SVH neemt horeca-uitgeverij over

23 april 2015 |
SVH neemt horeca-uitgeverij over<

De SVH heeft onlangs de uitgeefactiviteiten overgenomen van PlanBoek Uitgeverij, een gespecialiseerde uitgeverij op het gebied van leermiddelen
voor leidinggeven, management en ondernemen in de horeca. Dankzij deze overname kan SVH op korte termijn voldoen aan de groeiende behoefte aan nieuwe examens en leermiddelen voor managementopleidingen voor ondernemers, managers en leidinggevenden.

Foto: Ricardo Eshuis (links) en Bart Huijbers

Focus op financieel en personeelsmanagement
SVH heeft samen met stakeholders in de branche geconcludeerd dat veel ondernemers en managers in het MKB nog beter kunnen presteren als er meer focus is op onder andere financieel management en personeelsmanagement. Daarom ontwikkelt de stichting op korte termijn voor diverse managementonderdelen nieuwe door de branche gevalideerde certificaten, examenprogramma’s en ondersteunende leermiddelen. In lijn met de wensen van ondernemers zijn deze opleidingen en examens laagdrempelig, geschikt voor een brede doelgroep, goedkoop en actueel.

Over het lesmateriaal
Veel middelbare hotelscholen maken binnen de opleiding Manager-ondernemer horeca gebruik van de leermiddelen van PlanBoek. SVH zet deze activiteiten voort en bewerkt het materiaal ook voor korte opleidingen voor werkenden in de horeca. Zo kunnen managers en ondernemers zich volgens de stichting beter voorbereiden op de nieuwe examens voor ondernemersvaardigheden van SVH. Daarnaast worden de leermiddelen bewerkt voor de nieuwe opleiding meewerkend horecaondernemer waarvoor SVH al eerder lesmateriaal heeft ontwikkeld vanuit HorecaVakPunt.

Vergroten van vakbekwaamheid
Ricardo Eshuis, directeur van SVH: "De overname van de activiteiten van PlanBoek sluit exact aan bij de doelstelling van SVH enerzijds en de behoefte in de branche anderzijds. Ons kerndoel is het vergroten van de vakbekwaamheid en het verbeteren van de gastvrijheid, in elke fase van iemands loopbaan. Want vakbekwame medewerkers en ondernemers zorgen voor een uitstekende gastervaring en een gezonde en goed renderende branche." De overname is kenmerkend voor de werkwijze van het nieuwe SVH: door strategische samenwerkingsverbanden met stakeholders kan de groeiende behoefte aan opleidingen in de horeca versneld worden ingevuld. Met name in het MKB is veel behoefte aan opleidingen die zijn gebaseerd op landelijke kwaliteitsstandaarden en die worden afgesloten met een door de branche erkend certificaat. Hiermee ontstaat naast het reguliere onderwijs een uniek traject van opleiden en examineren dat het arbeidsmarktperspectief voor horecamedewerkers vergroot.

Overname
Voormalig eigenaar/directeur van PlanBoek Bart Huijbers is verheugd over de overname. "De afgelopen 15 jaar heb ik samen met een team van enthousiaste auteurs onze leermiddelenlijn (door)ontwikkeld en onderhouden. Door ontwikkelingen in de markt en vooral de digitalisering namen de werkzaamheden de afgelopen jaren enorm toe. Om de continuïteit te waarborgen moest ik kennis en hulp hebben hierin. Met SVH had ik de perfecte partij gevonden! Tijdens de gesprekken met Ricardo Eshuis zijn we zelfs naar verdergaande samenwerking gaan kijken en overeengekomen om alle PlanBoek activiteiten bij SVH onder te brengen." Ook voor de auteurs van PlanBoek is Huijbers blij: "Met SVH kunnen zij al hun creatieve ideeën verwezenlijken en de leermiddelen op een nog hoger plan brengen."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: