Peter Scholte nieuwe patissier Krasnapolsky

19 mei 2016 |
Peter Scholte nieuwe patissier Krasnapolsky<

Patissier Peter Scholte brengt vanaf deze maand nieuwe zoete herinneringen naar NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. De executive pastry chef
slaat in het iconische hotel aan de Dam een brug tussen klassieke en moderne patisserie met zijn kenmerkende showelementen. Scholte zal zijn eerste creatieve recepturen doorvoeren in Grand Café Krasnapolsky, waar hij onder andere The Cake Room voor zijn rekening neemt.

Verhalen oproepen
"Grand Café Krasnapolsky is onderdeel van een instituut dat zoveel verhalen oproept. Patisserie heeft eigenlijk datzelfde effect. Zoet haalt vergeten momenten terug en schept gelijktijdig nieuwe herinneringen. En dat is precies hetgeen wat ik wil bieden aan de gasten van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky."

Gastronomische ervaringen
Scholte is, na 3*Michelin Chef Jacob Jan Boerma en consulting bartender Tess Posthumus, de volgende naam die NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky toevoegt om gasten gastronomische ervaringen passend bij het NH Collection merk te bieden. Scholte’s verfijnde showdesserts worden gecombineerd met Boerma’s bekende frisse tonen en zuren. Een moeiteloze samensmelting voor de heren, die beiden een lichtvoetige stijl koesteren waarin patisserie nooit overmatig zoet of zwaar zal zijn. ‘Dit is zo’n mooie uitdaging, juist door de samenwerking met Jacob Jan Boerma. Ik heb hier alle vrijheid om te doen wat ik wil, maar dit keer in unieke samenwerking met een driesterrenchef", aldus Scholte.

Over de patissier
Met Scholte haalt NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky jarenlange ervaring in huis. Zo werkte de patissier eerder voor onder meer dessertrestaurant Sucre, Mr Porter en The Duchess. Zijn creaties worden geleidelijk geïntroduceerd in Grand Café Krasnapolsky’s schatkamer van zoet: The Cake Room. Een signature spektakelstuk zal niet ontbreken. Naast zijn creaties voor The Cake Room giet Scholte zijn typerende glazuur over de welbekende Afternoon Tea en het dessertmenu van Grand Café Krasnapolsky. Voor het hotel creëert de chef de patisseriekaart voor meetings, events, roomservice en alle zoetigheden voor het NH Collection Breakfast.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: