KNRM ontvangt cheque van het Radisson Blu Palace Hotel

30 januari 2018 | David Bakker

Maandagavond heeft General Manager André Aaij van het Radisson Blu Palace Hotel een cheque overhandigd aan de bemanning van de KNRM Noordwijk ter waarde van 6500,- euro. Dit bedrag is ontstaan door de 1,- euro actie van 2017 die het hotel al jaren voert. Elke gast wordt bij het uitchecken gevraagd om 1,- euro te doneren voor de KNRM. Daarnaast doet het hotel er ook altijd een bijdrage bij. Elk jaar levert dit een mooie cheque op.

Actie

André Aaij: “Wij blijven de heren van de KNRM steunen door middel van de 1 euro actie. De mannen doen erg goed en indrukwekkend werk op de Noordzee, vlak voor onze deur. Onze gasten begrijpen heel goed dat wanneer er paniek is in de zee het fijn is om te weten dat er een organisatie is zoals de KNRM die te hulp kan schieten. Veel van onze gasten komen bij ons overnachten vanwege prachtige kustlijn van Noordwijk. De link met de KNRM is daarom makkelijk gemaakt."

De cheque werd uitgereikt aan Loco Burgemeester Gerben van Duin en schipper van de KNRM Noordwijk Thomas Steenvoorden. “Elk jaar worden wij uitgenodigd door het hotel voor een hapje en een drankje en het in ontvangst nemen van de cheque. Een mooi gebaar van het hotel om alle mannen van het station hierbij uit te nodigen. Zij zijn degene die ook op de boot staan en met de vaak lastige en heftige situaties te maken hebben. Het is fijn dat hier bij stil wordt gestaan”, aldus Thomas Steenvoorden.  Het bedrag op de cheque wordt gebruikt voor de inrichting van het nieuwe toekomstige boothuis.

Speciaal fonds

De KNRM vraagt meerdere hotels om de 1,- euro actie in te zetten zoals geïnitieerd is door het Radisson Blu Palace hotel. Er is een speciaal fonds opgericht door de KNRM, het Palace Noordwijk Fonds, waar deze bijdrages aan gedoneerd worden. Inmiddels zijn er meerdere hotels die meehelpen dit fonds van een mooi bedrag te voorzien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: