Start verkiezing HorecaHelden voor Restaurant en Hotel

1 oktober 2012 |
Start verkiezing HorecaHelden voor Restaurant en Hotel<

SVH zet de campagne HorecaHelden, die als doel heeft de beroepstrots in de horeca te vergroten, voort. Nu zijn de sectoren Restaurant en Hotel aan de beurt. Hiervoor werden al Helden gezocht voor de sectoren Dranken en Fastservice.

Nomineren
Potentiële HorecaHelden binnen deze sectoren kunnen van 1 tot en met 26 oktober door collega’s en leidinggevenden worden voorgedragen via de website www.HorecaHelden.nl Genomineerden krijgen een SVH HorecaHelden-speld uitgereikt en dingen mee naar de titel HorecaHeld 2013.
Juryleden
De juryleden Roberto Payer (general manager Hilton Amsterdam), Lucas Petit (eigenaar Hoscom) en Frans Hazen (sectorvoorzitter KHN) buigen zich over de genomineerden in de sector Hotel. Hans Duijf (eigenaar restaurant Pasta e Basta), Carlos Faes (eigenaar restaurant De Proeftuin) en Hajé de Jager (sectorvoorzitter KHN) vormen de jury voor de sector Restaurant.

Zingevers
Roberto Payer: “de horeca is een ondergewaardeerde branche, mensen kennen vaak alleen de slechte verhalen, maar je moet veel in huis hebben om succesvol in de horeca te zijn. Met de HorecaHelden-verkiezing richten wij ons op mensen die betekenis geven aan de horeca, die weten waarvoor zij het doen, namelijk de gast”. Hans Duijf, voegt toe: “het is belangrijk om mensen die iets extra’s doen te belonen”.

Bekendmaking winnaar
De finalisten van de sectoren Dranken en Fastservice worden op 1 november bekend gemaakt en van de sectoren Restaurant en Hotel op 1 december. Vanaf 10 december kan het Nederlandse publiek hun stem uitbrengen op de finalisten in de vier sectoren. Tijdens de Horecava 2013 wordt de finalist met de meeste stemmen gekroond tot HorecaHeld binnen zijn of haar sector.

Waarom HorecaHelden?
Goede en gemotiveerde medewerkers zijn essentieel in de horeca. Het is dan ook van belang om deze mensen te werven en te behouden voor de branche. HorecaHelden zijn een voorbeeld voor de branche en andere medewerkers. Met de verkiezing voor HorecaHeld 2013 geeft SVH deze uitblinkers de aandacht die zij verdienen.

~Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: