Tien zinnen die gasten graag in de lokale taal willen spreken

26 juli 2017 | Roy Spijker

Overschakelen op de vakantiemodus - de boel de boel laten, ontspannen en genieten van de bezienswaardigheden - is voor veel reizigers niet zo simpel als het klinkt. Toen Booking.com aan ruim 18.000 mensen wereldwijd vroeg wat de belangrijkste zinnen zijn die ze onmiddellijk in de lokale taal van hun reisbestemming willen kunnen spreken, bleek dat “Wat is het WiFi-wachtwoord?” een van de populairste was.

De top 10 zinnen die reizigers het liefste in de lokale taal zou spreken, zijn:
1. Wat is de beste manier om in de stad/ het centrum te komen? (46%)
2. Wat is het WiFi-wachtwoord? (43%)
3. Hoe laat is het ontbijt? (41%)
4. Waar kan ik het lekkerst eten? (40%)
5. Waar is het toilet? (25%)
6. Neem me mee naar een geweldige plek (22%)
7. Ik heb koffie nodig (21%)
8. Ik weet mijn kamernummer niet meer (11%)
9. Kan ik een vroege check-in aanvragen? (11%)
10. Waar is de dichtstbijzijnde apotheek? (10%) 

ijkende naar de voorkeuren op basis van geslacht, blijken we erg voorspelbaar te zijn. Vrouwen willen eerder dan mannen weten waar het toilet is (29% van de vrouwen tegenover 21% van de mannen), mannen willen op hun beurt eerder weten hoe laat de bar opent (13% van de mannen ten opzichte van 7% van de vrouwen)!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: