Hotel, lunchroom en cafetaria thema's BBB

17 september 2015 |
Hotel, lunchroom en cafetaria thema's BBB<

Horecavakbeurs BBB (5 tot en met 7 oktober in MECC Maastricht) organiseert dit jaar speciale themadagen waarop branchegenoten uit de hotel-, lunchroom- en cafetariawereld elkaar kunnen ontmoeten en kennis kunnen delen. De maandag van de beurs staat geheel in het teken van het Euregionaal Hotel Symposium. Op de dinsdag staat de lunchroom- en cafetariabranche centraal en is er een speciale ontvangst voor Vlaamse horecaondernemers.

Euregionaal Hotel Symposium
Dit jaar wordt voor het eerst het Euregionaal Hotel Symposium georganiseerd: een gezamenlijk project van Servicecenter 4Hospitality, HotelloTop, Ecolab, Auping, Mise en Place en Blycolin. Naar verwachting zijn er zo’n 150 hoteliers uit de Euregio aanwezig. Met het thema D.A.R.E. (Dream, Act, Realize, Evaluate) presenteert de organisatie van HotelloTop een stappenplan voor de moderne hotelier die zich in een dynamische wereld staande moet zien te houden. Daarnaast zijn er Pecha Kucha sessies, een lezing van keynote speaker Alberto Sanna van het Scientific Institute San Raffaele in Milaan en een lezing van Herman Konings van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeks-bureau Pocket Marketing/nXt.

Lunchroomdag en Cafetariadag
Dinsdag staat de BBB in het teken van de "Lunchroomdag":http://www.lunchroom.nl/nieuws/lunchroomdag-op-bbb-maastricht-11732/ en de Cafetariadag. Vakbezoekers kunnen hier gratis aan deelnemen. De dag begint met een plenair programma, waarna de bezoekers met workshops, lezingen en presentaties op de hoogte worden gebracht van de laatste ontwikkelingen in hun eigen branche. Onderwerpen van de Lunchroomdag (in samenwerking met Van Geloven en Lunchroom/Uitgeverij PS) zijn bijvoorbeeld koffietrends, dynamic pricing en social media. Tijdens de Cafetariadag wordt onder andere aandacht geschonken aan online bestellen, gezondheid en formuledenken. In de namiddag is er een netwerkborrel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: