Premier Inn is sterkste hotelmerk ter wereld

24 maart 2017 | Roy Spijker

De Britse hotelketen Premier Inn is het sterkste hotelmerk ter wereld. Dat blijkt uit cijfers van het consultancybureau Brand Finance. Uit de cijfers blijkt verder dat Hilton met 8,4 miljard dollar als hotelmerk het meeste waard is. De waarde van Airbnb steeg het hardst, met 52 procent naar 3,7 miljard dollar.

Brand Finance schat ieder jaar de waarde van 's werelds grootste bedrijven. Merken worden geëvalueerd op hun investeringen, bekendheid, loyaliteit, de tevredenheid van medewerkers en de reputatie van het bedrijf. Op basis daarvan krijgen ze lettergraad waarvan AAA+ de grootste is.

Premier Inn kwam als sterkste merk uit de bus, dankzij de bekendheid die het merk heeft opgebouwd via marketing. In het Verenigd Koninkrijk staat het Premier Inn bkened als een betrouwbaar merk waarvan de gast 'weet-wat-hij-krijgt'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: