Horecaondernemers doen speeddates

18 april 2014 |
Horecaondernemers doen speeddates<

Horecaondernemers in Amsterdam hebben afgelopen week met open armen ruim 100 werkzoekenden verwelkomd tijdens speciaal georganiseerde 'speeddates' in diverse hotels. "Het blijkt een enorme
meerwaarde te hebben om samen met het Werkgevers Servicepunt samen te werken om deze mensen te ontmoeten, de werkomgeving te laten zien, ervaring met solliciteren op te doen en mogelijk zelfs een baan in de horeca aan te bieden.", aldus KHN Amsterdam bestuurslid Majel Tromp. Diverse horecabedrijven hadden de deuren opengesteld voor deze activiteiten. De diversiteit van de horeca is groot en daarom is er ook veel mogelijk voor de werkzoekenden die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.

Horeca Werkt!
Op 14 en 16 april maakten werkzoekenden met een uitkering en bedrijven in de horeca kennis met elkaar. Bedrijven lieten zien hoe het werk op hun werkvloer er uit ziet en potentiële werknemers stelden zich in speeddates aan de werkgevers voor. Op maandag 14 april gaven bedrijven masterclasses over werken in de horeca en kon men een rondleiding in de horecabedrijven doen. Het is de derde keer dat Horeca Werkt! plaatsvindt in Amsterdam.

Voor werknemers...
De ruim 100 werkzoekenden waren door het WSP al voorbereid op deze speeddate. Een aantal werkzoekenden hebben een masterclass gevolgd en tijdens de selectiedagen konden werkzoekenden diverse workshops volgen om succesvol te solliciteren, zoals "Dress for Success" en inzicht krijgen in de persoonlijke competenties. In de komende weken zal duidelijk worden hoeveel werkzoekenden weer aan de slag gegaan zijn in de Amsterdamse Horeca.

...en voor werkgevers!
Horecabedrijven uit de regio Amsterdam konden vooraf vacatures insturen en ondernemers konden zelf aanwezig met hun HR-managers of bedrijfsleiders bij de speeddate-sessies. Zo konden verschillende werkgevers op één locatie de kandidaten in korte ontmoetingen van 5-10 minuten leren kennen en ervaren of er een eerste klik is. Als er een echt klik was, konden de werkgevers de kandidaten uitnodigen voor een uitgebreider gesprek bij henzelf. De kandidaten die aanwezig waren hadden al ervaring in de horeca of zijn zich aan het oriënteren op het werken in de horeca, maar geen specifieke opleiding of werkervaring hebben.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: