Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend

22 juli 2015 |
Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend<

Het Good Hotel Amsterdam is een nieuw hotelconcept geïnitieerd door de Good Hospitality Group. Het hotel zal slechts een
jaar als popup hotel fungeren in Amsterdam, waarna het drijvende hotel in 2016 wordt verscheept naar een permanente bestemming in de baai van Rio de Janeiro, Brazilië. Het nieuwe Good Hotel doet letterlijk goed, doordat het lokale Amsterdammers met een uitkering een kans geeft een nieuwe start te maken in de hospitalitybranche. Een nieuw begin is ook gevonden voor een tot dusver verlaten drijvend platform, dat met het Good Hotel een geheel nieuwe bestemming heeft gekregen: een bijzonder hotel met 144 kamers, een bar, restaurant en een lobby om in te socializen en te werken. Het interieurontwerp is modern en eigentijds en een samensmelting van lokaal met internationaal. In de kamers vinden gasten onder andere kunstwerken geïnspireerd op de street art uit Rio de Janeiro. Anders dan de meeste hotels werkt het Good Hotel niet vanuit een winstoogmerk, maar investeert het de winst in zijn personeel, onderneming en partner-NGO’s.

Opleiding tot hospitality-professional
Gedurende 1 jaar krijgen 100 Amsterdammers uit de bijstand een kans om een opleiding tot hospitality-professional af te ronden. Hiervoor werkt het Good Hotel Amsterdam samen met diverse partners - waaronder Gemeente Amsterdam, Hotelschool Den Haag en uitzendorganisatie Randstad. Na het afronden van de opleiding worden de zogenaamde trainees een arbeidscontract aangeboden in Good Hotel Amsterdam voor een periode van 3 maanden, waarna ze in samenwerking met Randstad doorstromen naar de arbeidsmarkt. Het volledige traject verschaft de deelnemers een reëel perspectief op een baan in een groeiende Amsterdamse hotelmarkt. Dankzij dit bijzondere business model, biedt het Good Hotel gasten naar eigen zeggen een unieke en inspirerende reiservaring, versterkt door de prachtige locatie aan ’t IJ en de hoogstaande service.



Design: Pure is Premium
Twee jonge Nederlandse ontwerpers, Remko Verhaagen (art director) en Sikko Valk (lead designer), namen de uitdaging van het ontwerpen van Good Hotel Amsterdam aan. De missie van het hotel - Premium Hospitality with a Cause - werd het uitgangspunt voor het design: een hotelervaring en ontdekkingsreis in 7 stappen die de gasten op een prettige manier bewust maakt van het not-for-profit hotelconcept. De warme industriële stijl laat zich omschrijven als puur, simpel en origineel met een mix van Dutch Design klassiekers van onder andere Lensvelt en Moooi gemixt met simpele ontwerpen van Hema en speciaal voor het hotel ontworpen items.

Kamers
Het Good Hotel is een drie sterren-hotel met 144 kamers in drie verschillende categorieën: Standard, Standard waterfront (met prachtig uitzicht op ‘t IJ) en Deluxe waterfront. Alle kamers zijn ongeveer 13m2 groot en zeer praktisch en modern ingericht.

Marten Dresen
Het Good Hotel Amsterdam is het eerste hotel van twee locaties die het aankomend jaar open zullen gaan. Beiden zijn geïnitieerd door de Good Hospitality Group, opgericht door de Nederlandse ondernemer Marten Dresen. Wat een aantal jaar geleden begon met een ontmoeting tussen Marten en een Guatemalteeks meisje zonder schoenen, heeft geleid tot de lancering van een nieuw social business model met één doel: het combineren van goed doen met goed ondernemerschap. De Good Hospitality Group combineert good met business. Centraal staat het geloof in sociaal ondernemen en ‘putting people first’ om een community te bouwen en solide duurzame Good Hotels op te richten, die schaalbaar zijn voor de toekomst en een meetbare, sociale en economische impact hebben.

Hotel in Guatemala
The Good Hospitality Group lanceert haar eerste hotel in thuisstad Amsterdam op 19 juni 2015. Na dat jaar, zal het drijvende hotel verplaatst worden naar de permanente locatie in Rio de Janeiro - net op tijd voor de Olympische Spelen. In 2016 wordt een 35-kamers tellend boetiekhotel in Antigua, Guatemala geopend. Hiervoor werkt The Good Hospitality Group samen met de NGO Niños de Guatemala en hoopt hiermee de kinderen die zijn afgestudeerd aan één van de door NDG opgerichte scholen een kwalitatief volle training aan te kunnen bieden in het boetiek hotel. Het doel is een nieuwe generatie hospitalityprofessionals op te leiden en deze te laten doorstromen naar de arbeidsmarkt in Guatemala, alsmede een voorbeeld te stellen voor andere hotelondernemingen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Events Hoteltech
LiveBlog tijdens HotelTech 2019 - Het volledige programma

Maandag is het zover: HotelTech 2019. Nieuw dit jaar is de liveblog die de redactie van Hospitality Management tijdens het congres bij zal houden. Mocht u er niet bij kunnen zijn, hou dan de website scherp in de gaten om op de hoogte te blijven. Hieronder worden de hoofdrolspelers van HotelTech 2019...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: