Je hebt gezocht op: reviews

“Housekeeping is het mooiste vak van de hotellerie”
4 april 2024Nieuws

“Housekeeping is het mooiste vak van de hotellerie”

Robert Vos houdt zich al dertig jaar bezig met housekeeping en sinds 2005 doet hij dat als CEO van HotelPartner. Naast schoonmaak kunnen hotels bij Ho...

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”
29 maart 2024Nieuws

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”

In de supermarktwereld leerde Dave Pieters wat er nodig is voor servicegericht werken in een filiaalorganisatie. En als CEO van bouwmaterialenhandel P...

“Hilton noemt de eigenaar van een ander merk een prohibited person, net als dictators en andere boeven”
2 februari 2024Nieuws

“Hilton noemt de eigenaar van een ander merk een prohibited person, net als dictators en andere boeven”

Verspreid over de Randstad liggen zes hotels die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Neem een Renaissance bij Schiphol-Oost. Een Moxy in...

Zevende keer Golden Zoover Award en 4-sterren Superior-predikaat voor Het Ros van Twente
23 januari 2024Nieuws

Zevende keer Golden Zoover Award en 4-sterren Superior-predikaat voor Het Ros van Twente

Hotel-Restaurant Het Ros van Twente heeft voor de zevende keer op rij een Golden Award ontvangen bij de Zoover Awards. De waardering van de gasten was...

Leer hoe u uw hotelkamer slim kunt maken op de Independent Hotel Show
18 januari 2024Nieuws

Leer hoe u uw hotelkamer slim kunt maken op de Independent Hotel Show

In aanloop naar de Independent Hotel Show Amsterdam werpt trend-forecaster Vincent van Dijk vast licht op enkele ontwikkelingen binnen de hospitality-...

Erfgoedexploitatie in het stedelijk gebied: bodemloze put of Dutch blue zone?
12 januari 2024Nieuws

Erfgoedexploitatie in het stedelijk gebied: bodemloze put of Dutch blue zone?

Dit is het eerste artikel van een nieuwe reeks over erfgoedhotels in het dossier Erfgoed: Onbetaalbare charme of nieuw verdienmodel?'. Hier vindt u ar...

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”
28 november 2023Nieuws

Normering hotelsterren gaat mee met ontwikkelingen: “Juiste vrijheden bij juiste onderwerpen”

Iedere vijf jaar wordt de normering van de hotelsterren aangepast en in 2025 is dat opnieuw het geval. In de nieuwe classificatie is meer aandacht voo...

Dit leest u in de Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management
17 november 2023Nieuws

Dit leest u in de Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management

Deze maand valt bij iedere hotelier weer de gloednieuwe Hotel & Innovatie-special van Hospitality Management op de deurmat. Met deze keer op de co...

Wat doet Van der Valk Hotel Gilze-Tilburg om de reviewscore op platforms als Booking en Tripadvisor te verhogen?
13 november 2023Nieuws

Wat doet Van der Valk Hotel Gilze-Tilburg om de reviewscore op platforms als Booking en Tripadvisor te verhogen?

Veel consumenten filteren op de reviewscore op platformen zoals Booking.com en Tripadvisor bij het kiezen van een geschikt hotel. Een hoge score in co...

Wel of niet outsourcen; Gijs Hendrikx en Marijke Schreiner spreken zich uit
7 november 2023Nieuws

Wel of niet outsourcen; Gijs Hendrikx en Marijke Schreiner spreken zich uit

Hoteliers kunnen er tegenwoordig voor kiezen om bijna alle onderdelen van hun bedrijfsproces te outsourcen. Van schoonmaak en linnengoed, tot F&B...

A ‘5 out of 5’ rating
6 november 2023Nieuws

A ‘5 out of 5’ rating

Stel, u bent hotelmanager en u heeft een mooie 5-sterren review van uw laatste gast gekregen. Wilt u dan dat potentiële gasten deze review als in...

Restaurant van Hotel TwentySeven door Tripadvisor uitgeroepen tot beste ter wereld
6 oktober 2023Nieuws

Restaurant van Hotel TwentySeven door Tripadvisor uitgeroepen tot beste ter wereld

Een Nederlands restaurant is uitgeroepen tot beste van de wereld op Tripadvisor. Restaurant Bougainville in Amsterdam heeft de nummer éé...

Fletcher Hotels neemt één voor één afscheid van OTA’s
25 augustus 2023Nieuws

Fletcher Hotels neemt één voor één afscheid van OTA’s

In 2001 verliepen alle online boekingen bij Fletcher Hotels nog via OTA’s. Inmiddels boekt 80 procent van de Nederlandse gasten rechtstreeks bij...

Exclusief interview Booking.com: "Gasten zijn hongeriger naar reizen dan ooit"
13 juli 2023Nieuws

Exclusief interview Booking.com: "Gasten zijn hongeriger naar reizen dan ooit"

Booking.com heeft zich sterk ontwikkeld als geliefd merk onder reizigers. Aan de kant van de hoteliers is de populariteit van het platform minder vanz...

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 1): Hoteliers kunnen niet bouwen
30 mei 2023Nieuws

Ronde tafel Hotel en Technologie (deel 1): Hoteliers kunnen niet bouwen

Technologie is onmisbaar in de hotellerie, maar zorgt ook voor dilemma’s. Hoe kun je als hotelondernemer inspelen op razendsnelle technologische...

Realiseer meer hotelomzet met de training Revenue Management voor hoteliers
19 mei 2023Nieuws

Realiseer meer hotelomzet met de training Revenue Management voor hoteliers

   “Fijne pragmatische training met veel tips, trics & tools en een goede verhouding theorie versus oefenen” “Deze tr...

Rabobank: Hotels op goede locaties met een hoge reviewscore winstgevender
11 mei 2023Nieuws

Rabobank: Hotels op goede locaties met een hoge reviewscore winstgevender

De Nederlandse hotelsector heeft een goed 2022 gehad. De vooruitzichten zijn ook positief, al blijven uitdagingen zoals hogere kosten en personeelstek...

Ondernemer Lenny Balkissoon verbouwde twee kerken tot hotels
9 maart 2023Nieuws

Ondernemer Lenny Balkissoon verbouwde twee kerken tot hotels

Lenny Balkissoon is een doorzetter. Als hij in 2011 bij toeval in contact komt met woningcorporatie Ymere, kan hij niet weten dat hij twaalf jaar...

HotelPartner laat activiteiten elkaar versterken onder één merknaam
3 maart 2023Nieuws

HotelPartner laat activiteiten elkaar versterken onder één merknaam

Drie bij velen bekende namen in het Nederlandse hotellandschap gaan in 2023 verder als één merk. Housekeeping-service HotelSource, ameni...

Zesde keer Golden Zoover Award voor Het Ros van Twente
25 januari 2023Nieuws

Zesde keer Golden Zoover Award voor Het Ros van Twente

De Zoover Awards zijn uitgereikt en Hotel-Restaurant Het Ros van Twente mocht voor de zesde keer op rij een Golden Award ontvangen. De waardering van...

Mercure Hotel Amersfoort Centre gerenoveerd
4 november 2022Nieuws

Mercure Hotel Amersfoort Centre gerenoveerd

Mercure Hotel Amersfoort Centre is grondig onder handen genomen. Het hotel, wat valt onder het Nederlands hotelmanagementbedrijf International Hotel C...

"Het zijn buitengewoon mooie tijden voor de YAYS Group"
28 september 2022Nieuws

"Het zijn buitengewoon mooie tijden voor de YAYS Group"

YAYS Group, exploitant van serviced appartements in Europa, kende een bijzonder goede zomer. De groep zag zijn omzet per appartement (RevPAR) hard gro...

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren
15 september 2022Nieuws

Video: Hotelier Gabriella Esselbrugge over de toegevoegde waarde van Hotelsterren

In deze mini-documentaire van Hospitality Management - hét vakblad voor de hotellerie vertelt Gabriella Esselbrugge, eigenaar van Hotel De Dame...

Jörgen Rijnaard opent binnenkort het meest prestigieuze project van Pillows Hotels
15 september 2022Nieuws

Jörgen Rijnaard opent binnenkort het meest prestigieuze project van Pillows Hotels

Dit najaar opent het vlaggenschip van Pillows Hotels in het Amsterdamse Oosterpark: het Pillows Grand Boutique Hotel Maurits at the Park. Het eerste v...

NH Hotel wint Provincie Award van MeetingReview
14 september 2022Nieuws

NH Hotel wint Provincie Award van MeetingReview

NH Hotel Amsterdam Schiphol Airport, partner van Event Park Amsterdam, is op basis van haar continu hoog scorende klantreviews op MeetingReview verkoz...

Column Mehrsa Ghadiri: Menu-engineering
1 juli 2022Nieuws

Column Mehrsa Ghadiri: Menu-engineering

Ik was bezig met het lezen van reviews en zo kwam ik op het volgende onderwerp voor mijn column.  We krijgen steeds vaker feedback waarin de gast...

Erfgoedlocaties en F&B: Red de gast van je tantes boezem en beroer de zintuigen!
10 juni 2022Nieuws

Erfgoedlocaties en F&B: Red de gast van je tantes boezem en beroer de zintuigen!

Zodra je aan de slag gaat met kasteelhotels en F&B, raak je nieuwsgierig naar de belevingswereld van ervaren erfgoedexploitanten die zich binnen m...

Binnenkijken bij Boutique Hotel Rijks te Goes
5 mei 2022Nieuws

Binnenkijken bij Boutique Hotel Rijks te Goes

Het voormalige ‘Oude Manhuis’ aan de Zusterstraat is een van de bekendere Rijksmonumenten van Goes. Ruim een jaar geleden opende Boutique...

Hotels.nl roept Krasnapolsky uit tot beste hotel van Nederland
28 februari 2022Nieuws

Hotels.nl roept Krasnapolsky uit tot beste hotel van Nederland

NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is door boekingswebsite Hotels.nl uitgeroepen tot beste hotel van Nederland in 2022.  Bij de meer dan 3...

Drenthe meest gastvrij regio volgens gebruikers Booking.com
25 januari 2022Nieuws

Drenthe meest gastvrij regio volgens gebruikers Booking.com

Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit, waarmee partners over de hele wereld voor hun inspann...

De fundamenten van gastvrijheid onderzocht
10 december 2021Nieuws

De fundamenten van gastvrijheid onderzocht

De meeste hoteliers beschouwen zichzelf als gastvrij en menen dat het fundament voor gastvrijheid verscholen ligt in de menselijke factor. Maar is dat...

Hotel en theater, gouden combinatie of zorgenkind?
5 november 2021Nieuws

Hotel en theater, gouden combinatie of zorgenkind?

Theater en hotel zijn gescheiden werelden, die veel met elkaar gemeen hebben. Ze zetten allebei graag de deuren wijd open voor hun gasten en ze zijn o...

Visie op de toekomst van de hotellerie: ''Receptionist wordt een vergeten beroep''
24 september 2021Nieuws

Visie op de toekomst van de hotellerie: ''Receptionist wordt een vergeten beroep''

Staat corona de innovatie binnen de hotellerie in de weg? Niet volgens Dolf Mulder, eigenaar van Hotek Hospitality Group. “Wij hebben bijvoorbee...

Jonge hoteliers zijn 'verslaafd aan het gevoel'
10 september 2021Nieuws

Jonge hoteliers zijn 'verslaafd aan het gevoel'

In Hotel Bellevue in Blaricum ontmoeten jonge hoteleigenaren Jan Willem Janssen, Michelle Zandbergen en Britt Drent elkaar. Energieke ondernemers die...

Het verbeteren van de hotelervaring met LG Pro:Centric
19 augustus 2021Nieuws

Het verbeteren van de hotelervaring met LG Pro:Centric

Hospitality draait om de beleving van de gast. Daarom wilt u als hotelier alle bezoekers en gasten vanaf het eerste moment optimaal kunnen verwelkomen...

Direct bij het hotel boeken wint fors aan populariteit
13 augustus 2021Nieuws

Direct bij het hotel boeken wint fors aan populariteit

De gevolgen van de coronacrisis zijn niet mals voor de hotelsector, daar is iedereen het inmiddels wel over eens. Toch zijn er ook enkele lichtpuntjes...

Badhotel Renesse breidt uit met Villa Noordzee
10 augustus 2021Nieuws

Badhotel Renesse breidt uit met Villa Noordzee

Badhotel Renesse en de bijbehorende b&b Villa Westerduin zijn uitgebreid met Villa Noordzee. De sfeervolle villa telt tien juniorsuites en een wel...

The Highland Group opent vijfde hotel in Amsterdam
30 juli 2021Nieuws

The Highland Group opent vijfde hotel in Amsterdam

The Highland Group zet met haar ambitie in op Amsterdam. Het gepassioneerde familiebedrijf heeft op dit moment vier hotels in het centrum van de...

Carlo Slag: "Preston Palace is klaar voor de toekomst"
18 juni 2021Nieuws

Carlo Slag: "Preston Palace is klaar voor de toekomst"

Het water staat bijna rimpelloos in de vijver voor Preston Palace. Waar gewoonlijk 365 dagen per jaar de verlichte fontein spuit, waar families en vri...

Militair erfgoed: van onneembare vesting naar spannend zakelijk avontuur
1 juni 2021Nieuws

Militair erfgoed: van onneembare vesting naar spannend zakelijk avontuur

Artikel 2. Militair erfgoed: van onneembare vesting naar spannend zakelijk avontuur In de reeks ‘Erfgoed: Onbetaalbare charme of nieuw verdien...