Kaboom: revolutie in de hotellerie

8 mei 2015 |
Kaboom: revolutie in de hotellerie<

"Als de crisis ons één ding heeft geleerd, is het wel dat er een nieuw soort reiziger is opgestaan. Ook zakelijk. Eentje die nog steeds in is voor
citytrips en nieuwe dingen ontdekken, maar dan wel tegen minimale prijzen en met maximaal comfort, zonder overbodige franje. Het antwoord daarop is Kaboom Hotel Maastricht. De kamers zijn ontdaan van alle zaken die de reiziger toch niet gebruikt. Maar bed, douche en hotelfaciliteiten bieden maximaal comfort en luxegevoel", stelt Rino Soeters, directeur van Kaboom, de nieuwste loot aan de stam van La Bergère Group (LBG). "De nieuwe reiziger maakt zijn eigen verantwoorde keuzes, wil niet betalen voor de dingen die hij toch niet gebruikt, maar wil wel worden verrast. Daarvoor hebben wij gezorgd."

Lean & mean
De kamers van Kaboom zijn ‘lean & mean’, maar wel met een groot luxe Auping-bed, een Grohe-regendouche en een extra large LG-breedbeeld-tv. Overal is gratis razendsnelle wifi. Dankzij de professionele housekeeping is het hotel altijd brandschoon. De verrassing zit in het zeer opvallende iconische behang met damastpatroon, de creatieve manier van omgaan met licht en de bijzondere materialen. De gast heeft de mogelijkheid om bij een van de horecapartners te ontbijten. Het hotel heeft liefst twee unieke loungedakterrassen.

Familiekamers
De prijzen van een tweepersoonskamer beginnen al bij 39 euro per nacht. Een ander belangrijk nieuw item: Kaboom heeft familiekamers tot zes personen. Soeters: "Ook dat zien we als een groeiende behoefte; steeds meer groepen bezoeken Maastricht. Van gezinnen met kinderen tot internationale studenten met hun ouders die op zoek zijn naar een studentenkamer."

Over Rino Soeters
Soeters studeerde in 2000 af aan de hotelschool. Na een korte tussenstop bij Apple Park-hotel en hotel Derlon begint hij in 2001 bij het toenmalige Designhotel La Bergère. Onder directeur Paul Rinkens leert hij niet alleen het hotelvak door en door, maar ook een 'andere' manier van denken, waarbij gastvrijheid absoluut in het DNA verankerd zit. In 2007 wordt Designhotel La Bergère verkocht en gaat Soeters zelfstandig verder met Hip Hotel St. Martenslane (nu Craft Hotel St. Martenslane), dat al in 2004 binnen de groep ontwikkeld is. Hij bouwt de groep verder uit met onder andere de hotels Qbic Amsterdam (2007) en Townhouse Maastricht (2009). Daarnaast zijn er nog long- en shortstay-appartementen in Maastricht. Allemaal concepten met hun eigen onderscheidende signatuur. Nooit twee keer hetzelfde doen; dát is de kracht van La Bergère Group. En daar past Kaboom perfect in.

"Kaboom staat voor de clash, de bang, de controverse. Je zou het een hotel in de klassieke zin van het woord kunnen noemen, maar dan met een moderne twist. Het is een ‘state of mind’. Een boetiekhotel, maar door de schaalgrootte (63 kamers) en de uitvoering ook weer niet. Er is warmte en sfeer. Het past in geen enkele categorie", aldus Soeters. "Dat maakt het juist interessant. Het was er nog niet en daarom past het ook binnen het innovatieve karakter van Maastricht en LBG. Het ligt tegenover het station, een plaats die transitie uitademt. Het stadsdeel Wyck als ‘lounge’, volop in ontwikkeling, met zijn nog veelal particuliere winkels, cafés, restaurants, galeries et cetera. En de brede avenueachtige straten die grandeur uitstralen."

Kaboom creëert ongeveer 20 arbeidsplaatsen, onder andere voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. LBG maakt veel gebruik van lokale partners. Zo ook bij Kaboom. Toeleveranciers worden altijd in de directe nabijheid gezocht. Daarom ook twee aparte foodconcepten op de benedenverdieping, die door derden worden geëxploiteerd. Ook dat levert nog eens zo’n 35 arbeidsplaatsen op. De spin-off voor Wyck zal zeker bijdragen aan een verder economische groei. De toekomst is uitdagend. Want, zo stelt Soeters: ‘Kaboom is een concept dat perfect uitgerold kan worden naar andere steden die op een innovatieve wijze in ontwikkeling zijn vanuit historisch perspectief naar de toekomst. Echter, eerst Kaboom Maastricht tot een succes maken. Daar gaat nu alle tijd en energie in zitten.’


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: