Jonge hotelgast klaagt snel

21 oktober 2013
Jonge hotelgast klaagt snel

Hotels die vrezen voor hun online reputatie, kunnen zich maar beter gaan wapenen tegen Generatie Y. Onderzoek door Expedia brengt aan het licht dat reizigers onder de 34 twee keer zo vaak een
negatieve online review over een hotel schrijven dan oudere gasten. Te verwachten valt daarbij 'jong geleerd is oud gedaan'.

*Ventileren*
Bij de hogere leeftijdsklassen (34 jaar en ouder) heeft één op de zeven het afgelopen jaar een negatief commentaar over een hotel online gezet, tegen één op de vier bij de 'millenials'. De boekingswebsite enquêteerde 8.500 personen uit de VS voor het onderzoek.

*Goed, beter, best*
Afgezien van de conclusie dat jonge hotelgasten zich sneller negatief uitlaten op reviewwebsites en social media, zijn ze met niets minder dan het beste tevreden. Zakenreizigers onder de 30 jaar hebben geen moeite om dure maaltijden en roomservice te declareren bij hun werkgever. Zakelijke hotelgasten 'op leeftijd' doen dit veel minder.

~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Overig nieuws