Rotterdamse ondernemers krijgen pluim

25 september 2014 |
Rotterdamse ondernemers krijgen pluim<

Gisteren hebben vijf Rotterdamse horecaondernemers de Oorkonde 'Groene Pluim' van het Rotterdam Climate Initiative (RCI) en Koninklijke
Horeca Nederland ontvangen. Horecabedrijven die zich onderscheiden in duurzaamheid, energiegebruik, afval en water komen in aanmerking voor deze oorkonde.

Ondernemingen
De Rotterdamse ondernemingen zijn: Raderstoomboot de Majesteit, Café & Restaurant De Tuin van de Vier Windstreken, McDonalds Groene Hilledijk, Hotel Amar en Bennie Beer

Compliment
Woensdagmiddag reikte KHN-regiomanager Maartje Roodsant de Groene Pluim uit aan de horecaondernemers op de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. De Groene Pluim is een compliment aan de bedrijven voor hun inzet in energie- en waterbesparing en afvalbeheer en inrichting. Met de Groene Pluim kunnen de horecaondernemers aan hun gasten laten zien dat zij duurzaam ondernemen meer dan serieus nemen. Energieverbruik, afvalstromen, watergebruik en besparende maatregelen zijn onderdelen waar bedrijven op beoordeeld worden om deze pluim te behalen.
Duurzaam is hot
Lodewijk van der Grinten, algemeen directeur KHN: "Duurzaam is hot. Gasten vragen om verantwoorde producten en voor ruim een derde van hen is het zelfs doorslaggevend in de beslissing welk restaurant te bezoeken. Door als horecaondernemer gelijk ook na te denken over afvalverwerking en energiebesparing bespaar je geld en vergroot je de bijdrage aan de samenleving met MVO. Het is in deze tijd niet meer de vraag óf horecaondernemers duurzaam moeten ondernemen, maar hóe ze dat doen. KHN zet zich in dit kader in voor een toekomstbestendige horecabranche waar duurzaam ondernemen een vanzelfsprekend onderdeel van uitmaakt."

Meer lezen over de Groene Pluim? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: