Park Plaza Utrecht voltooit 6 miljoen Euro herpositionerings project

29 augustus 2019 | David Bakker

Park Plaza Utrecht is onderdeel van PPHE Hotel Group, een internationale hospitality groep die eigenaar is van, en opereert onder het Park Plaza Hotels & Resorts merk in EMEA. Park Plaza Utrecht kondigt vandaag de voltooiing aan van een 6 miljoen Euro repositionering programma wat de positie van dit hotel in het hart van Utrecht verder versterkt.

Centraal gelegen in de op drie na grootste stad van Nederland, onderging Park Plaza Utrecht de laatste maanden een uitgebreid herontwikkelingsprogramma, waarbij zowel de faciliteiten als de services die het hotel aanbiedt, een grote transformatie hebben doorstaan. Zo werd er een compleet nieuw design ontwikkeld voor de hotelkamers, en werden de receptie, het restaurant en de bar, de fitnessruimte, een private event ruimte en de 10 evenement en vergaderruimtes volledig vernieuwd.

Premium locatie voor de zakelijke reiziger

Utrecht is een stad met een percentage van bijna 70% zakelijke gasten. Daarom biedt Park Plaza Utrecht, gelegen in het centrum van het zakelijke district, nu ook verbeterde, gemoderniseerde diensten die voldoen aan de wensen van de zakelijke reizigers. De service-gerichte mentaliteit van het team in combinatie met de premium locatie, pal naast het Centraal station en De Jaarbeurs in Utrecht, maken van dit hotel een go-to place voor zakelijke reizigers.

Specificaties

Park Plaza Utrecht biedt moderne kamers die zijn uitgerust zijn met airconditioning, luxe Egyptisch linnen, een inloop regendouche en een smart TV met Chromecast. Daarnaast biedt het hotel talloze tijd- en kostenbesparende voorzieningen, zoals gratis wifi, een eigen business center en een parking ter plaatse. Het goed uitgeruste fitnesscenter is perfect om te ontspannen na een lange dag vergaderen of sightseeing.

Meetings & Events

Alle vergaderzalen bevinden zich op de bovenste verdieping van het hotel. Elke zaal biedt een zee aan natuurlijk daglicht en een prachtig uitzicht over Utrecht. Daarnaast werkt Park Plaza Utrecht met verbeterde technologieën waardoor elke meeting feilloos verloopt. Op de begane grond is er een private event ruimte voor 75 personen. Deze zaal grenst aan een vernieuwd restaurant en bar, waardoor dit de perfecte locatie wordt voor productlanceringen, workshops, feesten en diners.

Artelior

Park Plaza Utrecht werd ontworpen door Artelior, een architectenmerk dat gespecialiseerd is in internationaal hotel design en dat eerder Kroatische en Duitse design projecten heeft geleid voor PPHE Hotel Group. Het prijswinnende bureau, met een hoofdkantoor in Londen, richtte zich op de rijke geschiedenis van Utrecht en liet zich inspireren door het Manifest van ‘De Stijl’, een Nederlandse artistieke beweging opgericht door Piet Mondriaan en Theo van Doesburg. Het vernieuwde Park Plaza Utrecht straalt een flair van stijl en verfijning uit, terwijl het hotel volledig is afgestemd op het hedendaagse en hoogwaardige product waar Park Plaza bekend om staat.

Hotelmanager Park Plaza Utrecht, Niels Eerenstein, voegt toe, “We zijn verheugd om onze deze enorme transformatie van zowel het interieur als de aangeboden diensten van Park Plaza Utrecht te mogen presenteren. Het hotel is een gevestigde waarde in de Utrechtse zakenwereld en we zijn ervan overtuigd dat deze grootse investering in dit hotel een meerwaarde zal vormen voor het huidige ontwikkelingsprogramma van de stad Utrecht. Park Plaza Utrecht zal kunnen bijdragen aan de populariteit van Utrecht als zakelijke en recreatieve bestemming in Nederland.’’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: