Meest Markante Horecaondernemer Groningen

17 juni 2014 |
Meest Markante Horecaondernemer Groningen<

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Regio Groningen heeft Patrick Beijk van Mr. Mofongo uitgeroepen tot
Meest Markante Horecaondernemer in de regio Groningen 2014/2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014/2015, die tijdens de Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Patrick Beijk Meest Markant
Volgens het regiobestuur verdient Patrick Beijk de titel vooral vanwege de innovatieve kracht die hij laat zien met zijn concept in Grand Cafe-Restaurant Mr. Mofongo. De destilleerderij die zichtbaar in het mooie horecabedrijf is geïntegreerd, produceert maar liefst ruim 50 likeurtjes. Allen met liefde, vakmanschap en zorg samengesteld. In een prachtige en originele ambiance worden de likeurtjes vervolgens geserveerd door Armando: een robotarm. Een combinatie van beleving en efficiency.

Naast de vele aandacht die het concept reeds heeft gehad, ontving de zaak vorig jaar de publieksprijs als Mooiste Bar van Nederland. Regiovoorzitter Jan Bas van Aalderen: ”Ook dat vonden we een belangrijk detail. Als professionals kunnen we er alles van vinden – en dat doen we ook – maar de gast is degene waarom het draait. En die vindt het dus ook een zeer aansprekende beleving”. Het bestuur reikte de prijs uit op 16 juni jl., natuurlijk in het bedrijf zelf.

Genomineerden
Naast Patrick Beijk waren er nog twee horecaondernemers kandidaat voor de Groningse titel: Jeroen van Broekhoeven van Uitgaanscentrum/discotheek Fox in Stadskanaal en Fred Dalebout met zijn bedrijven in Groningen (Martini Hotel, Restaurant Weeva, Budgett Hotel) en Haren (De Rietschans). Beiden eveneens onderscheidende collega’s in respectievelijk de discotheeksector en de hotel-restaurantsector.

Innovatief karakter
De keuze is met name op Patrick Beijk gevallen vanwege het innovatieve karakter van zijn laatste initiatief. Koninklijke Horeca Nederland regio Groningen feliciteert Patrick Beijk van harte met deze prijs en wenst Patrick Beijk veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: