Kimpton De Witt verbindt hotelgasten met #StayHuman project

11 november 2019 | Thijs Jacobs

Hoewel de wereld vandaag door technologie meer verbonden is dan ooit tevoren, kunnen we ons als individu juist onverbonden voelen tot elkaar. Kimpton gelooft dat oprechte connecties het leven van mensen verbeteren en dat er gelijkenissen tussen iedereen bestaan - ongeacht een achtergrond of levensverhaal; met deze gedachten lanceert Kimpton De Witt het Stay Human project.  

#STAYHUMAN 

Kamer 450 van het Kimpton De Witt in Amsterdam is getransformeerd tot decor van het Stay Human Project. Drie maanden lang worden gasten uitgenodigd om een oprechte connectie en verbinding te voelen; met zij die hen voor waren, zij die nog zullen volgen én met zichzelf. Er zijn in de #StayHuman hotelkamer verschillende items geplaatst die de connectie tussen gasten aanwakkert tijdens een verblijf.

PLANTENWAND EN CONFESSIONBOEK

Zo zijn gasten samen verantwoordelijk voor het welzijn en onderhoud van de grote plantenwand die in de kamer is geplaatst. Er is een magnetische fotomuur waarmee gasten middels een eigen Polaroid camera elkaar kunnen inspireren - en geïnspireerd raken – door een favoriete Amsterdamse hotspot te delen. In het confessionboek worden geheimen en guilty pleasures opgeschreven en er worden favoriete quotes achterlaten op het letterbord om de volgende gast te verrassen. Boven het bed is een #StayHuman neon sign te vinden en er zijn verschillende Marie-Stella-Maris room sprays om in de kamer een favoriete huiselijke geur te verspreiden. Tot slot verzorgt cocktailbar Super Lyan voor mood cocktails; op basis van een persoonlijk ingevulde survey stelt de head bartender voor iedere gast een op-stemming-gebaseerde cocktail samen. 

DEELNEMENDE HOTELS

Naast Kimpton De Witt in Amsterdam is de Stay Human kamer ook te vinden in de Kimpton hotels in Londen, Edinburg en Glasgow. Hoewel de deelnemende hotels het project op een individuele manier benaderen, staat overal het creëren van een verbinding tussen hotelgasten centraal.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: