Reizigers betalen tot 53% meer voor Nederlandse hotelkamers

4 mei 2017 | Roy Spijker

Bezoekers aan Nederland betaalden in 2016 tot 53% meer voor hotels in vergelijking met vorig jaar. Dit blijkt uit de jaarlijkse Hotel Price Index™ (HPI™) van Hotels.com™

Volgens de HPI is er een opmerkelijke kloof ontstaan tussen de meest en minst betalende landen, met een prijsverschil van € 261 per nacht. Uruguayanen betaalden maar liefst 53% meer voor een kamer ten opzichte van 2015, terwijl Kroaten het minst betaalden, € 88 per nacht.

Filipijnse reizigers gaven het meest uit aan hotels. Zij betaalden gemiddeld € 177 per nacht. Reizigers uit Uruguay en Panama maakten de top 3 compleet.

Prijs per nacht voor een Nederlandse hotelkamer in 2016 ten opzichte van 2015

De HPI laat ook zien dat Filipijnse reizigers het meeste uitgeven aan vijfsterrenhotels, Zij betaalden voor een luxe hotel gemiddeld € 334 per nacht. Uruguay, Thailand, Zuid-Afrika en Maleisië sluiten de top 5 af.

Top 10 internationale reizigers die geld uitgaven aan een vijfsterrenhotel

Isabelle Pinson, vice president EMEA voor het merk Hotels.com, zegt: “Hoewel mensen die naar Nederland reisden meer hebben besteed in 2016, ligt de gemiddelde prijs per nacht bij 25 van de top 40 bezoekende landen nog steeds onder de € 140. Hieruit blijkt dat de prijzen van Nederland concurrerend blijven ten opzichte van andere landen. Dit geeft aan dat Nederland een echte hotspot is voor toeristen, zelfs in tijden van economische onzekerheid.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: