Louvre Hotels Group gaat voor 100% digitale gastbeleving

3 juli 2017 | Thijs Jacobs

De op vier na grootste hotelgroep van de wereld kondigt de lancering van een 100% digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone. Louvre Hotels Group is de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hotels, ongeacht welk merk, van budget- tot vijfsterrenhotels.

Deze innovatie speelt in op de vraag van de consument die op zoek is naar een soepeler proces, optimaal verblijf en een nieuw soort gastbeleving. Na het online boeken kan de hotelgast de check-in overslaan en direct doorgaan naar de kamer en deze openen met hun smartphone. Deze ontwikkeling is de laatste stap in  de voortdurende ambitie van Louvre Hotels Group om de gastbeleving te digitaliseren.

Gastvrije digitalisering

“Digitalisering is een manier voor ons om ons te focussen op ons hoofddoel: hospitality. Als hotelketen moeten wij continu de gehele gastbeleving heroverwegen. Door deze innovatie kunnen wij de onderbrekingen die gepaard gaan bij de aankomst- en vertrekfase verminderen. De medewerkers in het hotel kunnen zo meer tijd besteden aan het verwelkomen van de gast en het verblijf nog aangenamer maken”, aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.

Deze innovatie integreert drie sterke trends:


- De gast wil een eenvoudig boekings- en betalingsproces.
- Soepele check-in en check-out is een belangrijk criterium in klanttevredenheid.
- Nieuwe generaties zoeken naar een menselijke ervaring met hotelpersoneel in tegenstelling tot enkel strikt administratieve uitwisselingen.

Na een succesvolle testfase in twee Première Classe en Golden Tulip hotels, zal deze digitale service worden ingevoerd bij 30 hotels van alle merken, voordat ze geleidelijk worden geïmplementeerd in alle hotels die vallen onder Louvre Hotels Group.

Veranderingen in gastbeleving

“Door het aanbieden van deze high-end service, zelfs in budget hotels, vernieuwt Louvre Hotels Group de hotelstandaarden en speelt het in op de veranderingen van gastbeleving. Deze vernieuwingen komen voort uit de generatie die in een digitale wereld is opgegroeid en door de nieuwe maatstaven bepaald door nieuwkomers in de toeristenindustire", aldus  Francoise Houdebine, VP Marketing Louvre Hotels Group.

Wel een app nodig...

Om gebruik te maken van deze service, moeten gasten deze optie selecteren wanneer zij online boeken. Vervolgens dienen ze de HotelForYou applicatie te downloaden. Door de lancering van HotelForYou – de eerste mobiele applicatie van de hotelindustrie – positioneert Louvre Hotels Group zich nogmaals als pionier van de digitale innovatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: