HotelTech: CityHub schudt hotellerie wakker

11 november 2015 |
HotelTech: CityHub schudt hotellerie wakker<

Sem Schuurkes en Pieter van Tilburg hebben de Nederlandse hotellerie zojuist wakker geschud met hun CityHub concept in Amsterdam. Reken maar dat er
meer CityHubs volgen. We spreken Sem en op 23 november vertelt hij nog veel meer over CityHub tijdens HotelTech 2015. Gratis inschrijven kan via deze link.
Sem Schuurkes
"Officieel zijn we op dit moment net een week open, maar in de praktijk zijn we al drie weken geopend. Hoe het gaat? Alles werkt prima en we zitten
helemaal vol. Ook voor de komende tijd al." Aan het woord is Sem Schuurkes, en hij spreekt vol enthousiasme over het nieuwe hotelconcept.



Personeel bij check-in is overbodig
"Onze gasten doen zelf de check-in. Daar komt geen personeel meer bij kijken. Dat is ook onnodig en kost alleen maar tijd; het is toch alleen maar administratie... Ik verwacht dat deze functie binnen de hotellerie helemaal geautomatiseerd gaat worden. Natuurlijk werken er al hotels met RFID-kaartjes, maar die worden toch nog fysiek uitgedeeld."



Onpersoonlijk? Nee, juist persoonlijk!
De oudere garde zal ongetwijfeld cynisch zijn en dit al bij voorbaat een 'onpersoonlijk hotel' noemen. "Haha, ja. Dat geloof ik best, maar dit is verre van een afstandelijk hotel. Dat je iemand de tijd en moeite bespaart om in te moeten checken, is juist winst. Daarnaast heeft iedereen een bracelet, die gekoppeld is aan je creditcard en je gegevens. Iedereen is persoonlijk deelnemer, want de bracelet gebruik je ook voor de douches en zo. Denk ook aan de koppeling met Facebook, waardoor ons personeel de aanwezige gasten herkent. Dat maakt de ervaring veel persoonlijker. Okay, als iemand een lampenkap als profielfoto heeft, dan wordt het lastig. Toch gebruikt bijna iedereen een foto van zijn gezicht als profiel picture. Het feit dat de slaapunits enkel gemaakt zijn om in te slapen, zorgt ervoor dat de gemeenschappelijke ruimtes veel levendiger zijn. Ons hotel is juist een interactieve, sociale plek voor open-minded reizigers."



Being local, sharing en social apps
Delen (sharing) speelt een grote rol, net als 'being local' en de mate van authenticiteit. "Bij ons zie je dat latere reizigers leren van eerdere reizigers. Zij vertellen de latere reizigers wat de leuke hotspots zijn in de buurt. Ook de social app is tof: er is een cityhost die als individu wordt neergezet. Dat helpt echt. De app gebruik je ook om de kamer te bedienen. We worden weleens vergeleken met Qbic hotels of met citizenM, maar dat zijn nog normale hotels, waar de check-in door personeel wordt gedaan. Echt; binnen de hotellerie wordt nog heel weinig gebruik gemaakt van de technische mogelijkheden om de check-in te verbeteren, en social apps moeten ook nog ontdekt worden. Je zou denken dat we alleen bij een bepaalde leeftijds- en doelgroep aansluiten, maar we ontvangen ook al zakenreizigers die hun verblijf zelf moeten betalen. De 'kamer'prijs? ergens tussen de veertig en honderd euro. Alle units zijn tweepersoons."



Kom luisteren naar Sem!
Op 23 november wordt Sem live geïnterviewd op "HotelTech.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/ Ook jij kunt er gratis bij zijn. Zelfs de lunch is gratis! Het belooft een topdag te worden. "Schrijf je in via deze link.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/






Auteur: Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: