Opvolger Woltering bij The Grand is er

19 augustus 2013 |
Opvolger Woltering bij The Grand is er<

Robert-Jan Woltering heeft tegenover radiozender BNR bekend gemaakt wie zijn opvolger is als general manager van Sofitel Legend The Grand in Amsterdam. Het is Denis Dupart. De Fransman heeft
ervaring met het hotelmerk.

Door en door
Dupart komt over als hoteldirecteur van het Sofitel St. James in Londen. Naar zeggen van Woltering kent zijn opvolger het merk door en door, en heeft hij het Amsterdamse luxehotel al een tijd lang van dichtbij gevolgd. Onder meer als area director van Sofitel voor Groot-Brittannië en de Benelux. Dupart begon ooit zijn carrière in de hotellerie als chef-kok.

Overstap
Woltering wordt met ingang van eind augustus area general manager van Sofitel Germany en general manager van Sofitel Bayerpost in München.

Expert aan het woord
De redactie van Hospitality Management en De RestaurantKrant weet dat er steeds meer hoteliers met hernieuwde belangstelling naar het hotelrestaurant. En menig restaurateur realiseert kamers of suites bij zijn eetgelegenheid. Hotels en restaurants groeien naar elkaar toe. Waar kun je beter mijmeren over deze ontwikkeling dan in 'Bij Jef' op Texel? In Den Hoorn staat een prachtig hotel-restaurant (restaurant-hotel?) met acht kamers, een Michelinster en bovenal een ziel. In de septembereditie plaatsen we daarom een interview met Jef Schuur. De patron-cuisinier van Bij Jef op Texel is bij uitstek de gewezen persoon om over deze trend en de daarbij horende kansen en bedreigingen te spreken. Bij Jef is een prachtig restaurant-hotel (of is het een hotel-restaurant?) met een Michelinster, acht kamers, en bovenal een ziel.

De septembereditie van Hospitality Management verschijnt op 9 september en komt kort daarna online. De RestaurantKrant verschijnt 27 september in print en komt kort daarna online beschikbaar.

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: