U heeft gezocht op : reviews

11 juni 2019 Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

17 mei 2019 Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

7 mei 2019 Blog
Blog Coen Schelfhorst: Hardware en software in balans

Hoe ontwikkel je eigenlijk een hotelconcept? Vraag dat maar eens aan de bedenkers van bijvoorbeeld CitizenM, Mama Shelter, het Volkshotel of Zoku. Allemaal toppers die hun potentiele gast centraal hebben gesteld in het bedenken van hun verhaal en de formule. Soms wordt het verhaal verteld door de l...

29 april 2019 Achtergronden
Reviews van accommodaties zijn essentieel bij keuze consument

Reizigers nemen vakantiefoto’s en beschrijvingen van accommodaties niet langer voor lief. In plaats daarvan nemen slimme boekers reviews van eerdere gasten mee in hun overweging om een accommodatie te boeken, vooral als ze in een unieke accommodatie willen verblijven. Voor dit soort reizige...

24 april 2019 Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

13 maart 2019 Awards
Kasteel Vaalsbroek winnaar Nationale Meeting Award 2019

Bilderberg Kasteel Vaalsbroek is de winnaar van de Nationale Meeting Award 2019. Op maandag 11 maart nam General Manager MaryLoes Baur van Bilderberg Kasteel Vaalsbroek samen met het salesteam de award in ontvangst voor beste meeting locatie van Nederland in de categorie XL. In januari won Kasteel V...

25 februari 2019 trends
Waar worden vakantiekeuzes op gebaseerd?

Bij de keuze voor een vakantiebestemming laat het gros van de Nederlanders zich leiden door de weersomstandigheden. Vakantiegangers beoordelen het weer met een 8,9 op een schaal van 1 tot 10, gevolgd door een goede prijs/aanbieding (8,6) en veiligheid (8,3). Opvallend is dat ook social media een ste...

30 januari 2019 Tech Advertorial
Meer omzet en service met WonderButler

WonderButler is de nieuwe tool waarmee de hotelbranche omzet en servicegerichtheid aanzienlijk kan vergroten. Met het unieke plug & play-systeem kunnen hotelgasten via de hospitality tv of hun eigen mobiele telefoon of tablet direct chatten met de receptie, roomservice bestellen, informatie uit ...

29 januari 2019 Awards Den Haag
The Hague Marriott 'beste hotel van Nederland'

The Hague Marriott is uitgeroepen tot “Het beste hotel van Nederland” door klanten van HotelSpecials. Jaarlijks worden de Awards van HotelSpecials uitgereikt aan de beste hotels in Nederland, België en Duitsland. Ligging en gastvriendelijkheid zorgen voor winst The Hague Marri...

28 januari 2019 Interview Longread
Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Hotel Straelman in Nijmegen is er namelijk direct één om niet gauw te vergeten. De deur wordt er eigenhandig geopend door Tanja Seegers, d...

17 januari 2019 Awards
Het Ros van Twente wint twee awards 

Hotel/restaurant Het Ros van Twente in De Lutte wint de Gouden Zoover Award én Booking.com Guest Review Award! Beide zijn welbekende awards voor de best gewaardeerde hotels. Felbegeerde publieksprijzen Voor de tweede keer op rij ontvingen John en Anita Berghaan - Stappenbeld de fantasti...

15 januari 2019 Awards Mensen
Hotel ’t Kruisselt – De Lutte wint Gouden Zoover Award

Op 9 januari jl. zijn op de vakantiebeurs in Utrecht de Zoover Awards voor Nederlandse accommodaties uitgereikt. In 2018 zijn er over Hotel ‘t Kruisselt 85 reviews geschreven door gasten die hun ervaringen graag delen na een verblijf bij het mooist gelegen hotel van Twente. In 2018 was het gem...

11 januari 2019 Awards Hotel
Hotelgasten kiezen beste hotels van Nederland

Medewerkers van Hotels.nl zijn afgelopen week op pad geweest om hotelpersoneel van award winnende hotels te verrassen met de gewonnen prijs en hen persoonlijk te feliciteren. De awards zijn een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent. De uitslapers van Nederland k...

4 januari 2019 Awards
Hotels.nl roept Van der Valk Groningen-Hoogkerk uit tot beste hotel van Nederland

De uitslapers van Nederland kunnen hun wishlist weer aanvullen; het Beste Hotel van Nederland van 2019 is bekend! Vorig jaar won het Van der Valk Hotel de award voor ‘Beste Nieuwkomer’ en die titel hebben ze waargemaakt. Dit jaar is het hotel namelijk verkozen tot ‘Beste Hotel van ...

27 november 2018 Achtergronden
Ook van een gedupeerde gast kun je een ambassadeur maken

Hotelgasten die tijdens hun verblijf een probleem hebben ervaren dat vervolgens goed is opgelost, zijn vaak tevredener dan gasten die een probleemloos verblijf hebben gehad. Hotelmanagers weten dat; daarom steken ze veel energie in een goede ‘service recovery’ op het moment dat er wat mi...

14 november 2018 Columns
Column Hans van Spronsen: ''U heeft geen komende herinneringen''

Ik was al zo’n vier dagen op vakantie toen ik op mijn telefoon de opmerking las: ‘u heeft geen komende herinneringen’. Wat mij betreft waren er twee opties, ik heb opeens zwaar alzheimer óf ik ben zonder dat ik het in de gaten had doodgegaan. Want wat betreft komende herinne...

31 oktober 2018 Accor Tech
Customer journey Novotel Amsterdam City verbeterd

Dankzij een nieuw reviewsysteem lukt het Novotel Amsterdam City om de customer journey van haar gasten te verbeteren. Het gaat om het systeem Pulse, onderdeel van Local Measure. Daarbij wordt op geheel nieuwe wijze feedback gevraagd en ontvangen. Bij het inloggen op de openbare wifi van het hotel kr...

26 september 2018 Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

27 augustus 2018 Hotel Achtergronden
Meetings.com gaat samenwerking aan met MeetingReview

Afgelopen week is de implementatie van de samenwerking tussen beide ‘meeting’ bedrijven succesvol afgerond. Een lijst met reviews van ruim 300 locaties worden vanuit MeetingReview gekoppeld aan het boekingsbestand van Meetings.com. Bas Lemmens, CEO van Meetings.com (onderdeel van Hote...

21 augustus 2018 Columns
Column Gabriella Esselbrugge: graag zonder prikkels

De tijd van less is more is aangebroken. Ons brein krijgt meer informatie aangeboden dan ze kan verwerken. Hoe lastig is dat als je als hotelier onophoudelijk een informatiestoot krijgt: dashboards met managementinformatie, review-verslagen, online data, gastcontacten en teamoverleggen. Meer data...

20 augustus 2018 Blog
Blog Coen Schelfhorst: de eerste maanden van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel

Als oud-pretpark manager misschien een wat gekke uitspraak maar wat een geweldige rollercoaster was dat! Een hotel pre-openingsfase is te gek, maar ook wel heel pittig zwaar. Nu het echt je eigen tent is, schat ik zo maar in dat dit de mooiste fase is geweest van mijn “working career sofar&rdq...

16 augustus 2018 Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

2 augustus 2018 Hotelketens Internationaal
Australische hotelketen manipuleerde reviews op Tripadvisor

Meriton is één van de grootste Australische hotelketens. Deze keten heeft nu een boete van twee miljoen euro ontvangen omdat het structureel recensies manipuleerde op Tripadvisor. Op standaard.be lezen we dat de rechter oordeelde dat de hotelketen het Australisch consumentenrecht me...

1 augustus 2018 Advertorial
Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotel...

18 juli 2018 Hotelketens
Restaurant INK Hotel in de prijzen

Het restaurant en de cocktailbar van INK Hotel Amsterdam - heeft tijdens de uitreiking van de World Luxury Restaurant Awards maar liefst drie prijzen gewonnen. Het restaurant, onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, werd benoemd tot het beste 'Luxury Boutique Hotel Restaurant'...

16 juli 2018 Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

26 juni 2018 Hotel Achtergronden
De leukste hotelreviews op een rijtje

Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse ...

19 juni 2018 Hotelketens Internationaal
Hotel in Rome aangesloten: Romantik gaat naar de grote steden

Na Zurich, Wenen en Brugge, kondigt Romantik nu een nieuwkomer in Rome aan. Met onmiddellijke ingang sluit ‘Romantik Hotel The Inn at the Roman Forum’ zich aan bij het merk Romantik dat in tien Europese landen vertegenwoordigd is. The Inn at the Roman Forum ligt in het historische centru...

4 juni 2018 Hotelketens Internationaal Longread
Exclusief interview Karim Soleilhavoup, directeur Logis Hotels

Karim Soleilhavoup is directeur van Logis Hotels, het grootste netwerk van onafhankelijke hotels in Europa. In dit exclusieve interview licht hij de veranderingen in het businessmodel toe. Vooral buiten Frankrijk, de thuisbasis van Logis, wil hij behoorlijk groeien. “We willen de ‘brand ...

3 juni 2018 Achtergronden F&B Longread
Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal

Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wil dit niet? De sleutel tot blijvend succes in de huidige verdringingsmarkt is anders durven te zijn met een authentiek en niet te kopiëren busine...

30 maart 2018 Tech
Online veiligheidsbeleid als antwoord op data- of cyberincidenten bij hotels

Hotels worden steeds afhankelijker van digitale technologie. Gasten maken graag gebruik van wifi en boeken een verblijf eenvoudig online. Hoteliers beheren die boekingen digitaal. En digitale pasjes vervangen steeds vaker de ‘ouderwetse’ sleutels. Deze groeiende afhankelijkheid van IT-sy...

28 maart 2018 Tech
Gratis download: hotelgasten centraal op social media?

Wist je bijvoorbeeld dat: 95% van de vakantiegangers ten minste 7 reviews leest voordat ze hun verblijf boeken? 88% van je gasten online reviews evenveel vertrouwt als persoonlijk aanbevelingen 67% van de reizigers graag via chatapps met hotels zou willen communiceren? 73% van de reizige...

16 maart 2018 Interview Longread
Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet

Revenue management is zorgen voor de beste prijs voor een kamer op een specifieke dag. Geen eenvoudige opdracht, want OTA’s snoepen mee van de omzet en ook de concurrentie zit niet stil. Software helpt om grip te krijgen op het prijzencircus van de hotellerie. Maar de hotelier zelf trekt aan d...

13 maart 2018 Awards
Postillion Hotel Utrecht Bunnik wint Nationale Meeting Award 2018

Postillion Hotel Utrecht Bunnik heeft de Nationale Meeting Award 2018 in de wacht gesleept. Dat is maandag 12 maart tijdens een feestelijke uitreiking in de Mariënhof in Amersfoort bekendgemaakt. Het hotel mag zich nu de 'Beste meeting- en eventlocatie van Nederland' noemen. De jury ...

17 januari 2018 Awards Hotel
Hotel Kogerstaete Texel  wint Gouden Zoover Award 

Vorige week woensdag zijn op de vakantiebeurs in Utrecht de Zoover Awards voor accommodaties uitgereikt. Hotel Kogerstaete wint een Gouden Zoover Award. Gedurende het hele jaar 2017 zijn er meer dan 50 reviews geschreven door vakantiegangers die hun ervaringen graag delen om anderen te helpen bij he...

4 januari 2018 Marriott Mensen Rotterdam
Hotelgasten slapen het liefst in Marriott Hotel Rotterdam

Ga je er binnenkort op uit en ben je nog op zoek naar een goed hotel? Volgens de gasten van Hotels.nl is het Marriott Hotel Rotterdam de nummer 1 van Nederland van 2017. De leiding van het hotel mag daarvoor vandaag de award voor ‘Beste Hotel van Nederland’ in ontvangst nemen. De award i...

28 december 2017 Interview Best Western Longread
Interview Wytze van den Berg: 'Best Western rendeert in de Randstad'

Best Western is van origine een Amerikaans samenwerkingsverband van hoteliers. Lange tijd werkte het bedrijf in Nederland als een stichting met een licentie, maar drie jaar geleden pakte ?Amerika? de regie weer terug. Volgens Wytze van den Berg vooral vanwege de globalisering, waardoor een grotere e...

21 december 2017 Awards Amsterdam
De wereldwijde Quiet Hotel Award 2017 gaat naar een Amsterdams Hotel

Op 20 december zijn de Quiet Hotel Awards 2017 uitgereikt en na een zorgvuldige beoordeling van meer dan 157 hotels die in het bezit zijn van een Quiet Room label, zijn zoals ieder jaar de deelnemende hotels zorgvuldig onderzocht door de Stichting Quietroom. Het Mövenpick Hotel, dat aan het ...

21 december 2017 Awards Amsterdam
Prijzenregen voor INK Hotel Amsterdam MGallery by Sofitel in 2017

INK Hotel Amsterdam is druk bezig met het schrijven van zijn eigen verhaal. Waar in 1904 de krant 'De Tijd' gevestigd was, neemt INK het verhalen vertellen over. Ook 2017 bleek een succesvol jaar. Dit jaar hebben zij zes prijzen in de wacht gesleept. Zowel het hotel, de service als het team ...

8 december 2017 Awards
Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport winnen titel Hotel of the Year 2017

Golden Tulip maakte vandaag de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport mogen een jaar lang de felbegeerde titel Hotel of the Year 2017 dragen. De prestigieuze awards werden persoonlijk overhandigd aan de General Managers van d...

7 december 2017 Internationaal Interview
Krakau Special: "Wij hebben een reputatie hoog te houden"

Basis ligt in Malta Opgegroeid in Malta, belandde de half-Ierse en half-Maltese general manager van het hotel al vroeg in de hotelindustrie. “In mijn geboorteland Malta ben ik begonnen met een zomerbaantje in een hotel, daar werkte ik eerst in de catering en vervolgens bij de front-office. He...

9 november 2017 Hotelketens Interview Longread
Interview: Rogier Braakman wil met Pillows Europa veroveren

Twee maanden geleden betrok IHMG een nieuw kantoor in het bruisende 'Creative Valley' in Utrecht. Een gebouw waarin ruimtes worden gedeeld en je de energie van de aanwezige bedrijven voelt. Rogier Braakman voelt zich er thuis, want IHMG bevindt zich in een roerige fase, waarin het concept van de Pi...

2 november 2017
Merendeel hotels gaat na brand niet meer open

Hotel X had een bezetting van tachtig procent, maar nog trotser was de hotelier op de lovende reviews op de reserveringssites. Een stabiele 9,9 lokte steeds meer gasten naar zijn prachtige bedrijf. Totdat een brand het gebouw grotendeels verwoestte. Het herstel van de schade duurde onverwacht lang. ...

26 oktober 2017 Interview Longread
Interview Hotel de Sterrenberg: Een stadje in een dorp

Vroeger had je een liedje - een 'hit' - waarin hét bezongen werd: 't Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen... (Saskia & Serge) Neem nou de leestafel of het leesrek in de lounge van De Sterrenberg; daar vind je tijdschriften en (dure) salontafelboeken die werkelijk het inkijken waard zijn...

3 oktober 2017 Achtergronden Restaurant
Ruim 1200 restaurants aangesloten aan bij het nieuwe reserveringsplatform BookDinners

Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform BookDinners. BookDinners is hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er...

28 september 2017 Awards Hotel
Drie sterren 'Superior' classificatie voor Preston Palace

Alle normen zijn ruimschoots gehaald. Preston Palace is officieel gecertificeerd door de Europese Hotelclassificatie met drie sterren én de bonusclassificatie 'Superior'. Superieure kwaliteit, gastvrijheid, optimale service en verrassende (vernieuwde) faciliteiten hebben ervoor ge...

27 september 2017 Columns Gabriella Esselbrugge
Column Gabriella Esselbrugge: Ranking the stars

Ben je onderweg in de auto na een afspraak, hoor je ineens onbekende sterren op de radio. Radar besteedde afgelopen week op Radio 1 aandacht aan hotelsterren. "Wat zegt de hoeveelheid sterren over een hotel?", vroegen ze zich af. DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN HOSPITALITY MANA...

21 september 2017 NH Hotels Interview
Interview: Maarten Markus, NH Hotel Group

Trots als een pauw is hij op de voortreffelijke halfjaarcijfers van de Benelux. Met een groei van meer dan 14% draait NH Hotels in de Benelux twee keer zo goed als NH Hotel Group wereldwijd. Verantwoordelijk hiervoor is Managing Director Northern Europe Maarten Markus, die in 2016 drie refurbished N...

27 juli 2017 Tech
Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert handy

Wat in de hotelindustrie in Azië al heel normaal is, komt nu naar Nederland. Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft samen met Dikker & Thijs Fenice Hotel de primeur in Nederland en gaat handy in elk geva...

17 juli 2017 Toerisme
Eerste 24 uur van reis zijn cruciaal

De eerste 24 uur van een vakantie zijn cruciaal. Bijna de helft van alle reizigers (46%) is ervan overtuigd dat de eerste dag toonaangevend is voor de rest van de vakantie en iets meer dan een derde (36%) van de reizigers zegt dat de eerste 24 uur allesbepalend is voor een vakantie. Maar wat gebe...

11 juli 2017
"We came as guests and left as friends"

Het is slechts één zin uit de vele positieve reviews die het luxe appartementenhotel Twenty Eight geniet. Ze zijn pas sinds maart open, maar krijgen nu al een lovende 9,2 op booking.com. En als gasten briefjes achterlaten waarop staat dat ze nog nooit zo lekker geslapen hebben, dan wee...

26 juni 2017 Hotelbouwplannen
Hotel ter overname: Huis van Bewaring, Almelo

Hotels zijn gewilde investeringsobjecten. Zeker wanneer het een gezond bedrijf betreft met uitstekende uitbreidingsmogelijkheden. Bastiaan Driessen is eigenaar van hoteladviseur Invast Hotels en heeft een dergelijk hotel in de aanbieding. “Hotel Huis van Bewaring in Almelo is uniek in zijn s...

26 juni 2017 Hotel Achtergronden
Overzicht: Hospitality Terminologie

Een alfabetische lijst met veelgebruikte termen en begrippen uit de hotellerie. Aangeboden door Hospitality Management. Ideaal voor managers, hotelscholen (of studenten aan hotelscholen) en personen werkzaam in hotels. Heb je aanvullingen? Stuur deze naar redactie@uitgeverijps.nl. Je kunt het overzi...

12 mei 2017 OTA's KHN
KHN blij met eerste stappen om online reviews te verbeteren

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een verkenning gepubliceerd over online reviews. Belangrijkste conclusie is dat beoordelingssites transparanter moeten worden over de manier waarop ze reviews verzamelen. Koninklijke Horeca Nederland is blij met deze eerste stap om online reviews te ve...

11 mei 2017 OTA's
ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

Online reviews moeten veel transparanter worden. Dat vindt de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Omdat de rol van reviews steeds groter wordt in het keuzeproces van consumenten vind de ACM dat deze ook betrouwbaar zijn. De ACM heeft een verkenning gedaan naar de stand van online reviews. Vo...

9 mei 2017 Columns
Column Hans van Spronsen: Future proof?

De mens zal steeds ouder worden...Dit is een terugkerend item in de media. Volgens medische profeten worden we in de toekomst allemaal 100 jaar of ouder. Dat gaat nogal wat beteken voor de samenleving, want ouder worden zal ook in de toekomst gepaard gaan met gebreken. Over 8 jaar is naar verwachtin...

3 mei 2017 Economie Hotelbouwplannen Achtergronden Longread
Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor een nieuw concept, nieuwe technologie of (nog) een eigen pand. ING, Rabobank, ABN AMRO en NIBC Bank investeren graag (zij het selectief) in de hoteller...

1 mei 2017 Achtergronden
Golden Tulip Hotels onderzocht verschil in hotelwensen tussen generaties

Golden Tulip Hotels maakt dit jaar een ingrijpende internationale rebranding en herpositionering door. Moederorganisatie Louvre Hotels Group werkt momenteel hard aan de vernieuwing van haar 180 Golden Tulip hotels, verspreid over de wereld. De naam Golden Tulip is nagenoeg bij iedereen bekend als Ne...

24 april 2017 Awards Amsterdam
Golden Sleeps: Amsterdam heeft beste hotels van Nederland

24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten. Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven...

30 maart 2017 Awards Best Western
Best Western deelt awards uit 

Best Western Plus Orange Hôtel in La Louvière (België) en Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection in Putten (Nederland) hebben de Best Western Quality Awards in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse Best Western Hoteliers Meeting. Jaarlijks worden alle Best West...

9 maart 2017 Achtergronden Interview
Revenue managers over hun waarde voor het hotel

Patty de Gruiter is 'Director of revenue' bij EHPC, het bedrijf achter de Sir Hotels en de Max Brown Hotels, zoals het Max Brown Museum Square Hotel in Amsterdam. Zij omschrijft haar baan inhoudelijk als 'het zorgen voor de beste bezetting met de beste prijzen'. Zo simpel kan het zij...

7 maart 2017 Achtergronden
Worden ontbijtcafés uw nieuwe concurrent?

Het is een vertrouwd beeld in veel hotels; tussen zeven uur en tien uur ’s ochtends staan de gasten in rijen langs het ontbijtbuffet om een broodje met roerei, croissant met kaas, toast met jam en verse jus d'orange te pakken. Een stevig ontbijt is tenslotte een goed begin van de dag. Maar...

1 maart 2017 Achtergronden Interview
Nieuwe directeur zet Hotel Theater Figi op stelten

Breder publiek De term 'breder publiek' is al gevallen. Komt er meer focus op het binnenhalen van een jongere doelgroep? "Dat gaan we absoluut doen, maar tegelijkertijd willen we onze traditionele achterban niet kwijt. Kijk, vroeger was dit een keurig hotel. Koningin Emma kwam hier om thee te dr...

27 januari 2017 Awards Hotel
Amsterdamse hotels domineren Travellers' Choice Awards

In de top drie van the Travellers Choice Awards zijn drie hotels uit Amsterdam geeindigd. De awards zijn gebaseerd op miljoenen reviews en meningen van bezoekers van TripAdvisor. Voor het zesde jaar op rij mag The Toren zich het beste hotel van Nederland noemen. De top drie bestaat verder uit het...

24 januari 2017 Awards NH Hotels Hotelketens
NH Hotels uitgeroepen tot Beste Hotelketen 2016

NH Hotel Group mag zich de beste hotelketen van Nederland noemen. De keten won de prijs 'Beste Hotelketen 2016' van Hotels.nl, dankzij de goede reviews van gasten op de website. In totaal zijn er meer dan 43.000 reviews ingevuld, waarbij gekeken is naar de prijs en kwaliteitverhouding, hygi&...

16 januari 2017 Hotelbouwplannen Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: betrouwbaar en onafhankelijk

De opening nadert met rasse schreden. Nog een aantal weken voordat ik mijn eerste gasten mag ontvangen in mijn Theaterhotel Venlo. Ik word, ondanks de enorme voortvarendheid, langzaamaan ongeduldig. Ik kan simpelweg niet wachten om mijn droom te verwezenlijken en ben dus 24/7 actief bezig met de men...

22 december 2016 Achtergronden
Sales en revenue management; vrienden of vijanden?

Begin jaren negentig waren in de hotellerie de rollen en verantwoordelijkheden van de commerciële afdelingen duidelijk. Salestaken bestonden uit acquisitie-activiteiten, afsluiten van contracten en relatiemanagement met lokale corporate accounts, FIT- en seriecontracten met incoming en buitenla...

20 december 2016 Awards
Hotels met stille hotelkamers in het zonnetje gezet

Vandaag zijn de Quiet Hotel Awards 2016 uitgereikt. Meer dan 140 Europese hotels, in het bezit van een Quiet Room(r) label, zijn hiervoor beoordeeld. Hotel Regina in Parijs en Ramada Apollo Amsterdam Centre Hotel zijn uit de bus gekomen als winnaars van deze unieke awards op het gebied van stille ho...

13 december 2016 Faillissement Hotel
Sheraton Hotel Brussel officieel failliet verklaard

De Brusselse handelsrechtbank heeft dinsdag het grootste hotel van België, het Brusselse Sheraton-hotel (511 kamers) officieel failliet verklaard. Dinsdagnamiddag komt er een bijzondere ondernemingsraad bij elkaar om te bezien wat de vervolgstappen zijn. De recente aanslagen in Brussel en de...

7 december 2016 Hotel Achtergronden
Reizigers kunnen niet zonder comfort van thuis

Het gezegde is 'zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens' en nieuw onderzoek laat zien dat reizigers zelfs op vakantie verlangen naar hun bekende omgeving en het gelukkigst zijn met een accommodatie – of dat nou een villa, appartement, B&B of hotel is – die voelt als thu...

16 november 2016 Awards Hotel
CityHub wint prestigieuze Worldwide Hospitality Award

Het succesvolle Nederlandse hospitality concept CityHub is maandagavond in Parijs bekroond met een Worldwide Hospitality Award. Het ‘hotel van de toekomst’ won de gerenommeerde prijs in de categorie Best Innovation in Hotel Concept. CityHub, een initiatief van Sem Schuurkes (33) en Piete...

15 november 2016 Awards Hotel
Zijn dit de beste hotels van Nederland?

Voor hotelgasten is het belangrijk dat ze zeker kunnen zijn van de kwaliteit van een hotel. Daarom heeft hotelvergelijkingssite www.trivago.nl een beoordelingssysteem dat reviews aggregeert vanuit web en vertaalt deze naar een universele index. “We aggregeren en analyseren meer dan 175 milj...

4 november 2016 Columns Hotel
Column Hans van Spronsen: de kracht van verbazing

Bij alles wat mensen doen, ondergaan of bedenken hebben zij een verwachting. Dit geldt bij elke menselijke activiteit, hoe groot of hoe klein ook. We ervaren dit vaak niet omdat we nou eenmaal veel doen zonder er echt bij stil te staan. Maar er is altijd een verwachting. Als je naar een verjaardag g...

4 november 2016 Hotel
Dit zijn de zeven grootste ergernissen van hotelgasten

De afdeling housekeeping is misschien wel de belangrijkste van ieder hotel. De gast anno nu let er steeds beter op of alles helemaal ‘spic and span’ is of leest in ieder geval met graagte over de staat van uw hotelkamer wanneer de reviews worden geraadpleegd. Waar moet u als hotelier...

27 oktober 2016
Interview: Gönül Uyanik, Generator Hostel Amsterdam

Smoezelige slaapzalen met minstens tien bedden, een verdwaalde onderbroek ergens in een hoek. De kamergenoot die midden in de nacht de teveel genuttigde drankjes moet dumpen, terwijl je al uren niet kan slapen van het lawaai op de gangen en van de angst voor diefstal van spullen op de kamer. Das war...

27 september 2016 Achtergronden
Dierendag: Deze diervriendelijke hotels verdienen een aai over de bol

Op 4 oktober zetten we alle dieren in het zonnetje. Hoe doe je dat nu beter door je trouwe viervoeter mee te nemen op een onvergetelijke vakantie? De accommodatiedeskundigen van Hotels.com™ hebben een collectie verzameld van de meest gastvrije hotels voor dieren. The Milestone Hotel, ...

15 september 2016 Achtergronden Blog
Blog Renée Cohen: de eerste maand van opening 

De eerste maand van het Hilton Garden Inn Brussels Louise zit erop. Nu is zo’n eerste maand van opening is op zich al lastig, laat staan wanneer dat ook nog eens augustus is. Augustus in Brussel is de maand dat iedereen nog met vakantie is en de Europese instituten hun deuren nog gesloten houd...

14 september 2016 Economie Airbnb
Airbnb steeds populairder onder Nederlandse 60+’ers

In tegenstelling tot het heersende beeld over de typische Airbnb host, blijken 60+’ers in Nederland met stip op één de snelst groeiende leeftijdsgroep op Airbnb te zijn. Steeds meer senioren ontdekken het platform en ontvangen als host reizigers van over de hele wereld bij hen th...

19 augustus 2016 Columns Achtergronden Blog
Blog Renée Cohen: het hotel is open

Het is 4 augustus en het is gelukt. Het Hilton Garden Inn Brussels Louise is open en heeft haar eerste gasten ontvangen. Een week voor de geplande opening kwamen de Hilton-mensen voor de finale inspectie. Pas na een definitief akkoord mogen de deuren open. En het harde werken werd beloond. Met een o...

10 augustus 2016 Food
Resultaten uit studie over F&B-sector gepubliceerd

De resultaten uit de Edelman Trust Barometer 2016-resultaten voor de voedsel- en levensmiddelenindustrie zijn recentelijk gepubliceerd. Deze resultaten maken deel uit van de Edelman Trust Barometer 2016. Begin dit jaar zijn daarvoor de algemene resultaten gepubliceerd. Recentelijk is er een substudi...

14 juli 2016 Economie Hotel
Hotels heffen te veel toeristenbelasting

Het is voor de consument de normaalste zaak van de wereld dat er door hotels en logiesverstrekkende bedrijven toeristenbelasting wordt geheven. Hoe gaan consumenten echter reageren als men erachter komt dat de daadwerkelijke heffing van toeristenbelasting door gemeenten aan hotels en logiesverstrekk...

14 juli 2016 Toerisme Achtergronden
Reiziger van de toekomst zoekt geluk en beleving

Met het sterk veranderen van ‘de wereld’, die de komende jaren verder te maken krijgt met politieke onveiligheid, milieubewuster reizen, klimaatverandering en digitalisering, verandert ook het reisgedrag; van zowel de vakantieganger als de zakenreiziger. Volgens een rapport van reisbranc...

14 juli 2016 Hotelbouwplannen Hotel Achtergronden
Dit is de man die al 6000 hotelbadkamers heeft gekit

U kent die advertentie met die kitspuit vast wel uit Hospitality Management. De man achter die kitspuit is Martin Akkermans, en hij heeft in zijn werkzame leven al zeker 120 van die kitspuiten kapotgeknepen. Een hele prestatie, want die dingen zijn oersterk. “Ik zit al dertig jaar in de kit en...

11 juli 2016 OTA's Hotel
Hotels plaatsen valse reviews op Booking.com

Het blijkt voor hotels een koud kunstje om e-mailadressen van klanten te gebruiken om een valse positieve review op Booking.com te plaatsen. Medewerkers van enkele hotels in Marokko blijken e-mailadressen van gasten te gebruiken om een psitieve review te plaatsen van hun eigen hotel. En dat terwijl ...

30 juni 2016 Toerisme Hotel
Waar boeken Nederlanders hun hotelvakantie?

Komende maand gaan de schoolvakanties van start; de drukste vakantieperiode van het jaar. Hotelvergelijkingssite www.trivago.nl kijkt waar Nederlanders op vakantie gaan en welke trends er in 2016 te zien zijn. Populairste vakantielanden Net als andere jaren is Spanje voor hotelvakanties het po...

25 juni 2016 Fletcher Hotel Hotelketens
Exclusief interview: Rob Hermans, Fletcher Hotels

In een telefonisch interview - vanaf Mallorca - vertelde Chris Luken aan een redacteur van Het Financieele Dagblad dat hij “eigenlijk de nieuwe tijd niet wil bijbenen”. Voor geautomatiseerde reserveringssystemen kan hij maar moeilijk warmlopen. Bovendien voelde de oprichter van Fletcher ...

24 juni 2016
Advertorial: Eindelijk betrouwbare recensies met Guestbooky

Guestbooky helpt bedrijven in de hospitality-industrie reviews, data en gastenervaringen te verzamelen op een gloednieuwe en unieke manier! Uw gasten plaatsen ter plekke een recensie. Alleen gasten die daadwerkelijk uw hotel hebben bezocht, kunnen zo hun recensie achterlaten op het moment dat het ho...

15 april 2016
Rabobank: Gastvrij personeel verdient zich terug

Voor veel horeca-ondernemingen zijn medewerkers het belangrijkste kapitaal. De medewerker is hét visitekaartje van het bedrijf, maar kan ook de grootste kostenpost vormen. Investeer als ondernemer dus in goed personeel! De medewerker als visitekaartje Bijna negentig procent van de hotelgasten ...

8 maart 2016
Wat is de impact van online reviews?

De AF&BM viert dit jaar haar 25-jarig jubileum en trapte het jubileumjaar gisteren af met een eerste themabijeenkomst over de impact van online reviews. De bijeenkomst werd gehouden in het Amsterdamse NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Foto: Ronald Voorn Hoe kun je reviews beïnvloeden...

4 maart 2016
Hotels succesvoller met apps

Apps zijn de gemakkelijkste manier voor mobile users om content te benaderen. Search is steeds minder belangrijk: Google is over een tijdje niet langer de belangrijkste snelweg naar informatie op het internet en organische bezoekers krijgt u maar moeilijk op uw website. Apps zorgen voor een impuls ...

19 februari 2016
Winnaars Nationale Meeting Award bekend

Tijdens de vakbeurs EvenementContact in de RAI in Amsterdam werden donderdag 18 februari de winnaars van de Nationale Meeting Award bekendgemaakt. Dagvoorzitter Kim van Kampen, improvisatie-acteur Ad-Just Bouwman en cabaret-sprekersbureau Humor Werkt zorgden voor een zeer geslaagde en feestelijke ...

10 februari 2016
Wat is de gastvriendelijkste hotelstad in Nederland?

Reizigers die regelmatig in hotels overnachten weten het; niet overal zijn de hotels even gastvriendelijk. Af en toe kan er wel eens een tussen zitten die niet helemaal naar wens is, of misschien zelfs simpelweg slecht. Om reizigers te helpen bij het kiezen van een gastvriendelijke bestemming publ...

21 januari 2016
Voor welke prijs wordt in Nederland geboekt?

De gemiddelde prijs voor hotels in Nederland in 2015 betreft €137 per kamer per nacht. (Dit is een gemiddelde voor het hele land, en verandert per bestemming en verandert eveneens gedurende de boekingsperiode. Dit gemiddelde gaat uit van een boekingsperiode van 0 tot maximaal 60 dagen voor vertr...

14 januari 2016
Preston Palace Familiehotel van het Jaar

Het gaat goed bij Preston Palace. Tijdens de Kids Vakantieaanbieder van het Jaar Awards 2016 is het populaire all-inclusive hotel flink in de prijzen gevallen. Het Twentse horecabedrijf is immers opnieuw verkozen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Award uitreiking op de Vakantiebeurs De uitreiki...

8 januari 2016
Golden Tulip werkt samen met MeetingReview

Het belang van reviews wordt steeds groter. Reden voor Golden Tulip om een samenwerking aan te gaan met MeetingReview. Dit is een platform waar meetinglocaties en meetingdiensten zich kunnen presenteren en waar gasten gemakkelijk een review kunnen achterlaten. Zakelijke reviews "Wij zijn erva...

4 januari 2016
De 10 best gelezen artikelen van 2015

Dit waren de 10 best gelezen artikelen van 2015 op hospitality-management.nl. Er werd opvallend veel gekeken naar de vacatures en ook de downloads bleken ongekend populair. Daarnaast werd er binnen de website veel gezocht naar nieuws over bepaalde onderwerpen, getuige de activiteit binnen het nieu...

30 november 2015
Golden Tulip Jagershorst & Tulip Inn Eindhoven Airport in de prijzen

Louvre Hotels Group kondigde afgelopen vrijdag aan dat twee Brabantse hotels zijn verkozen tot Hotels of the Year 2015. Golden Tulip Jagershorst in Leende is gekozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2015 in de regio Noord-Europa. Het nabij gelegen Tulip Inn Eindhoven Airport mocht de titel Tulip...

18 november 2015
De beste en slechtste budgethotelsteden

In een recent onderzoek van CheapHotels.org werden 30 bestemmingen in de Verenigde Staten vergeleken op basis van de kwaliteit van de tweesterrenaccommodaties. De hotel ratings van Expedia van het afgelopen jaar werden daarbij vergeleken. Miami Miami presteerde het slechtst; daar bleek 34 proc...

16 november 2015
Verras uw gast met het hotelontbijt!

Het hotelontbijt. Er wordt door gasten veel over geschreven in de reviews die we terugvinden op boekingssites. Wat vooral opvalt, is dat een goed ontbijt als een belangrijke amenity wordt gezien door gasten en zwaar meeweegt in de totale beoordeling. De hoogste tijd dus om het hotelontbijt onder de...

19 oktober 2015
Hotels kennen metasearch vaak niet

In Europa blijkt bijna vijftig procent van alle hotelboekingen uit online kanalen te komen. De opkomst van mobile, het gebruik van meerdere devices door de reiziger en de technische know-how van hoteliers komen aan bod in de interessante infographic van eRevMax. Drie grote OTA's Wereldwijd is ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: