Nieuwe directie voor KIT Hospitality

9 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Marielle van Rumpt (32, rechts op de foto) en Ineke Noordhoek (42) vormen de nieuwe directie van de Hospitality-afdeling van het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT). Onder KIT Hospitality vallen Café De Tropen, Conferences & Events en het Amsterdam Tropen Hotel. De tweekoppige directie staat voor de uitdaging om de inkomsten uit de hospitality-activiteiten op deze prachtige locatie te optimaliseren om met deze opbrengsten meer duurzame projecten te kunnen realiseren.

Samenwerking

Het tweetal werkt ruim negen jaar samen op de hospitality-afdeling en is zodoende perfect op elkaar ingespeeld. Van Rumpt is als Hotel Director verantwoordelijk voor het hotel, HR en financiële activiteiten. Noordhoek is als Commercial Director verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten en de Food & Beverages afdeling.  

Noordhoek heeft de opleiding International Hospitality Management aan de Christelijke Hogeschool Leeuwarden afgerond en heeft twaalf jaar als manager bij de NH Hotel Group gewerkt, waarvan zes jaar als F&B Manager op deze locatie. 

Van Rumpt begon na haar studie Hotel Management haar carrière bij de NH Hotel Group, waarbij zij ervaring op deed op de afdelingen Finance, Housekeeping en Front Office. Ze was Front Office Manager bij NH Tropen toen het werd overgenomen door het KIT. Beiden combineren bij KIT Hospitality de liefde voor het horecavak met een flinke dosis ambitie. 

Betere wereld

De nieuwe directie wil de afdeling versterken in een complexe organisatie als het KIT. "We streven allereerst met de hospitality-activiteiten naar gezonde winst, waarmee het KIT vervolgens in duurzame projecten kan investeren", stelt Noordhoek. "Daarnaast vinden we het erg belangrijk om de Sustainable Development Goals in de bedrijfsvoering te integreren."

De Sustainable Development Goals (SDG's) zijn door de Verenigde Naties opgestelde duurzame ontwikkelingsdoelen. KIT lanceerde twee jaar geleden het SDG House waarin een gemeenschap van experts, ondernemers en NGO’s werkt aan het behalen van een of meer SDG's. Van Rumpt: "Het is een voorrecht om voor een organisatie te werken die voorloper is op dit gebied. We maken mooie toekomstplannen om de duurzaamheidsambities van het KIT te realiseren. Voor het hotel betekent dit aanpassen, renoveren of zelfs herbouwen."

Over het Koninklijk Instituut voor de Tropen

Het Koninklijk Instituut voor de Tropen is een not-for-profit kennis- en expertise organisatie voor duurzame internationale en interculturele samenwerking. Het gaat hierbij om het verbeteren van gezondheidszorg en duurzame economische, sociale en organisatorische veranderingen. Het richt zich op innovatieve en praktische oplossingen met de focus op lage- en midden-inkomenslanden en internationale handelsketens. Het werkgebied omvat onderzoek, advies en training voor internationale organisaties, bedrijven, NGO’s, overheden en studenten. KIT is sinds 1926 gehuisvest in een monumentaal pand aan de Amsterdamse Mauritskade.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: