Hotelprijzen Amsterdam flink omhoog door Canal Parade

1 augustus 2019 | Thijs Jacobs

In de aanloop naar het jaarlijkse evenement Pride Amsterdam, waar honderdduizenden bezoekers uit binnen- en buitenland op afkomen, hebben vrijwel alle Amsterdamse hoteliers hun tarieven voor een overnachting al ruim vooraf flink verhoogd. Dit blijkt uit onderzoek door Feestkleding365.nl, dat in aanloop naar Pride 2019 de Amsterdamse hotelprijzen van 100 hotels analyseerde.

Hotelprijzen ruim vooraf al verhoogd

De drukte rondom de Canal Parade, die op 3 augustus plaatsvindt, heeft een grote invloed op de hotelprijzen. In vergelijking met andere weekenden in juli en augustus hadden hoteliers meerdere weken voor aanvang de prijzen al met gemiddeld 18,8% verhoogd. Bij hotels in hartje centrum lagen de tarieven voor een overnachting zelfs 21,3% boven het gebruikelijke niveau. 

Terugkomen op hoge tarieven

Toch hebben hoteliers blijkbaar moeite om álle kamers gevuld te krijgen. In de laatste week voor aanvang van Pride Amsterdam daalden veel hotelprijzen namelijk weer, waarbij sommige hotels de tarieven zelfs met bijna 30% lieten zakken. 

Een voorbeeld is NH Hotel Amsterdam Flower Market, dat in eerste instantie een tarief rekende dat 37,8% boven het gemiddelde weekendtarief in het hoogseizoen lag. Vlak voor aanvang van Pride Amsterdam is de prijs voor een overnachting echter weer met bijna 15% verlaagd.

Meer informatie over het onderzoek is hier te vinden

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: