The Cloud op HotelTech 2015

6 november 2015 |
The Cloud op HotelTech 2015<

The Cloud op HotelTech Nee, het is geen popband die de bühne bestijgt, maar Tony Krijnen. Tony werkt bij Microsoft en verzorgt in die hoedanigheid wereldwijd lezingen over onderwerpen zoals de cloud. Zo ook op 23 november aanstaande tijdens HotelTech. Wat is de toegevoegde waarde van het werken in de cloud voor hoteliers? Hoe ziet de toekomst eruit? Maak je op voor veel vragen en veel antwoorden.

Jongeren en tech
Tony is enthousiast en vertelt honderduit over de cloud, de toekomst en over jongeren. "Bij Microsoft maken we geen producten specifiek voor hoteliers. Dat klopt. Onze partners doen dat wel. Met Azure bijvoorbeeld: dat zijn de bouwstenen waarmee zij een product maken. Ik wil op 23 november ook graag meer aandacht geven aan hoe jongeren technologie ervaren en gebruiken. Er is zoveel veranderd namelijk... Voor veel diensten hoef je geen investering te doen, en daardoor betaal je alleen voor het gebruik. Bovendien is techniek zo belangrijk in het leven tegenwoordig. Er is zoveel informatie beschikbaar. Er is enorm veel veranderd in hoe we problemen oplossen, in hoe we de wereld zien en hoe we de wereld inrichten. Er zijn meer mogelijkheden nu."

Adapt or die!
Tony vervolgt zijn betoog: "Gisteren was ik bij een lezing. Het begrip 'disruption' kwam daar veel aan bod. De gevestigde orde moet het opnemen tegen nieuwe betreders van de markt. Partijen die het anders doen. Frisser, misschien wel. De muziekindustrie heeft de discussie al gehad; daar is de strijd al gestreden. Het succes van Airbnb had niemand zien aankomen ten tijde van de couchsurfing-beweging. Maar Airbnb heeft een superprofessionele website, met strakke fotografie, een mooie lay-out, soepele techniek en wat al niet meer. Het zijn spannende tijden. Hoteliers moeten er duidelijk aan wennen dat bijna alles zich online afspeelt. Weet je wat ik de spreker gisteren hoorde zeggen? 'Adapt or die!' Klinkt misschien wat hard, maar het is wel de realiteit."

Focus op de gast van morgen
"Ook hoteliers moeten leren hoe ze de gast van morgen moeten bedienen. Doe je dat niet, dan verlies je de strijd. Persoonlijk contact wordt nog weleens overdreven door hoteliers. Online zijn er betere mogelijkheden. Zelf heb ik als zakelijke reiziger helemaal geen trek in een praatje met iemand aan de balie, en een formuliertje invullen is niet van deze tijd. Het systeem aan de achterkant moet juist veel over de gast weten, zodat hij direct naar de hotelkamer kan en zijn telefoon in de oplader kan gooien. Echt, het zijn spannende tijden; ook voor de hotellerie!"

Schrijf je nu in voor HotelTech 2015 via deze kink!
Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: