Hotelgasten slapen het liefst in Marriott Hotel Rotterdam

4 januari 2018 | Roy Spijker

Ga je er binnenkort op uit en ben je nog op zoek naar een goed hotel? Volgens de gasten van Hotels.nl is het Marriott Hotel Rotterdam de nummer 1 van Nederland van 2017. De leiding van het hotel mag daarvoor vandaag de award voor ‘Beste Hotel van Nederland’ in ontvangst nemen. De award is een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks uitreikt.

De uitslapers van Nederland kunnen hun wishlist weer aanvullen; het Beste Hotel van Nederland van 2017 is bekend! Vorig jaar won het 5* hotel nog de ‘Luxury Award 2016’, maar dit jaar kent Hotels.nl hen de titel van ‘Beste Hotel van Nederland’ toe. Marriott Hotel Rotterdam verdient de prijs vanwege de vele lof die het ontvangen heeft van zijn gasten. Het bijzonder vriendelijke personeel en de netheid van het hotel worden vooral geprezen. “De service en uitstraling van de medewerkers was top, de ligging is meer dan perfect”, schreef een van de hotelgasten. “Hele goede service van het personeel, ruime kamers, erg hygiënisch en netjes afgewerkt”, aldus een andere hotelgast.

De Top 3 van beste hotels van Nederland bestaat naast Marriott Hotel Rotterdam, uit Van der Valk Hotel Groningen-Hoogkerk en Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent. Hiernaast kent Hotels.nl awards toe aan de beste hotels per regio en andere categorieën als ‘Beste Nieuwkomer’ en ‘Publiekslieveling’.

Ruim 2.000 hotels
De award winnaars worden bepaald aan de hand van de reviewscores van de ruim 2.000 hotels in het aanbod van Hotels.nl. In 2017 hebben 40.000 hotelgasten hun ervaring gedeeld. In de reviews geven zij scores aan verschillende categorieën: prijs-kwaliteitsverhouding, hygiëne, comfort, service en ligging. Daarnaast kunnen er opmerkingen worden geplaatst over bijzondere plus- en minpunten van het hotel. De gemiddelden van deze scores en de opmerkingen van de gasten worden gepubliceerd op de website van Hotels.nl.

Awards
Dit jaar is de 4e keer dat Hotels.nl de awards uitreikt. Ieder jaar wordt dit gedaan op basis van de reviewscores van het voorgaande jaar. De prijs voor het beste hotel van Nederland bestaat uit een handgemaakt beeld met het karakteristieke roze bedje. In de komende weken worden er in totaal 39 awards uitgereikt. De uitslag van de awards blijft altijd tot op het laatste moment geheim. Medewerkers van Hotels.nl verrassen het hotelpersoneel door onaangekondigd naar de award winnende hotels te komen en hen persoonlijk te feliciteren.

Hotels.nl vierde afgelopen jaar zijn 16e verjaardag. Henriette IJzenberg en Kees Eldering begonnen de boekingswebsite op 28 november 2001 in een Groningse achterkamer. De onderneming die toen nog bestond uit één laptop en één telefoon, is nu een van de grootste boekingsbedrijven van Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: