Jochem Schut nieuwe general manager van NinetyNine Hotel Amsterdam

14 januari 2020 | Thijs Jacobs

Opening na opening voor NinetyNine: waar begin januari eerst nog een gloednieuw NinetyNine Hotel in München Halbergmoos opent, volgt in maart alweer de volgende hotspot, deze keer onder de rook van Amsterdam. Voor deze locatie bij luchthaven Schiphol heeft de Centro Hotel Group de ervaren hotelier Jochem Schut aangetrokken. 

Carrièreprofiel

De in Nederland geboren Jochem Schut brengt meer dan 20 jaar internationale expertise mee naar zijn nieuwe functie als General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam. Na zijn studie aan de Internationale Hotelschool in Den Haag begon hij zijn loopbaan bij de reserveringsafdeling van het NH Tropen Hotel en daaropvolgend de Eden Hotel Group. Daarna is hij bij Radisson Blu Hotels begonnen, waar hij voor de hotels in Amsterdam als Revenue Manager heeft gewerkt en zijn weg heeft gevonden als Director of Operations en Executive Assistant Manager voor hotels in Engeland, Rusland en Georgië, om uiteindelijk als General Manager aangesteld te worden voor het 4* Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa, België. In 2016 maakte Jochem Schut vervolgens de overstap naar Edelweiss Gastro Ltd, waar hij als Hotel Operations Manager verantwoordelijk was voor de hotelprocessen op luxe rivier-cruiseschepen op de Europese rivieren.

"Jochem Schut brengt veel kennis en expertise van de hotelbranche met zich mee. We zijn erg blij dat we hem hebben kunnen inspireren voor ons merk en dat we met hem nu een ervaren hotelier aan onze zijde hebben voor NinetyNine Hotel Amsterdam", zegt Rahman Neiro, CEO van de Centro Hotel Group.

Over de Centro Hotel Group

De Centro Hotel Group uit Hamburg is een internationale groep met 85 hotels in het drie- en viersterrensegment met 8.600 kamers op ongeveer 36 verschillende locaties. Naast de vier eigen hotelmerken Centro, Boutique, FourSide, en NinetyNine Hotels, behoort ook de Rijntoren met panoramadek en het ronddraaiende Japans-Europese QOMO Restaurant & Bar in Düsseldorf tot de portefeuille. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: