New York heeft meest actieve ontwikkeling van hotelaanvraag in de VS

22 maart 2018 | Thijs Jacobs

De burgemeester van New York, Bill de Blasio en NYC & Company, de officiële marketingorganisatie van New York City, maakten gisteren bekend dat 2017 het achtste toeristische recordjaar op rij was.

De stad verwelkomde in 2017 maar liefst 62,8 miljoen toeristen, een stijging van 2,3 miljoen ten opzichte van 2016. Hiervan kwamen 49,7 miljoen uit eigen land en 13,1 miljoen uit het buitenland, beiden een recordaantal. “We houden de deur naar de wereld open”, aldus burgemeester de Blasio. “Zelfs met alle tegenwind van het Witte Huis hebben we een recordaantal bezoekers naar onze stad getrokken. Het bewijst hoe sterk onze toeristische sector is.”

Politieke uitdagingen

"Ondanks de politieke uitdagingen en een reisverbod, wat onze promotietaken uitdagender maakte dan ooit, zijn we blij om te zien dat we deze hordes hebben genomen en het achtste opeenvolgende jaar behaald hebben van toeristische groei in New York City, met een recordaantal van 62,8 miljoen bezoekers afgelopen jaar. Onze sterke Azië en Zuid-Amerika markt hielp om de afname van onze, traditionele, Europese markt te compenseren. Tegelijkertijd bleef de stad innoveren, door ontelbaar veel redenen aan te bieden om onze vijf stadsdelen te bezoeken en te ontdekken”, aldus Fred Dixon, President en CEO van NYC & Company.

Campagnes

In 2017 lanceerde NYC & Company twee campagnes: ‘New York City - Welcoming the World’ en ‘True York City’, waarmee NYC werd gepositioneerd als een must-visit-bestemming. In totaal groeide het toerisme 3,8% vergeleken met 2016, toen NYC 60,5 miljoen bezoekers verwelkomde. Het aantal binnenlandse toeristen in de stad groeide met 3,9%, van 47,8 miljoen bezoekers in 2016 tot 49,7 miljoen in 2017. Het aantal internationale toeristen steeg ook, met 3,4%, van 12,7 miljoen bezoekers in 2016 tot 13,1 miljoen in 2017.

"De wereld houdt van New York en wij houden van onze toeristen. Niet alleen vanwege de economische boost die hun bezoek met zich meebrengt, maar ook vanwege het enthousiasme en de energie die zij meebrengen naar onze stad. Onze wereldberoemde attracties zijn onder andere het Theatre District, Times Square en de High Line - en dat is alleen al in mijn district. Ik wil iedereen bedanken die hier naartoe komt en iedereen die meewerkt om de bezoekers zich thuis te laten voelen in de Big Apple", aldus City Council Speaker Corey Johnson.

Emily K. Rafferty, voorzitter van NYC & Company zei: "Toerisme blijft een belangrijk onderdeel van de economie van New York City en we zijn zeer blij dat we jaar na jaar een recordaantal bezoekers hebben mogen verwelkomen. Ondanks de tegenslagen die we vorig jaar hebben gehad, heeft de unieke levendigheid en energie van de stad ervoor gezorgd dat er opnieuw een record is verbroken. Ik wil het bestuur van NYC & Company en de 2.000 private bedrijven van de organisatie bedanken voor de dit achtste recordjaar op rij."

Actieve ontwikkeling hotelaanvraag

NYC heeft de meest actieve ontwikkeling van hotelaanvraag in de Verenigde Staten. Zelfs met de 4.000 nieuwe kamers die vorig jaar aan de hotelinventaris werden toegevoegd, waardoor het totaal op bijna 116.500 kamers kwam, bleef de vraag sterk. Vorig jaar verkocht de stad een record van 36,4 miljoen hotelkamerovernachtingen, een groei van 4,5% ten opzichte van 2016. In 2017 bezochten 6,2 miljoen vergadering- en congresdeelnemers de vijf stadsdelen van de stad, wat bijdroeg aan het totaal van 13 miljoen zakenreizigers dat naar New York City kwam.

NYC & Company ondertekende meer internationale City-to-City partnerschappen voor toerisme dan ooit tevoren om het reizen te stimuleren tussen de verschillende nieuwe steden. Inclusief nieuwe partnerschappen met Kaapstad, Toronto, Tokio en verlengingen met Mexico City en Seoul. Deze partnerschappen omvatten media-uitwisselingen om New York City in het buitenland verder te promoten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: