Marketing webinar van Monique van Gevelt

2 februari 2018 | David Bakker

Monique van Gevelt organiseert marketing webinar voor hoteliers

 

"Ik kom jaarlijks bij veel hotels en horecabedrijven over de vloer en ze hebben bijna allemaal hetzelfde gemeen. Hun marketing is zwaar onder de maat. En dat terwijl velen zich afvragen hoe ze hun omzet moeten verhogen", zegt Monique van Gevelt.

Communiceren 

Voor een deel is het begrijpelijk. Marketing is net als revenue management een vrij technisch en analytisch vakgebied. En dat lijkt ver van de Hospitality af te staan. Maar toch zit er een menselijke kant aan. Het gaat uiteindelijk allemaal om communiceren met je gasten. Of dat nu ‘in house’ is, of voor en na het verblijf.

Mogelijkheden 

Het is niet zelden dat horecaondernemers en hoteliers zich achter de oren krabben als ze de mogelijkheden van goede marketing ontdekken. "Ik heb nooit geweten wat de mogelijkheden zijn, en mij niet gerealiseerd wat ik hier laat liggen", zei een General Manager laatst, die al meer dan 30 jaar in het vak zit.

Marketing

Helaas is marketing niet iets wat je er zomaar bij doet. Daarom laten veel hotels hun marketing aan een professionele partij over. En dat kan een hele goede optie zijn. Mits je weet waar je die partij op moet aansturen en controleren. Dus helemaal geen kennis van zaken op marketinggebied is een ‘no go’. Want verkeerd ingezette marketing is funest en kost je omzet, klandizie en aanzien. En niemand kent de ‘tone of voice’ van je bedrijf zo goed als jij en je team.

Zonde

Het is zo zonde dat hoteliers en horecaondernemers telkens weer achter het net vissen met gemiddelde marketing. Daarom is het de hoogste tijd om marketing spierballen te kweken, vindt Monique van Gevelt van Strategisch Horeca Advies.

Webinar

Daarom organiseert ze een gratis online webinar op maandag 5 februari van 10-11 uur. Gewoon te volgen vanuit de eigen stoel. Monique vertelt over dé 5 meest rampzalige missers die je kunt maken in je online marketing, 3 technieken die werken en vooral sprekende voorbeelden van hoe het wel en niet moet. Schrijf je hier in

 

Wil jij ook marketing spierballen kweken? Zorg dan dat je erbij bent.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread NHTV
"Het hotelmanagementcontract ... als u begrijpt wat ik bedoel"

We hebben het waarschijnlijk allemaal weleens meegemaakt: vragen wie de eigenaar is van een hotel en dan als antwoord iets krijgen als: “Ja, de stenen zijn van meneer/mevrouw X.” Doorvragen levert niet altijd meer duidelijkheid op over de precieze eigendomsstructuur, zéker niet al...

Hotel Achtergronden
Oproep: werk je mee aan dit onderzoek over toeristenbelasting?

Ilse van Ipenburg sudeert af aan de Universiteit Maastricht. In opdracht van BookDifferent.com en ABN AMRO doet zij onderzoek naar de verduurzaming van de hotelsector en specifiek naar hoe de toeristenbelasting slimmer kan worden ingezet. Hoe kan dit worden gebruikt zodat investeren in duurzaamheid ...

Wet- en regelgeving Columns
Fooien: dit zijn de regels

In de horeca zijn fooien een gebruikelijk fenomeen. Stond er voorheen een fooienpot zichtbaar op een centrale plek, bijvoorbeeld receptie of bar, tegenwoordig worden fooien vaak via de bankpas/creditcard gedaan. De geschiedenis van fooien gaat ver terug. Niettemin is de term 'fooi' in de ...

Toerisme Achtergronden
De populairste vakantielanden van 2018

HomeToGo, ‘s werelds grootste zoekmachine voor vakantiehuizen, onderzocht wat de meest populaire bestemmingen zijn voor de aanstaande zomervakantie van 2018 door de zoekopdrachten van Nederlandse vakantiegangers te analyseren. De populairste vakantielanden van 2018: Nederlanders blijken ...

Toerisme Achtergronden
Nederlanders laten werk niet los tijdens vakantie

Ruim 40% van de Nederlanders onder de 65 jaar laat het werk niet helemaal los op vakantie. Ouders met jonge kinderen zijn op vakantie het meest met werk bezig. Bijna de helft kan het niet laten om e-mails te checken en werktelefoontjes te beantwoorden. Dit terwijl tijd met elkaar doorbrengen en onts...

Fletcher Opening Hotelketens
Officiële opening pastarestaurant Laguna

Woensdag 27 juni vindt in het 4-sterren Fletcher Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier te Huizen de officiële opening plaats van het pastarestaurant Laguna. Tijdens de feestelijke opening zal er kinderentertainment aanwezig zijn. Iedereen is tussen 13.00 en 17.00 uur van harte welkom om een kijkje...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: