Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam

29 juli 2013 |
Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam<

Het salesteam van de twee hoofdstedelijke Marriott hotels is compleet met de aanstelling van Ralf Vaessen (40) als director of sales & marketing. Vaessen
begon zijn carrière dertien jaar geleden in de hoofdstad en bekleedde verschillende functies in binnen- en buitenland.

New business
In zijn nieuwe functie is Vaessen onder andere verantwoordelijk voor het aansturen van de sales- en marketingafdelingen van het Amsterdamse Renaissance en Marriott hotel. Ook is Veassen verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het new business beleid.

Van Amsterdam naar Antwerpen
Passie voor de internationale hotelbranche zat er bij Vaessen al vroeg in. Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht, begon hij zijn carrière als F&B-Supervisor bij het Hilton Amsterdam. Na vijf jaar en verschillende posities in Amsterdam, verruilde hij de hoofdstad voor Antwerpen, waar hij als yield manager aan de slag ging.

Terug naar hoofdstad
In de daarop volgende periode bekleedde Vaessen de functie van director of business development voor Hilton in Rotterdam, Brussel, Zürich en Bazel. Na verschillende jaren in het buitenland gewerkt te hebben is Ralf sinds juni weer terug in Amsterdam.

Inzet van ervaring
Vaessen zegt over deze nieuwe uitdaging: “Ik ben verheugd om deel uit te mogen maken van de teams van twee succesvolle Marriott hotels met allebei een rijke geschiedenis. Het is een voorrecht om mijn brede internationale ervaring te mogen inzetten en de bijna 800 kamers tellende hotels verder te mogen positioneren in de markt.”

Naar volgende fase
Rex Nijhof, general manager van het Amsterdam Marriott Hotel, ziet met de komst van Ralf een gedreven en enthousiasmerende leider aantreden met een veelzijdige ervaring in sales, marketing en new business strategy: “Wij zien in Ralf de persoon bij uitstek die met een zeer gedreven team de Amsterdamse Marriott hotels naar een volgende fase kan begeleiden, inclusief de ambitieuze plannen die nog op de agenda staan. Daarover spoedig meer nieuws.”

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: