Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

11 november 2019 | Thijs Jacobs

Hoewel de wereld vandaag door technologie meer verbonden is dan ooit tevoren, kunnen we ons als individu juist onverbonden voelen tot elkaar. Kimpton gelooft dat oprechte connecties het leven van mensen verbeteren en dat er gelijkenissen tussen iedereen bestaan - ongeacht een achtergrond of levensverhaal; met deze gedachten lanceert Kimpton De Witt het Stay Human project.  

#STAYHUMAN 

Kamer 450 van het Kimpton De Witt in Amsterdam is getransformeerd tot decor van het Stay Human Project. Drie maanden lang worden gasten uitgenodigd om een oprechte connectie en verbinding te voelen; met zij die hen voor waren, zij die nog zullen volgen én met zichzelf. Er zijn in de #StayHuman hotelkamer verschillende items geplaatst die de connectie tussen gasten aanwakkert tijdens een verblijf.

PLANTENWAND EN CONFESSIONBOEK

Zo zijn gasten samen verantwoordelijk voor het welzijn en onderhoud van de grote plantenwand die in de kamer is geplaatst. Er is een magnetische fotomuur waarmee gasten middels een eigen Polaroid camera elkaar kunnen inspireren - en geïnspireerd raken – door een favoriete Amsterdamse hotspot te delen. In het confessionboek worden geheimen en guilty pleasures opgeschreven en er worden favoriete quotes achterlaten op het letterbord om de volgende gast te verrassen. Boven het bed is een #StayHuman neon sign te vinden en er zijn verschillende Marie-Stella-Maris room sprays om in de kamer een favoriete huiselijke geur te verspreiden. Tot slot verzorgt cocktailbar Super Lyan voor mood cocktails; op basis van een persoonlijk ingevulde survey stelt de head bartender voor iedere gast een op-stemming-gebaseerde cocktail samen. 

DEELNEMENDE HOTELS

Naast Kimpton De Witt in Amsterdam is de Stay Human kamer ook te vinden in de Kimpton hotels in Londen, Edinburg en Glasgow. Hoewel de deelnemende hotels het project op een individuele manier benaderen, staat overal het creëren van een verbinding tussen hotelgasten centraal.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: