Marriott en IKEA lanceren Moxy Hotels

6 maart 2013 |
Marriott en IKEA lanceren Moxy Hotels<

Marriott International heeft de plannen voor het nieuwe merk Moxy Hotels uit de doeken gedaan. Het hotelbedrijf werkt hiervoor samen met Nordic Hospitality en Inter Hospitality van de Inter IKEA groep.

Goedkoop en chique
Moxy Hotels is een budgetmerk dat zich vooral richt op de jongere gast. 'Cheap and chic', wordt het in de wandelgangen genoemd. Aan de totstandkoming van het merk en het concept is twee jaar gesleuteld. Kamerprijzen liggen rond de 60 euro.

Investeren
Er wordt door het Amsterdamse Inter Hospitality, de vastgoedtak van moederbedrijf Inter IKEA Group, omgerekend 38,3 miljoen euro geinvesteerd in vooralsnog 50 hotels. De hotels komen in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Oostenrijk. Het eerste hotel opent begin 2014 in Milaan.

Geen conversie
Het hotelconcept is geënt op nieuwbouw en niet op conversie van bestaande (hotel)panden. De bouwkosten, exclusief grond, zijn geraamd op 45.000 euro per kamer. De hotels zullen tussen de 150 en 300 kamers krijgen. De bouw en inrichting is modulair, iets waar het bekende meubelbedrijf in uitblinkt.

Grote stap
Voor Marriott is de toevoeging van 50 hotels de eerste en meteen een grote invulling van de portefeuille van goedkope hotels in Europa. Moxy moet gaan concurreren in populaire Europese steden met gevestigde ketenhotels van Accor's ibis en Travelodge hotels.

Nordic Hospitality exploiteert al een aantal hotels voor Marriott in de Scandinavische landen.

Frank Lindner





Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Louvre Hotels Group breidt verder uit in Afrika

Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep...

Onderwijs Achtergronden
Hotelschool en ziekenhuizen onderzoeken gastvrijheid  

Het Universitair Kanker Centrum Leiden-Den Haag (UKC) en Hotelschool The Hague gaan een unieke samenwerking aan: geneeskunde studenten en hotelschoolstudenten zullen samen in HMC Antoniushove onderzoek doen naar gastvrijheid in de ziekenhuiszorg. Het UKC (samenwerking van HMC en LUMC) en Hotelsch...

Amsterdam Personalia
Directeur Anita Bos vertrekt bij Amstel Hotel

Anita Bos, directeur van het beroemde Amstel Hotel in Amsterdam, vertrekt per medio augustus, zo lezen we in De Telegraaf. Ze vertelt tegenover het dagblad dat dit haar eigen besluit is en dat zij de komende periode gebruikt om te overwegen wat zij wil gaan doen in de toekomst. Michelinster He...

Amsterdam Toerisme
Corendon lanceert nieuwe bestemming: Costa Amsterdam

Corendon lanceert vandaag met trots haar nieuwste vakantiebestemming: Costa Amsterdam! Door het prachtige weer in Nederland, dat naar verwachting nog wel even zal aanhouden, twijfelen veel Nederlanders over een buitenlandse vakantie. Corendon begrijpt tegelijkertijd dat mensen er wél even tus...

Hilton Royal Parc Soestduinen gaat verbouwen

Hilton en Netjes Beheer B.V. hebben hun samenwerkingsovereenkomst voor het management van Hilton Royal Parc Soestduinen met 10 jaar verlengd. Daarnaast maken Hilton en Netjes Beheer bekend dat eind augustus 2018 de verbouwing start van Hilton Royal Parc Soestduinen. De renovatie van het hotel zal wo...

Interieur Advertorial
Auping introduceert hotelbed Revive

Auping introduceert begin september een duurzaam en modulair opgebouwd bed dat speciaal voor de hotelwereld is ontwikkeld. De Auping Revive is ontworpen op basis van resultaten uit onderzoeken naar de wensen van zowel hotelgasten als hotelpersoneel. Het hotelbed heeft de looks en het slaapcomfort va...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: