Hotellerie staat niet centraal bij Thesis Award

18 maart 2015 |
Hotellerie staat niet centraal bij Thesis Award<

Volgende week donderdag vindt de uitreiking van de Thesis Award plaats. Vijf kandidaten maken kans op deze felbegeerde award, die
in het leven is geroepen om de industrie te laten zien waar studenten van hotelscholen mee bezig zijn. De Association Dutch Hotel Management Schools is initiator van deze prijs.

Samenwerking
Het voornoemde samenwerkingsverband omhelst Hotelschool The Hague, Hotel Management School Maastricht, NHTV Academy of Hotel Management, Saxion Hospitality Business School en Stenden University International Hotel Management. Deze vijf hotelscholen steken de koppen jaarlijks bijeen om te discussiëren over hotelgerelateerde zaken en om kennis over te dragen. Aan deze bijeenkomst is de Thesis Award gekoppeld.

Beste scriptie van 2014
Het doel van de Thesis Award is om de beste scriptie van 2014 uit te verkiezen en daarmee de aandacht van de industrie te vestigen op het inhoudelijke aspect van de opleiding. Gienke Osinga is voorzitter van de Association Dutch Hotel Management Schools en directrice van de NHTV in Breda. “Vanuit de industrie is er een behoefte aan inzicht in waarmee onze studenten bezig zijn. Theorieën en modellen moeten steeds meer toegepast worden in eindproducten. Met andere woorden: onze studenten moeten bewijzen dat ze op hbo-niveau kunnen presteren. De Thesis Award is een uitstekende manier om de verworven kennis aan de praktijk te toetsen.”

Geliefd bij andere industrieën
Het valt ons op dat bij de scripties van de vijf genomineerden weinig aandacht is voor de hotellerie en voor de relevantie voor de branche. Is dit tekenend voor de hotelscholen, het leerklimaat en de doelen die studenten zich stellen? Met andere woorden: is een hotelschool niet verworden tot een algemene managementopleiding?
“Onze studenten zijn inderdaad geliefd bij andere industrieën”, vertelt Gienke. “De context waarin de scholing plaatsvindt is toch zeker de gastvrijheidssector, en juist dat aspect wordt gewaardeerd. Bij banken, bij ‘automotive’ en bij ICT-bedrijven komen veel van onze studenten uiteindelijk terecht. Misschien zegt dat ook veel over de kwaliteit van onze opleiding: die wordt hoog gewaardeerd.”

De vijf kandidaten
Terug naar de Thesis Award: op 26 maart presenteren de kandidaten de inhoud van hun scriptie, waarna de bekendmaking van de winnaar plaatsvindt. We presenteren u in het kort en in willekeurige volgorde de kandidaten en de inhoud van de scriptie.

Carolina Bardelle
Scriptie: Heimwee bij personeel van de 'Norwegian Jewel'


Lynn van Rennes
Scriptie: Het stimuleren van een gezond voedingspatroon bij werknemers van een multinational


Mareke Heeren
Scriptie: Live Online Training 'Revenue Management for Improved Forecasting Accuracy'


Niko Kalinowski
Scriptie: Paperless offices in hospitality


Sophie van Remmen
Scriptie: Leidt de verbetering van softskills van medewerkers van ABN AMRO tot meer tevredenheid van focusklanten?


Thijs Jacobs




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: