Kaboom: revolutie in de hotellerie

8 mei 2015 |
Kaboom: revolutie in de hotellerie<

"Als de crisis ons één ding heeft geleerd, is het wel dat er een nieuw soort reiziger is opgestaan. Ook zakelijk. Eentje die nog steeds in is voor
citytrips en nieuwe dingen ontdekken, maar dan wel tegen minimale prijzen en met maximaal comfort, zonder overbodige franje. Het antwoord daarop is Kaboom Hotel Maastricht. De kamers zijn ontdaan van alle zaken die de reiziger toch niet gebruikt. Maar bed, douche en hotelfaciliteiten bieden maximaal comfort en luxegevoel", stelt Rino Soeters, directeur van Kaboom, de nieuwste loot aan de stam van La Bergère Group (LBG). "De nieuwe reiziger maakt zijn eigen verantwoorde keuzes, wil niet betalen voor de dingen die hij toch niet gebruikt, maar wil wel worden verrast. Daarvoor hebben wij gezorgd."

Lean & mean
De kamers van Kaboom zijn ‘lean & mean’, maar wel met een groot luxe Auping-bed, een Grohe-regendouche en een extra large LG-breedbeeld-tv. Overal is gratis razendsnelle wifi. Dankzij de professionele housekeeping is het hotel altijd brandschoon. De verrassing zit in het zeer opvallende iconische behang met damastpatroon, de creatieve manier van omgaan met licht en de bijzondere materialen. De gast heeft de mogelijkheid om bij een van de horecapartners te ontbijten. Het hotel heeft liefst twee unieke loungedakterrassen.

Familiekamers
De prijzen van een tweepersoonskamer beginnen al bij 39 euro per nacht. Een ander belangrijk nieuw item: Kaboom heeft familiekamers tot zes personen. Soeters: "Ook dat zien we als een groeiende behoefte; steeds meer groepen bezoeken Maastricht. Van gezinnen met kinderen tot internationale studenten met hun ouders die op zoek zijn naar een studentenkamer."

Over Rino Soeters
Soeters studeerde in 2000 af aan de hotelschool. Na een korte tussenstop bij Apple Park-hotel en hotel Derlon begint hij in 2001 bij het toenmalige Designhotel La Bergère. Onder directeur Paul Rinkens leert hij niet alleen het hotelvak door en door, maar ook een 'andere' manier van denken, waarbij gastvrijheid absoluut in het DNA verankerd zit. In 2007 wordt Designhotel La Bergère verkocht en gaat Soeters zelfstandig verder met Hip Hotel St. Martenslane (nu Craft Hotel St. Martenslane), dat al in 2004 binnen de groep ontwikkeld is. Hij bouwt de groep verder uit met onder andere de hotels Qbic Amsterdam (2007) en Townhouse Maastricht (2009). Daarnaast zijn er nog long- en shortstay-appartementen in Maastricht. Allemaal concepten met hun eigen onderscheidende signatuur. Nooit twee keer hetzelfde doen; dát is de kracht van La Bergère Group. En daar past Kaboom perfect in.

"Kaboom staat voor de clash, de bang, de controverse. Je zou het een hotel in de klassieke zin van het woord kunnen noemen, maar dan met een moderne twist. Het is een ‘state of mind’. Een boetiekhotel, maar door de schaalgrootte (63 kamers) en de uitvoering ook weer niet. Er is warmte en sfeer. Het past in geen enkele categorie", aldus Soeters. "Dat maakt het juist interessant. Het was er nog niet en daarom past het ook binnen het innovatieve karakter van Maastricht en LBG. Het ligt tegenover het station, een plaats die transitie uitademt. Het stadsdeel Wyck als ‘lounge’, volop in ontwikkeling, met zijn nog veelal particuliere winkels, cafés, restaurants, galeries et cetera. En de brede avenueachtige straten die grandeur uitstralen."

Kaboom creëert ongeveer 20 arbeidsplaatsen, onder andere voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. LBG maakt veel gebruik van lokale partners. Zo ook bij Kaboom. Toeleveranciers worden altijd in de directe nabijheid gezocht. Daarom ook twee aparte foodconcepten op de benedenverdieping, die door derden worden geëxploiteerd. Ook dat levert nog eens zo’n 35 arbeidsplaatsen op. De spin-off voor Wyck zal zeker bijdragen aan een verder economische groei. De toekomst is uitdagend. Want, zo stelt Soeters: ‘Kaboom is een concept dat perfect uitgerold kan worden naar andere steden die op een innovatieve wijze in ontwikkeling zijn vanuit historisch perspectief naar de toekomst. Echter, eerst Kaboom Maastricht tot een succes maken. Daar gaat nu alle tijd en energie in zitten.’


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: