HotelTech: CityHub schudt hotellerie wakker

11 november 2015 |
HotelTech: CityHub schudt hotellerie wakker<

Sem Schuurkes en Pieter van Tilburg hebben de Nederlandse hotellerie zojuist wakker geschud met hun CityHub concept in Amsterdam. Reken maar dat er
meer CityHubs volgen. We spreken Sem en op 23 november vertelt hij nog veel meer over CityHub tijdens HotelTech 2015. Gratis inschrijven kan via deze link.
Sem Schuurkes
"Officieel zijn we op dit moment net een week open, maar in de praktijk zijn we al drie weken geopend. Hoe het gaat? Alles werkt prima en we zitten
helemaal vol. Ook voor de komende tijd al." Aan het woord is Sem Schuurkes, en hij spreekt vol enthousiasme over het nieuwe hotelconcept.



Personeel bij check-in is overbodig
"Onze gasten doen zelf de check-in. Daar komt geen personeel meer bij kijken. Dat is ook onnodig en kost alleen maar tijd; het is toch alleen maar administratie... Ik verwacht dat deze functie binnen de hotellerie helemaal geautomatiseerd gaat worden. Natuurlijk werken er al hotels met RFID-kaartjes, maar die worden toch nog fysiek uitgedeeld."



Onpersoonlijk? Nee, juist persoonlijk!
De oudere garde zal ongetwijfeld cynisch zijn en dit al bij voorbaat een 'onpersoonlijk hotel' noemen. "Haha, ja. Dat geloof ik best, maar dit is verre van een afstandelijk hotel. Dat je iemand de tijd en moeite bespaart om in te moeten checken, is juist winst. Daarnaast heeft iedereen een bracelet, die gekoppeld is aan je creditcard en je gegevens. Iedereen is persoonlijk deelnemer, want de bracelet gebruik je ook voor de douches en zo. Denk ook aan de koppeling met Facebook, waardoor ons personeel de aanwezige gasten herkent. Dat maakt de ervaring veel persoonlijker. Okay, als iemand een lampenkap als profielfoto heeft, dan wordt het lastig. Toch gebruikt bijna iedereen een foto van zijn gezicht als profiel picture. Het feit dat de slaapunits enkel gemaakt zijn om in te slapen, zorgt ervoor dat de gemeenschappelijke ruimtes veel levendiger zijn. Ons hotel is juist een interactieve, sociale plek voor open-minded reizigers."



Being local, sharing en social apps
Delen (sharing) speelt een grote rol, net als 'being local' en de mate van authenticiteit. "Bij ons zie je dat latere reizigers leren van eerdere reizigers. Zij vertellen de latere reizigers wat de leuke hotspots zijn in de buurt. Ook de social app is tof: er is een cityhost die als individu wordt neergezet. Dat helpt echt. De app gebruik je ook om de kamer te bedienen. We worden weleens vergeleken met Qbic hotels of met citizenM, maar dat zijn nog normale hotels, waar de check-in door personeel wordt gedaan. Echt; binnen de hotellerie wordt nog heel weinig gebruik gemaakt van de technische mogelijkheden om de check-in te verbeteren, en social apps moeten ook nog ontdekt worden. Je zou denken dat we alleen bij een bepaalde leeftijds- en doelgroep aansluiten, maar we ontvangen ook al zakenreizigers die hun verblijf zelf moeten betalen. De 'kamer'prijs? ergens tussen de veertig en honderd euro. Alle units zijn tweepersoons."



Kom luisteren naar Sem!
Op 23 november wordt Sem live geïnterviewd op "HotelTech.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/ Ook jij kunt er gratis bij zijn. Zelfs de lunch is gratis! Het belooft een topdag te worden. "Schrijf je in via deze link.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/






Auteur: Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] easyHotel met 153 kamers geopend bij Amsterdam Airport Schiphol

easyHotel Benelux heeft vorige week de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol volledig geopend. Deze negende vestiging van easyHotel Benelux is met maar liefst 153 kamers het grootste hotel tot nu toe van dit snelgroeiende label. Sinds afgelopen juli was een gedeelte van de...

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: