Tien zinnen die gasten graag in de lokale taal willen spreken

26 juli 2017 | Roy Spijker

Overschakelen op de vakantiemodus - de boel de boel laten, ontspannen en genieten van de bezienswaardigheden - is voor veel reizigers niet zo simpel als het klinkt. Toen Booking.com aan ruim 18.000 mensen wereldwijd vroeg wat de belangrijkste zinnen zijn die ze onmiddellijk in de lokale taal van hun reisbestemming willen kunnen spreken, bleek dat “Wat is het WiFi-wachtwoord?” een van de populairste was.

De top 10 zinnen die reizigers het liefste in de lokale taal zou spreken, zijn:
1. Wat is de beste manier om in de stad/ het centrum te komen? (46%)
2. Wat is het WiFi-wachtwoord? (43%)
3. Hoe laat is het ontbijt? (41%)
4. Waar kan ik het lekkerst eten? (40%)
5. Waar is het toilet? (25%)
6. Neem me mee naar een geweldige plek (22%)
7. Ik heb koffie nodig (21%)
8. Ik weet mijn kamernummer niet meer (11%)
9. Kan ik een vroege check-in aanvragen? (11%)
10. Waar is de dichtstbijzijnde apotheek? (10%) 

ijkende naar de voorkeuren op basis van geslacht, blijken we erg voorspelbaar te zijn. Vrouwen willen eerder dan mannen weten waar het toilet is (29% van de vrouwen tegenover 21% van de mannen), mannen willen op hun beurt eerder weten hoe laat de bar opent (13% van de mannen ten opzichte van 7% van de vrouwen)!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: