Reviews van accommodaties zijn essentieel bij keuze consument

29 april 2019 | Thijs Jacobs

Reizigers nemen vakantiefoto’s en beschrijvingen van accommodaties niet langer voor lief. In plaats daarvan nemen slimme boekers reviews van eerdere gasten mee in hun overweging om een accommodatie te boeken, vooral als ze in een unieke accommodatie willen verblijven.

Voor dit soort reizigers ligt de kracht van de klantreview niet alleen in het contact met de mensen die zij tijdens hun verblijf ontmoeten. Het begint thuis, nog voordat ze hun reis boeken. In een onderzoek uitgevoerd door Booking.com zegt meer dan een derde (34%) van de Nederlandse reizigers een accommodatie niet te hebben geboekt vanwege de negatieve beoordelingen over de host, ondanks het feit dat de prijs, locatie en kwaliteit van de accommodatie precies waren wat ze zochten. 

Belangrijk hulpmiddel

Daarnaast kwam aan het licht dat ruim twee derde (68%) van de Nederlandse reizigers reviews een belangrijk hulpmiddel vindt bij hun zoektocht naar een vriendelijke en gastvrije host. Ook blijkt uit de reviewdata van Booking.com dat reizigers via Booking.com het personeel hoger beoordelen dan iedere andere categorie waarop een accommodatie beoordeeld wordt, zoals faciliteiten, hygiëne, comfort, prijs-kwaliteitverhouding en locatie.

Niet alleen in het boekingsproces speelt de host een belangrijke rol; juist tijdens het verblijf kan de host een vakantie maken of breken. Zo komen reizigers door een warm welkom bij het inchecken op hun vakantieadres sneller in de vakantiestemming, wat vooral van belang is als reizigers een stressvolle reis achter de rug hebben. Met name de eerste momenten in een verblijf zetten de toon. Meer dan de helft (54%) van de Nederlandse gasten hoopt dat de host goed voor ze zorgt en dat ze hartelijk welkom geheten worden, zodat ze snel aan hun nieuwe omgeving kunnen wennen. Het is namelijk vooral de persoonlijke aandacht waardoor reizigers zich thuis voelen op hun vakantieadres. Voor 56% van de Nederlandse reizigers staat een knus thuis ver van huis gelijk aan gastvrijheid.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: