Hotelprijzen Amsterdam flink omhoog door Canal Parade

1 augustus 2019 | Thijs Jacobs

In de aanloop naar het jaarlijkse evenement Pride Amsterdam, waar honderdduizenden bezoekers uit binnen- en buitenland op afkomen, hebben vrijwel alle Amsterdamse hoteliers hun tarieven voor een overnachting al ruim vooraf flink verhoogd. Dit blijkt uit onderzoek door Feestkleding365.nl, dat in aanloop naar Pride 2019 de Amsterdamse hotelprijzen van 100 hotels analyseerde.

Hotelprijzen ruim vooraf al verhoogd

De drukte rondom de Canal Parade, die op 3 augustus plaatsvindt, heeft een grote invloed op de hotelprijzen. In vergelijking met andere weekenden in juli en augustus hadden hoteliers meerdere weken voor aanvang de prijzen al met gemiddeld 18,8% verhoogd. Bij hotels in hartje centrum lagen de tarieven voor een overnachting zelfs 21,3% boven het gebruikelijke niveau. 

Terugkomen op hoge tarieven

Toch hebben hoteliers blijkbaar moeite om álle kamers gevuld te krijgen. In de laatste week voor aanvang van Pride Amsterdam daalden veel hotelprijzen namelijk weer, waarbij sommige hotels de tarieven zelfs met bijna 30% lieten zakken. 

Een voorbeeld is NH Hotel Amsterdam Flower Market, dat in eerste instantie een tarief rekende dat 37,8% boven het gemiddelde weekendtarief in het hoogseizoen lag. Vlak voor aanvang van Pride Amsterdam is de prijs voor een overnachting echter weer met bijna 15% verlaagd.

Meer informatie over het onderzoek is hier te vinden

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: