Suzanne de Zwaan aangesteld als General Manager Element Amsterdam Hotel

8 november 2017 | Thijs Jacobs

Per direct is Suzanne de Zwaan (41) aangesteld als General Manager van Element Amsterdam, een duurzame hotelformule van Marriott met een focus op extended stay. Het hotel, gevestigd op het Gelderlandplein-winkelcentrum in Amsterdam-Zuid, wil zich nog sterker richten op het langdurig verblijf van de zakelijke reiziger, met oog voor gezondheid, sportiviteit en persoonlijke aandacht. Daarbij wil Marriott verder groeien in Europa.

Extended stay

De Zwaan ziet ernaar uit de positie van Element in Amsterdam nog verder te verankeren in de nabije omgeving en in Nederland in het algemeen. “In Nederland is het minder gangbaar om voor een langere periode in een hotel te verblijven dan bijvoorbeeld in Amerika. We zien echter dat dit verandert. De helft van onze gasten verblijft een maand tot een jaar in ons hotel. Extended stay is een enorme groeimarkt.”

Ruime ervaring

De Zwaan heeft een zee aan ervaring in de hospitality; de afgelopen vier jaar was zij als Hotel Manager verantwoordelijk voor het Park Hotel in Amsterdam. Daarvoor was zij werkzaam als Food and Beverage Manager bij Hotel en Congress Centre Papendal in Arnhem en General Manager van Compass/Eurest Leisure bij Artis. Ook werkte ze onder ander ruim zes jaar in de cruise-industrie als Culinary Operations Manager/Deputy Hotel Director bij Holland America Line, en vervulde zij de functie van Food and Beverage Supervisor bij zowel Curaçao Marriott Beach Resort als bij Amsterdam Marriott Hotel. De Zwaan studeerde Hospitality Management aan de Stenden Hogeschool in Leeuwarden.

Gezondheid, sportiviteit en persoonlijke aandacht

De Zwaan wil nog verder focussen op gezondheid en persoonlijke aandacht voor de hotelgasten. “Ik herken mezelf sterk in de hotelgasten waar we ons op richten met Element Amsterdam. Zelf ben ik ook ambitieus en ik houd van hard werken, ik hecht waarde aan sociale contacten, en ik heb een gebalanceerde levensstijl waarin ik gezond eet en veel sport. Ik weet wat onze hotelgasten zoeken in een tijdelijke thuisbasis. Ik kijk er dan ook erg naar uit om mijn kennis en ervaring hiervoor in te zetten.”

Naast een fitnessruimte, een 24/7-restore pantry, een gratis gezond ontbijt, ‘relax hour’ voor alle hotelgasten en een running club, wil De Zwaan persoonlijk contact nog meer verankeren in de service. “Als je voor langere tijd ergens verblijft, moet naast de hotelkamer ook het team aanvoelen als een thuis. Dat betekent onder andere dat we onze gasten herkennen en ook echt kennen, bijvoorbeeld door samen te sporten of een drankje te drinken. Ook is het hotel geïntegreerd in het winkelcentrum Gelderlandplein, waardoor je beschikt over alle voorzieningen die je nodig hebt. Het Amsterdamse Bos is dichtbij, en in een mum van tijd sta je midden in het centrum van de stad.”

Over Element Amsterdam

Element Amsterdam beschikt over 160 kamers studio’s en suites die zijn ontworpen voor langdurig verblijf van gasten, maar waar ook een gast die korter verblijft van alle gemakken wordt voorzien. Zo zijn alle kamers ingericht met een volledig ingerichte kitchenette, een flexibele leefruimte, een op een spa geïnspireerde badkamer en een Heavenly® Bed. Met licht, modern design en een sterke focus op duurzaamheid, spreekt het hotel zowel de zakelijke reiziger als vakantieganger aan. Het hotel is gevestigd op het Gelderlandplein-winkelcentrum nabij de Zuidas, slechts 15 minuten gelegen vanaf Schiphol en Amsterdam centrum. Ook het Amsterdamse Bos bevindt zich op een steenworp afstand. Onderdeel van het hotel is Gordal, een restaurant met rooftop-terras, dat tapas en klassieke Spaanse gerechten serveert. Ook zijn er twee vergaderzalen beschikbaar. Element by Westin is een Marriott International extended stay-merk. Bari Groep is een onafhankelijke franchisenemer en exploitant van de hotels Element Frankfurt Airport en Element Amsterdam. In Europa opende Element Amsterdam, na Element Frankfurt, in februari 2016 haar deuren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: