Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam

29 juli 2013 |
Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam<

Het salesteam van de twee hoofdstedelijke Marriott hotels is compleet met de aanstelling van Ralf Vaessen (40) als director of sales & marketing. Vaessen
begon zijn carrière dertien jaar geleden in de hoofdstad en bekleedde verschillende functies in binnen- en buitenland.

New business
In zijn nieuwe functie is Vaessen onder andere verantwoordelijk voor het aansturen van de sales- en marketingafdelingen van het Amsterdamse Renaissance en Marriott hotel. Ook is Veassen verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het new business beleid.

Van Amsterdam naar Antwerpen
Passie voor de internationale hotelbranche zat er bij Vaessen al vroeg in. Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht, begon hij zijn carrière als F&B-Supervisor bij het Hilton Amsterdam. Na vijf jaar en verschillende posities in Amsterdam, verruilde hij de hoofdstad voor Antwerpen, waar hij als yield manager aan de slag ging.

Terug naar hoofdstad
In de daarop volgende periode bekleedde Vaessen de functie van director of business development voor Hilton in Rotterdam, Brussel, Zürich en Bazel. Na verschillende jaren in het buitenland gewerkt te hebben is Ralf sinds juni weer terug in Amsterdam.

Inzet van ervaring
Vaessen zegt over deze nieuwe uitdaging: “Ik ben verheugd om deel uit te mogen maken van de teams van twee succesvolle Marriott hotels met allebei een rijke geschiedenis. Het is een voorrecht om mijn brede internationale ervaring te mogen inzetten en de bijna 800 kamers tellende hotels verder te mogen positioneren in de markt.”

Naar volgende fase
Rex Nijhof, general manager van het Amsterdam Marriott Hotel, ziet met de komst van Ralf een gedreven en enthousiasmerende leider aantreden met een veelzijdige ervaring in sales, marketing en new business strategy: “Wij zien in Ralf de persoon bij uitstek die met een zeer gedreven team de Amsterdamse Marriott hotels naar een volgende fase kan begeleiden, inclusief de ambitieuze plannen die nog op de agenda staan. Daarover spoedig meer nieuws.”

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: