Meeste reis-tweets: 'Wat is er te doen?'

28 juni 2013 |
Meeste reis-tweets: 'Wat is er te doen?'<

Veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken over reizen en toerisme gaan over het plannen van een trip en activiteiten die men tijdens de reisperiode wil ondernemen. Iets meer dan een derde
van de twitteraars vertrouwt bij de keuze van een bestemming op het eigen netwerk. Een kwart gebruikt Twitter als hulp bij de logistiek van hun reisplannen, zoals het kiezen van het hotel en het berekenen van de reiskosten.

Hulpverzoek aan pro's
Uit internationaal onderzoek is naar voren gekomen dat een derde van de geanalyseerde tweets zich rechtstreeks richt tot toerisme- en reisprofessionals uit de hotellerie, bij luchtvaartmaatschappijen en van touroperators. Het gaat hierbij vooral om hulpverzoeken. Verzoeken voor noodhulp blijken echter zeer zeldzaam. Ook komen er weinig verzoeken binnen met betrekking tot het visum, geld, de bagage of het in contact willen treden met een ambassade. 7 procent van de verzoeken gaat over het terugvragen van geld voor een vliegticket.

Het onderzoek naar vragen over reizen op Twitter, '#HELPME', is uitgevoerd door Allianz Global Assistance. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 tweets verzameld.

Meest gestelde vragen:
1. Activiteit zoeken.
2. Advies vragen tijdens de planning van de reis.
3. Hoe krijg ik mijn geld terug voor een vliegticket?
4. De weg vragen.
5. Slaapplaats vinden.
6. Wisselkoersen.
7. Wat is er vanavond te doen?
8. Een hotel vinden.
9. Een bestemming uitzoeken voor de volgende reis.
10. Het eeuwige visumprobleem.

"Frank Lindner"

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: