Louvre Hotels Group gaat voor 100% digitale gastbeleving

3 juli 2017 | Thijs Jacobs

De op vier na grootste hotelgroep van de wereld kondigt de lancering van een 100% digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone. Louvre Hotels Group is de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hotels, ongeacht welk merk, van budget- tot vijfsterrenhotels.

Deze innovatie speelt in op de vraag van de consument die op zoek is naar een soepeler proces, optimaal verblijf en een nieuw soort gastbeleving. Na het online boeken kan de hotelgast de check-in overslaan en direct doorgaan naar de kamer en deze openen met hun smartphone. Deze ontwikkeling is de laatste stap in  de voortdurende ambitie van Louvre Hotels Group om de gastbeleving te digitaliseren.

Gastvrije digitalisering

“Digitalisering is een manier voor ons om ons te focussen op ons hoofddoel: hospitality. Als hotelketen moeten wij continu de gehele gastbeleving heroverwegen. Door deze innovatie kunnen wij de onderbrekingen die gepaard gaan bij de aankomst- en vertrekfase verminderen. De medewerkers in het hotel kunnen zo meer tijd besteden aan het verwelkomen van de gast en het verblijf nog aangenamer maken”, aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.

Deze innovatie integreert drie sterke trends:


- De gast wil een eenvoudig boekings- en betalingsproces.
- Soepele check-in en check-out is een belangrijk criterium in klanttevredenheid.
- Nieuwe generaties zoeken naar een menselijke ervaring met hotelpersoneel in tegenstelling tot enkel strikt administratieve uitwisselingen.

Na een succesvolle testfase in twee Première Classe en Golden Tulip hotels, zal deze digitale service worden ingevoerd bij 30 hotels van alle merken, voordat ze geleidelijk worden geïmplementeerd in alle hotels die vallen onder Louvre Hotels Group.

Veranderingen in gastbeleving

“Door het aanbieden van deze high-end service, zelfs in budget hotels, vernieuwt Louvre Hotels Group de hotelstandaarden en speelt het in op de veranderingen van gastbeleving. Deze vernieuwingen komen voort uit de generatie die in een digitale wereld is opgegroeid en door de nieuwe maatstaven bepaald door nieuwkomers in de toeristenindustire", aldus  Francoise Houdebine, VP Marketing Louvre Hotels Group.

Wel een app nodig...

Om gebruik te maken van deze service, moeten gasten deze optie selecteren wanneer zij online boeken. Vervolgens dienen ze de HotelForYou applicatie te downloaden. Door de lancering van HotelForYou – de eerste mobiele applicatie van de hotelindustrie – positioneert Louvre Hotels Group zich nogmaals als pionier van de digitale innovatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Awards Internationaal
Het Schgaguler Hotelwint de Hotel Property Award 2019

De 'Hotel Property Award 2019' ging dit jaar naar het Schgaguler Hotel in Castelrotto/Kastelruth, Zuid-Tirol. De prijs werd uitgereikt op de hotelforum-gala-avond op 9 oktober. Andreas Martin, directeur van hotelforum management GmbH, zei: "Aan de ene kant onderscheidt de prijswinnaar v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: