Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

11 november 2019 | Thijs Jacobs

Hoewel de wereld vandaag door technologie meer verbonden is dan ooit tevoren, kunnen we ons als individu juist onverbonden voelen tot elkaar. Kimpton gelooft dat oprechte connecties het leven van mensen verbeteren en dat er gelijkenissen tussen iedereen bestaan - ongeacht een achtergrond of levensverhaal; met deze gedachten lanceert Kimpton De Witt het Stay Human project.  

#STAYHUMAN 

Kamer 450 van het Kimpton De Witt in Amsterdam is getransformeerd tot decor van het Stay Human Project. Drie maanden lang worden gasten uitgenodigd om een oprechte connectie en verbinding te voelen; met zij die hen voor waren, zij die nog zullen volgen én met zichzelf. Er zijn in de #StayHuman hotelkamer verschillende items geplaatst die de connectie tussen gasten aanwakkert tijdens een verblijf.

PLANTENWAND EN CONFESSIONBOEK

Zo zijn gasten samen verantwoordelijk voor het welzijn en onderhoud van de grote plantenwand die in de kamer is geplaatst. Er is een magnetische fotomuur waarmee gasten middels een eigen Polaroid camera elkaar kunnen inspireren - en geïnspireerd raken – door een favoriete Amsterdamse hotspot te delen. In het confessionboek worden geheimen en guilty pleasures opgeschreven en er worden favoriete quotes achterlaten op het letterbord om de volgende gast te verrassen. Boven het bed is een #StayHuman neon sign te vinden en er zijn verschillende Marie-Stella-Maris room sprays om in de kamer een favoriete huiselijke geur te verspreiden. Tot slot verzorgt cocktailbar Super Lyan voor mood cocktails; op basis van een persoonlijk ingevulde survey stelt de head bartender voor iedere gast een op-stemming-gebaseerde cocktail samen. 

DEELNEMENDE HOTELS

Naast Kimpton De Witt in Amsterdam is de Stay Human kamer ook te vinden in de Kimpton hotels in Londen, Edinburg en Glasgow. Hoewel de deelnemende hotels het project op een individuele manier benaderen, staat overal het creëren van een verbinding tussen hotelgasten centraal.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: