Ophef om seksistische actie in Japans hotel

14 juni 2017 | Thijs Jacobs

Hilton schiet zichzelf in de voet. Of in de hak? In de 'My Place'-bar van het Hilton hotel in Osaka krijgen vrouwen korting op de drankjes. Die korting is dan wel afhankelijk van de hoogte van hun hakken, zo lazen we in de Britse Metro.

Hoe hoger de hakken, hoe hoger de korting. In de ogen van Westerse personen en voorvechters van gelijkheid tussen man en vrouw in het Aziatische land is dit een seksistisch initiatief en het onderstreept dat de hotelketen (in ieder geval in Japan) feminisme nog niet hoog op de kalender heeft staan. de verontwaardiging is dan ook groot bij velen.

Doorn in het oog

De gemiddelde Japanse vrouw is 1,50 meter lang. Het moeten voldoen aan Westerse schoonheidsidealen is velen een doorn in het oog. Vanaf donderdag 15 juni kunnen vrouwen tijdens de 'High Heels Ladies’ Night Discount' iedere week korting krijgen op F&B. Hoe hoger de hakken, hoe hoger de korting.

Hakken van vijf centimeter zouden goed zijn voor een korting van tien procent. Per twee centimeter extra komt er nog eens vijf procent korting bij.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: