Sprekersprogramma HotelTech bekend!

11 november 2015 |
Sprekersprogramma HotelTech bekend!<

Bij HotelTech 2015 staat kennisoverdracht centraal. Wij hebben bezoekers naar hun mening gevraagd, geluisterd naar hoteliers en
trends gevolgd. Op basis van deze input hebben we een programma samengesteld. Sprekers gaan inhoudelijk in op relevante onderwerpen die bijdragen aan een betere bedrijfsvoering.


Dagvoorzitter: Sander Allegro

11.30 – 12.30 uur


Big Data in de hotellerie
Door: Jack Esselink – IBM

Wat kan Big Data u voor voordelen opleveren? Nee, Big Data is niet alleen voor big companies. Onafhankelijke hoteliers moeten en kunnen er ook mee aan de slag. Het gaat om de kwaliteit van de data, niet om de kwantiteit. Jack Esselink vertelt u wat u met uw data kunt doen.

12.30 – 13.15 uur

Lunch

13.15 – 14.15 uur


Uw hotel in de cloud? Ins en outs, voor- en nadelen van de Cloud
Door: Tony Krijnen – Microsoft

Is de cloud al oud of moeten we er aan geloven? En waarom eigenlijk? Is het echt handig om alle data niet in huis te hebben? Brengt het gevaren met zich mee? Twijfelt u nog of wilt u meer weten? Sla dan deze ‘uw hotel in de cloud’ niet over.

14.30 – 15.15 uur

Uit de praktijk – interviews door Sander Allegro
Live interviews

Worstelt u met IT? Vindt u techniek ook lastig? Het is toch wel erg prettig als het allemaal werkt. In het live interview ondervraagt Sander Allegro uw collega-hotelier en –ict’er hierover. Nieuwsgierig hoe het elders gaat? Luister dan naar:

• Sem Schuurkes – CityHub: Hoe werkt techniek en ICT in een hotel zonder personeel?

• Jan Buys – Accor: Hoe kijkt een keten aan tegen ICT en techniek?

• Edgar Bolwerk – Van der Valk: De invloed van ICT en techniek bij nieuwbouw.

15.15 – 16.15 uur


Tevreden gast en weg is ie. Hoe ICT u helpt
Door: Jeroen Bosman – Hotelschool The Hague

Jeroen Bosman doet promotieonderzoek aan de TU Delft en is als lecturer verbonden aan Hotelschool The Hague. "Tevredenheid zegt niets over loyaliteit. Als hotelier kreeg ik van gasten te horen dat ze tevreden waren, maar ik zag ze nooit terug. Hoteliers kunnen dit in kaart brengen met het mobiele EEG-scanapparaat."

16.30 – 17.30 uur
Netwerkborrel

Inschrijven voor HotelTech is gratis voor hoteliers en kan via deze "link.":http://www.hoteltech.nl/bezoeken/inschrijven/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: