LG biedt een uniek kamerbedieningsplatform met de TV in de hoofdrol

4 juli 2019 | redactie

LG presenteert een nieuwe versie van hun betrouwbare hotel-TV-managementplatform, Pro:Centric Direct 3.0. Met revolutionaire nieuwe functionaliteiten neemt deze nieuwe editie het hotelmanagement weer een stukje verder mee in de toekomst. Het systeem wordt al langer door hoteliers gebruikt om de communicatie met gasten te vereenvoudigen. Het platform draait om de hotel-TV, die op afstand wordt beheerd om gasten te voorzien van gepersonaliseerde informatie. Gasten kunnen op hun beurt ook weer via de TV met de receptie communiceren. Pro:Centric 3.0 tilt dit alles naar een hoger niveau.

Internet of Things

Hoewel veel gasten al gewend zijn aan IoT-producten in en om het huis, lijken hotels deze ontwikkeling nog niet allemaal te kunnen bijbenen. Dankzij LG Pro:Centric Direct 3.0 wordt dat proces versneld; gasten kunnen de lampen, gordijnen en zelfs de sloten bedienen via de hotel-TV. Met het populaire Zigbee protocol integreert Pro:Centric Direct 3.0 de IoT-apparaten in het TV-systeem. Zo kunnen hotelmanagers op afstand IoT-instellingen per kamer of kamerblok configureren en implementeren. Geen enkel ander hotelmanagementsysteem biedt een dergelijke in-house IoT-oplossing. Dankzij Pro:Centric Direct 3.0 hoeven hoteliers niet meer aan de gang met oplossingen van derden; de TV, het managementplatform en de IoT-integratie zijn allemaal inbegrepen bij deze eenvoudig te installeren oplossing.

Spraakbesturing

Steeds meer mensen zijn gewend om middels gesproken commando’s een opdracht door Alexa, Siri of Cortana uit te laten voeren. Met Pro:Centric Direct 3.0 bieden hoteliers hun gasten hetzelfde gemak. Het systeem is namelijk voorzien van een geïntegreerd spraakbesturingssysteem, waardoor gasten hun TV en IoT-apparatuur mondeling kunnen bedienen. Gasten hoeven niet langer de afstandsbediening te zoeken om de TV uit te schakelen terwijl ze in slaap vallen. En bij het ontwaken kunnen ze de TV vragen om hen het weerbericht of dichtstbijzijnde bezienswaardigheden te tonen. Het mooiste is dat alles zich in de TV bevindt, zonder toegang tot de cloud. De data is veilig en het systeem voldoet aan de Europese privacywetgeving.

Populaire features zijn geüpgraded

LG Pro:Centric Direct heeft met de nieuwe mogelijkheden een oplossing gemaakt waar lastig mee te concurreren valt. Het is een stabiele, flexibele en rendabele oplossing op de markt voor hoteliers op zowel RF- als IP-infrastructuren. LG heeft de lat voor trends in hotelmanagement hiermee voor de komende jaren weer een stukje verlegd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: