Skybars zijn omzetmakers voor hotels

21 december 2011
Skybars zijn omzetmakers voor hotels

Het hebben van een hotelbar op de bovenste verdieping van een hotelgebouw legt New Yorkse hotelondernemers geen windeieren. Uit onderzoek van Jones Lang LaSalle Hotels blijkt dat zogeheten skybars flink wat omzet opleveren. Hotels zonder 'bar op de bovenste verdieping' hebben
het nakijken.

*Opbrengsten per maand*
Per vierkante meter lopen de opbrengsten op van 650 dollar per vierkante meter per maand in het laagseizoen tot 1.200 dollar in het hoogseizoen.

*Steeds meer skybars in Nederland*
In de Nederlandse hotellerie is de skybar ook in zwang aan het raken. Zowel het onlangs geopende Double Tree By Hilton Amsterdam (voorheen Mint Hotel Amsterdam), als het te openen Ramada Apollo Amsterdam Centre hebben een bar 'op niveau'. In Amsterdam was er onder meer al de Skyybar in het Westcord Fashion Hotel.

*Criteria succesvolle bar*
Belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle hotelbar op het dak zijn volgens Jones Lang LaSalle Hotels: een stedelijk gebied waar de ruimte schaars is, hoge gebouwen, platte daken en een toegankelijk klimaat.

*Alcohol!*
In New York wordt er op het dak merendeels sterke drank geschonken (70 procent van alle drankjes), gevolgd door wijn en champagne (20 procent), 10 procent is bestemd voor frisjes en bronwaters.

~Frank Lindner~

Overig nieuws