gezamenlijk in actie te komen voor de horeca op Sint-Maarten. We vragen of zijzelf en hun medewerkers een bedrag over hebben voor Sint-Maarten. En zij kunnen met een speciaal A4-tje ook hun gasten om een kleine bijdrage vragen. Aan het einde van de actieperiode maakt iedere ondernemer zelf het totaalbedrag over naar het gironummer van het Rode Kruis: giro 5125. Wij vragen onze leden ons te laten weten welk bedrag is overgemaakt. KHN telt alle bedragen bij elkaar op en overhandigt het totaalbedrag symbolisch (in de vorm van een cheque) aan het Rode Kruis."

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: