Marriott en IKEA lanceren Moxy Hotels

6 maart 2013
Marriott en IKEA lanceren Moxy Hotels

Marriott International heeft de plannen voor het nieuwe merk Moxy Hotels uit de doeken gedaan. Het hotelbedrijf werkt hiervoor samen met Nordic Hospitality en Inter Hospitality van de Inter IKEA groep.

*Goedkoop en chique*
Moxy Hotels is een budgetmerk dat zich vooral richt op de jongere gast. 'Cheap and chic', wordt het in de wandelgangen genoemd. Aan de totstandkoming van het merk en het concept is twee jaar gesleuteld. Kamerprijzen liggen rond de 60 euro.

*Investeren*
Er wordt door het Amsterdamse Inter Hospitality, de vastgoedtak van moederbedrijf Inter IKEA Group, omgerekend 38,3 miljoen euro geinvesteerd in vooralsnog 50 hotels. De hotels komen in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Oostenrijk. Het eerste hotel opent begin 2014 in Milaan.

*Geen conversie*
Het hotelconcept is geënt op nieuwbouw en niet op conversie van bestaande (hotel)panden. De bouwkosten, exclusief grond, zijn geraamd op 45.000 euro per kamer. De hotels zullen tussen de 150 en 300 kamers krijgen. De bouw en inrichting is modulair, iets waar het bekende meubelbedrijf in uitblinkt.

*Grote stap*
Voor Marriott is de toevoeging van 50 hotels de eerste en meteen een grote invulling van de portefeuille van goedkope hotels in Europa. Moxy moet gaan concurreren in populaire Europese steden met gevestigde ketenhotels van Accor's ibis en Travelodge hotels.

Nordic Hospitality exploiteert al een aantal hotels voor Marriott in de Scandinavische landen.

~Frank Lindner~





Overig nieuws