Louvre Hotels Group gaat voor 100% digitale gastbeleving

3 juli 2017 | Thijs Jacobs

De op vier na grootste hotelgroep van de wereld kondigt de lancering van een 100% digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone. Louvre Hotels Group is de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hotels, ongeacht welk merk, van budget- tot vijfsterrenhotels.

Deze innovatie speelt in op de vraag van de consument die op zoek is naar een soepeler proces, optimaal verblijf en een nieuw soort gastbeleving. Na het online boeken kan de hotelgast de check-in overslaan en direct doorgaan naar de kamer en deze openen met hun smartphone. Deze ontwikkeling is de laatste stap in  de voortdurende ambitie van Louvre Hotels Group om de gastbeleving te digitaliseren.

Gastvrije digitalisering

“Digitalisering is een manier voor ons om ons te focussen op ons hoofddoel: hospitality. Als hotelketen moeten wij continu de gehele gastbeleving heroverwegen. Door deze innovatie kunnen wij de onderbrekingen die gepaard gaan bij de aankomst- en vertrekfase verminderen. De medewerkers in het hotel kunnen zo meer tijd besteden aan het verwelkomen van de gast en het verblijf nog aangenamer maken”, aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.

Deze innovatie integreert drie sterke trends:


- De gast wil een eenvoudig boekings- en betalingsproces.
- Soepele check-in en check-out is een belangrijk criterium in klanttevredenheid.
- Nieuwe generaties zoeken naar een menselijke ervaring met hotelpersoneel in tegenstelling tot enkel strikt administratieve uitwisselingen.

Na een succesvolle testfase in twee Première Classe en Golden Tulip hotels, zal deze digitale service worden ingevoerd bij 30 hotels van alle merken, voordat ze geleidelijk worden geïmplementeerd in alle hotels die vallen onder Louvre Hotels Group.

Veranderingen in gastbeleving

“Door het aanbieden van deze high-end service, zelfs in budget hotels, vernieuwt Louvre Hotels Group de hotelstandaarden en speelt het in op de veranderingen van gastbeleving. Deze vernieuwingen komen voort uit de generatie die in een digitale wereld is opgegroeid en door de nieuwe maatstaven bepaald door nieuwkomers in de toeristenindustire", aldus  Francoise Houdebine, VP Marketing Louvre Hotels Group.

Wel een app nodig...

Om gebruik te maken van deze service, moeten gasten deze optie selecteren wanneer zij online boeken. Vervolgens dienen ze de HotelForYou applicatie te downloaden. Door de lancering van HotelForYou – de eerste mobiele applicatie van de hotelindustrie – positioneert Louvre Hotels Group zich nogmaals als pionier van de digitale innovatie.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal Marriott
Gasten Marriott kunnen stadionomroeper bij Manchester United worden

Marriott International en Manchester United kondigen vandaag een meerjarige samenwerking met elkaar aan. De 120 miljoen leden van het reisprogramma Marriott Bonvoy profiteren door deze samenwerking van exclusieve en unieke voetbalbelevenissen van Manchester United, waaronder de kans om voor é...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Awards Duurzaamheid
''Moswand staat symbool voor groene bedrijfsvoering''

Tijdens het jaarlijkse Green Key Event van Stichting KMVK, op donderdag 14 februari, kreeg het pas geopende U Parkhotel in Enschede het gouden Green Key certificaat uitgereikt door WNF-ambassadeur Harm Edens. Met het behalen van het Green Key certificaat laat het U Parkhotel zien dat duurzaam en maa...

Hotel Opening
Primeur voor Amsterdam: Ascott wordt franchisegever

The Ascott Limited, een van de grootste eigenaar-exploitanten van verblijfsaccommodaties ter wereld, opent in maart 2019 haar eerste Apart'Hotel in Nederland. Amsterdam heeft daarmee nog een tweede primeur voor de groep: voor het eerst zal Ascott een franchisecontract afsluiten in Europa. Het Ne...

Economie Interview Longread
Arlette Gilbert: ''Misschien gaat Bilderberg straks wel internationaal''

Arlette Gilbert zwaait al tien jaar de commerciële scepter bij Bilderberg. Een tijdperk van vóór de crisis, ín de crisis en ná de crisis. Het heeft haar flexibel gemaakt. Ze moest wel, want de vragen vanuit het bedrijfsleven werden dynamischer. ‘Samen’ is...

Achtergronden Internationaal
Wereldkampioen traint in trappenhuis van themahotel  Europa-Park

André Weinand is fitnesscoach in het hotel-resort van Europa-Park en heeft afgelopen zaterdag 16 februari 2019 opnieuw de wereldtitel 'traplopen' binnen weten te slepen. Hij verbrak zijn oude record met 9 minuten en legde de verticale afstand van 42,195 kilometer nu in 10 uur en 4 min...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: