NH Hotel Group en Philips Lighting presenteren Mood Rooms

20 oktober 2017 | Roy Spijker

In samenwerking met Philips Lighting heeft NH Hotel Group hun idee van het “hotel van de toekomst” in Madrid gepresenteerd. Voor het eerst kunnen gasten in vier Mood Rooms in NH Collection Eurobuilding hun verblijf helemaal zelf inrichten, wanneer ze met de iPad bijvoorbeeld verlichting en temperatuur naar persoonlijke voorkeur instellen. Een bijzondere gastervaring, die de nieuwste snufjes op het gebied van technologie, licht en geluid met elkaar combineert. Deze Philips RoomFlex- Techniek zal daarnaast vanaf begin 2018 in NH Collection Berlijn Mitte Am Checkpoint Charlie beschikbaar zijn.

Futuristische kamers voor het “hotel van de toekomst”
Met de Mood Rooms hebben de twee bedrijven iets gecreëerd dat veel meer is dan gewoon een hotelkamer. Dankzij innovatieve ontwikkelingen kunnen gasten de hotelkamer nu zelf aanpassen aan hun behoefte. Een belangrijk onderdeel van de Mood Rooms is Philips RoomFlex, een volledig configureerbaar systeem voor de hotelkamers, waarin de verlichting eenvoudig kan worden geïntegreerd met sensoren van bijvoorbeeld de verwarming, de ventilatie of de airconditioning. Daarnaast kunnen ook de gordijnen en boekingssoftware hiermee bediend worden. Via één bedieningspaneel kunnen gasten dit allemaal zelf instellen.

What are you in the mood for?
Een Mood Room biedt precies die sfeer waar op dat moment behoefte aan is. Met Philips RoomFlex kan de gast afhankelijk van het tijdstip en de eigen stemming kiezen voor de passende instellingen en daarbij niet alleen de achtergrondmuziek in de kamer aanpassen, maar ook het kleurenschema en de lichtintensiteit. Hiermee kan precies de sfeer worden gecreëerd die bij het moment past of waarvoor de gast in de stemming is.

Een Mood Room wordt geactiveerd met de vraag What are you in the Mood for? Vanaf dat moment verandert de kamer in de perfecte omgeving; om even lekker uit te rusten, te werken, sporten, mediteren of juist om je klaar te maken voor een avondje uit. Voor elke gelegenheid wordt de ideale setting gecreëerd. Zelfs onder de douche!

Ook onder water
Als onderdeel van de Mood Room-ervaring kan ook de sfeer onder de douche worden aangepast aan de behoeften en emoties van de gast. Met de Emotional Shower kunnen geluid, licht en de waterstroom worden afgestemd op wat de gast wil: een ontspannende douche of juist een energieboost om de dag goed mee te beginnen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: