Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam

29 juli 2013 |
Nieuwe director sales bij hotels Renaissance en Marriott Amsterdam<

Het salesteam van de twee hoofdstedelijke Marriott hotels is compleet met de aanstelling van Ralf Vaessen (40) als director of sales & marketing. Vaessen
begon zijn carrière dertien jaar geleden in de hoofdstad en bekleedde verschillende functies in binnen- en buitenland.

New business
In zijn nieuwe functie is Vaessen onder andere verantwoordelijk voor het aansturen van de sales- en marketingafdelingen van het Amsterdamse Renaissance en Marriott hotel. Ook is Veassen verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het new business beleid.

Van Amsterdam naar Antwerpen
Passie voor de internationale hotelbranche zat er bij Vaessen al vroeg in. Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht, begon hij zijn carrière als F&B-Supervisor bij het Hilton Amsterdam. Na vijf jaar en verschillende posities in Amsterdam, verruilde hij de hoofdstad voor Antwerpen, waar hij als yield manager aan de slag ging.

Terug naar hoofdstad
In de daarop volgende periode bekleedde Vaessen de functie van director of business development voor Hilton in Rotterdam, Brussel, Zürich en Bazel. Na verschillende jaren in het buitenland gewerkt te hebben is Ralf sinds juni weer terug in Amsterdam.

Inzet van ervaring
Vaessen zegt over deze nieuwe uitdaging: “Ik ben verheugd om deel uit te mogen maken van de teams van twee succesvolle Marriott hotels met allebei een rijke geschiedenis. Het is een voorrecht om mijn brede internationale ervaring te mogen inzetten en de bijna 800 kamers tellende hotels verder te mogen positioneren in de markt.”

Naar volgende fase
Rex Nijhof, general manager van het Amsterdam Marriott Hotel, ziet met de komst van Ralf een gedreven en enthousiasmerende leider aantreden met een veelzijdige ervaring in sales, marketing en new business strategy: “Wij zien in Ralf de persoon bij uitstek die met een zeer gedreven team de Amsterdamse Marriott hotels naar een volgende fase kan begeleiden, inclusief de ambitieuze plannen die nog op de agenda staan. Daarover spoedig meer nieuws.”

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: