Park Plaza Utrecht voltooit 6 miljoen Euro herpositionerings project

29 augustus 2019 | David Bakker

Park Plaza Utrecht is onderdeel van PPHE Hotel Group, een internationale hospitality groep die eigenaar is van, en opereert onder het Park Plaza Hotels & Resorts merk in EMEA. Park Plaza Utrecht kondigt vandaag de voltooiing aan van een 6 miljoen Euro repositionering programma wat de positie van dit hotel in het hart van Utrecht verder versterkt.

Centraal gelegen in de op drie na grootste stad van Nederland, onderging Park Plaza Utrecht de laatste maanden een uitgebreid herontwikkelingsprogramma, waarbij zowel de faciliteiten als de services die het hotel aanbiedt, een grote transformatie hebben doorstaan. Zo werd er een compleet nieuw design ontwikkeld voor de hotelkamers, en werden de receptie, het restaurant en de bar, de fitnessruimte, een private event ruimte en de 10 evenement en vergaderruimtes volledig vernieuwd.

Premium locatie voor de zakelijke reiziger

Utrecht is een stad met een percentage van bijna 70% zakelijke gasten. Daarom biedt Park Plaza Utrecht, gelegen in het centrum van het zakelijke district, nu ook verbeterde, gemoderniseerde diensten die voldoen aan de wensen van de zakelijke reizigers. De service-gerichte mentaliteit van het team in combinatie met de premium locatie, pal naast het Centraal station en De Jaarbeurs in Utrecht, maken van dit hotel een go-to place voor zakelijke reizigers.

Specificaties

Park Plaza Utrecht biedt moderne kamers die zijn uitgerust zijn met airconditioning, luxe Egyptisch linnen, een inloop regendouche en een smart TV met Chromecast. Daarnaast biedt het hotel talloze tijd- en kostenbesparende voorzieningen, zoals gratis wifi, een eigen business center en een parking ter plaatse. Het goed uitgeruste fitnesscenter is perfect om te ontspannen na een lange dag vergaderen of sightseeing.

Meetings & Events

Alle vergaderzalen bevinden zich op de bovenste verdieping van het hotel. Elke zaal biedt een zee aan natuurlijk daglicht en een prachtig uitzicht over Utrecht. Daarnaast werkt Park Plaza Utrecht met verbeterde technologieën waardoor elke meeting feilloos verloopt. Op de begane grond is er een private event ruimte voor 75 personen. Deze zaal grenst aan een vernieuwd restaurant en bar, waardoor dit de perfecte locatie wordt voor productlanceringen, workshops, feesten en diners.

Artelior

Park Plaza Utrecht werd ontworpen door Artelior, een architectenmerk dat gespecialiseerd is in internationaal hotel design en dat eerder Kroatische en Duitse design projecten heeft geleid voor PPHE Hotel Group. Het prijswinnende bureau, met een hoofdkantoor in Londen, richtte zich op de rijke geschiedenis van Utrecht en liet zich inspireren door het Manifest van ‘De Stijl’, een Nederlandse artistieke beweging opgericht door Piet Mondriaan en Theo van Doesburg. Het vernieuwde Park Plaza Utrecht straalt een flair van stijl en verfijning uit, terwijl het hotel volledig is afgestemd op het hedendaagse en hoogwaardige product waar Park Plaza bekend om staat.

Hotelmanager Park Plaza Utrecht, Niels Eerenstein, voegt toe, “We zijn verheugd om onze deze enorme transformatie van zowel het interieur als de aangeboden diensten van Park Plaza Utrecht te mogen presenteren. Het hotel is een gevestigde waarde in de Utrechtse zakenwereld en we zijn ervan overtuigd dat deze grootse investering in dit hotel een meerwaarde zal vormen voor het huidige ontwikkelingsprogramma van de stad Utrecht. Park Plaza Utrecht zal kunnen bijdragen aan de populariteit van Utrecht als zakelijke en recreatieve bestemming in Nederland.’’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: