Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend

22 juli 2015 |
Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend<

Het Good Hotel Amsterdam is een nieuw hotelconcept geïnitieerd door de Good Hospitality Group. Het hotel zal slechts een
jaar als popup hotel fungeren in Amsterdam, waarna het drijvende hotel in 2016 wordt verscheept naar een permanente bestemming in de baai van Rio de Janeiro, Brazilië. Het nieuwe Good Hotel doet letterlijk goed, doordat het lokale Amsterdammers met een uitkering een kans geeft een nieuwe start te maken in de hospitalitybranche. Een nieuw begin is ook gevonden voor een tot dusver verlaten drijvend platform, dat met het Good Hotel een geheel nieuwe bestemming heeft gekregen: een bijzonder hotel met 144 kamers, een bar, restaurant en een lobby om in te socializen en te werken. Het interieurontwerp is modern en eigentijds en een samensmelting van lokaal met internationaal. In de kamers vinden gasten onder andere kunstwerken geïnspireerd op de street art uit Rio de Janeiro. Anders dan de meeste hotels werkt het Good Hotel niet vanuit een winstoogmerk, maar investeert het de winst in zijn personeel, onderneming en partner-NGO’s.

Opleiding tot hospitality-professional
Gedurende 1 jaar krijgen 100 Amsterdammers uit de bijstand een kans om een opleiding tot hospitality-professional af te ronden. Hiervoor werkt het Good Hotel Amsterdam samen met diverse partners - waaronder Gemeente Amsterdam, Hotelschool Den Haag en uitzendorganisatie Randstad. Na het afronden van de opleiding worden de zogenaamde trainees een arbeidscontract aangeboden in Good Hotel Amsterdam voor een periode van 3 maanden, waarna ze in samenwerking met Randstad doorstromen naar de arbeidsmarkt. Het volledige traject verschaft de deelnemers een reëel perspectief op een baan in een groeiende Amsterdamse hotelmarkt. Dankzij dit bijzondere business model, biedt het Good Hotel gasten naar eigen zeggen een unieke en inspirerende reiservaring, versterkt door de prachtige locatie aan ’t IJ en de hoogstaande service.



Design: Pure is Premium
Twee jonge Nederlandse ontwerpers, Remko Verhaagen (art director) en Sikko Valk (lead designer), namen de uitdaging van het ontwerpen van Good Hotel Amsterdam aan. De missie van het hotel - Premium Hospitality with a Cause - werd het uitgangspunt voor het design: een hotelervaring en ontdekkingsreis in 7 stappen die de gasten op een prettige manier bewust maakt van het not-for-profit hotelconcept. De warme industriële stijl laat zich omschrijven als puur, simpel en origineel met een mix van Dutch Design klassiekers van onder andere Lensvelt en Moooi gemixt met simpele ontwerpen van Hema en speciaal voor het hotel ontworpen items.

Kamers
Het Good Hotel is een drie sterren-hotel met 144 kamers in drie verschillende categorieën: Standard, Standard waterfront (met prachtig uitzicht op ‘t IJ) en Deluxe waterfront. Alle kamers zijn ongeveer 13m2 groot en zeer praktisch en modern ingericht.

Marten Dresen
Het Good Hotel Amsterdam is het eerste hotel van twee locaties die het aankomend jaar open zullen gaan. Beiden zijn geïnitieerd door de Good Hospitality Group, opgericht door de Nederlandse ondernemer Marten Dresen. Wat een aantal jaar geleden begon met een ontmoeting tussen Marten en een Guatemalteeks meisje zonder schoenen, heeft geleid tot de lancering van een nieuw social business model met één doel: het combineren van goed doen met goed ondernemerschap. De Good Hospitality Group combineert good met business. Centraal staat het geloof in sociaal ondernemen en ‘putting people first’ om een community te bouwen en solide duurzame Good Hotels op te richten, die schaalbaar zijn voor de toekomst en een meetbare, sociale en economische impact hebben.

Hotel in Guatemala
The Good Hospitality Group lanceert haar eerste hotel in thuisstad Amsterdam op 19 juni 2015. Na dat jaar, zal het drijvende hotel verplaatst worden naar de permanente locatie in Rio de Janeiro - net op tijd voor de Olympische Spelen. In 2016 wordt een 35-kamers tellend boetiekhotel in Antigua, Guatemala geopend. Hiervoor werkt The Good Hospitality Group samen met de NGO Niños de Guatemala en hoopt hiermee de kinderen die zijn afgestudeerd aan één van de door NDG opgerichte scholen een kwalitatief volle training aan te kunnen bieden in het boetiek hotel. Het doel is een nieuwe generatie hospitalityprofessionals op te leiden en deze te laten doorstromen naar de arbeidsmarkt in Guatemala, alsmede een voorbeeld te stellen voor andere hotelondernemingen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: