Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend

22 juli 2015 |
Nieuw Good Hotel Amsterdam geopend<

Het Good Hotel Amsterdam is een nieuw hotelconcept geïnitieerd door de Good Hospitality Group. Het hotel zal slechts een
jaar als popup hotel fungeren in Amsterdam, waarna het drijvende hotel in 2016 wordt verscheept naar een permanente bestemming in de baai van Rio de Janeiro, Brazilië. Het nieuwe Good Hotel doet letterlijk goed, doordat het lokale Amsterdammers met een uitkering een kans geeft een nieuwe start te maken in de hospitalitybranche. Een nieuw begin is ook gevonden voor een tot dusver verlaten drijvend platform, dat met het Good Hotel een geheel nieuwe bestemming heeft gekregen: een bijzonder hotel met 144 kamers, een bar, restaurant en een lobby om in te socializen en te werken. Het interieurontwerp is modern en eigentijds en een samensmelting van lokaal met internationaal. In de kamers vinden gasten onder andere kunstwerken geïnspireerd op de street art uit Rio de Janeiro. Anders dan de meeste hotels werkt het Good Hotel niet vanuit een winstoogmerk, maar investeert het de winst in zijn personeel, onderneming en partner-NGO’s.

Opleiding tot hospitality-professional
Gedurende 1 jaar krijgen 100 Amsterdammers uit de bijstand een kans om een opleiding tot hospitality-professional af te ronden. Hiervoor werkt het Good Hotel Amsterdam samen met diverse partners - waaronder Gemeente Amsterdam, Hotelschool Den Haag en uitzendorganisatie Randstad. Na het afronden van de opleiding worden de zogenaamde trainees een arbeidscontract aangeboden in Good Hotel Amsterdam voor een periode van 3 maanden, waarna ze in samenwerking met Randstad doorstromen naar de arbeidsmarkt. Het volledige traject verschaft de deelnemers een reëel perspectief op een baan in een groeiende Amsterdamse hotelmarkt. Dankzij dit bijzondere business model, biedt het Good Hotel gasten naar eigen zeggen een unieke en inspirerende reiservaring, versterkt door de prachtige locatie aan ’t IJ en de hoogstaande service.



Design: Pure is Premium
Twee jonge Nederlandse ontwerpers, Remko Verhaagen (art director) en Sikko Valk (lead designer), namen de uitdaging van het ontwerpen van Good Hotel Amsterdam aan. De missie van het hotel - Premium Hospitality with a Cause - werd het uitgangspunt voor het design: een hotelervaring en ontdekkingsreis in 7 stappen die de gasten op een prettige manier bewust maakt van het not-for-profit hotelconcept. De warme industriële stijl laat zich omschrijven als puur, simpel en origineel met een mix van Dutch Design klassiekers van onder andere Lensvelt en Moooi gemixt met simpele ontwerpen van Hema en speciaal voor het hotel ontworpen items.

Kamers
Het Good Hotel is een drie sterren-hotel met 144 kamers in drie verschillende categorieën: Standard, Standard waterfront (met prachtig uitzicht op ‘t IJ) en Deluxe waterfront. Alle kamers zijn ongeveer 13m2 groot en zeer praktisch en modern ingericht.

Marten Dresen
Het Good Hotel Amsterdam is het eerste hotel van twee locaties die het aankomend jaar open zullen gaan. Beiden zijn geïnitieerd door de Good Hospitality Group, opgericht door de Nederlandse ondernemer Marten Dresen. Wat een aantal jaar geleden begon met een ontmoeting tussen Marten en een Guatemalteeks meisje zonder schoenen, heeft geleid tot de lancering van een nieuw social business model met één doel: het combineren van goed doen met goed ondernemerschap. De Good Hospitality Group combineert good met business. Centraal staat het geloof in sociaal ondernemen en ‘putting people first’ om een community te bouwen en solide duurzame Good Hotels op te richten, die schaalbaar zijn voor de toekomst en een meetbare, sociale en economische impact hebben.

Hotel in Guatemala
The Good Hospitality Group lanceert haar eerste hotel in thuisstad Amsterdam op 19 juni 2015. Na dat jaar, zal het drijvende hotel verplaatst worden naar de permanente locatie in Rio de Janeiro - net op tijd voor de Olympische Spelen. In 2016 wordt een 35-kamers tellend boetiekhotel in Antigua, Guatemala geopend. Hiervoor werkt The Good Hospitality Group samen met de NGO Niños de Guatemala en hoopt hiermee de kinderen die zijn afgestudeerd aan één van de door NDG opgerichte scholen een kwalitatief volle training aan te kunnen bieden in het boetiek hotel. Het doel is een nieuwe generatie hospitalityprofessionals op te leiden en deze te laten doorstromen naar de arbeidsmarkt in Guatemala, alsmede een voorbeeld te stellen voor andere hotelondernemingen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Economie Internationaal
Goldman Sachs richt pijlen op overname B&B Hotels

Er zijn exclusieve gesprekken gaande tussen de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs en investeerder PAI. De gesprekken gaan in dit geval over de overname van B&B Hotels. B&B Hotels telt 476 vestigingen en de zakenbank is bereid 1,9 miljard euro neer te tellen voor de overname, zo lezen we in...

Economie Toerisme
Buitenlands toerisme groeit vooral buiten grote steden

Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme ook in de komende jaren stijgen. ABN AMRO geeft wel aan dat het tempo hiervan enigszins afneemt door de economische groeivertraging in herkomstlanden van toeristen. Hierdoor vertraagt bijvoorbeeld ook de groei v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: