Training branding voor de hotellerie

31 december 2019 | redactie

Als je 'branding' opzoekt in het woordenboek, blijkt dat het woord 'imago' vaak als synoniem gebruikt wordt. Zoek je verder op 'imago' dan wordt het woord 'impressie' genoemd, en impressie wordt weer gekoppeld aan 'gevoel' (vaak vertaald als ‘emotie’ en in sociale media als ‘likability’).

Hiermee hebben we de basis gelegd voor een brandingproces. Likability, value proposition en usp’s: de 3 kernwoorden om je proces te starten, om je onderneming te positioneren. En dit is precies het proces waar iedere onderneming aandacht aan zou moeten besteden.

Met deze training ontwikkel je vaardigheden om van je hotel een sterke brand te maken en hoe je je hotel sterk kunt positioneren.

Inhoud van de training

Deze training bestaat uit 3 dagen. Theorie wordt afgewisseld met praktische workshops.

Dag 1: Theorie: de basis + usp’s

Introductie en presentatie van de fundamentele elementen van branding
Technische, tactische en emotionele usp’s
Workshop: toolbox creatie (trust-uniqueness – purpose)
Analyse van je hotel
Workshop: het voorbereiden van een branding workshop voor je team
Advies voor huiswerkopdrachten (doe een branding workshop met je team)

 

Dag 2: Het plan + outside-in en communities

Korte samenvatting van de fundamentele brandingelementen en het psychologische cijfer 3
Deep dive outside -in, verrassende collaborations en communities
Presentatie en analyse van huiswerkopdrachten
Workshop: het maken van een branding actieplan
Presentatie en discussie van het branding actieplan in groepen
Advies voor huiswerkopdrachten (maak een branding actieplan met je team)

 

Dag 3: De uitvoering + value propositions

De branding toolbox checklist en de value propositions
Workshop: van branding actieplan naar branding implementatieplan
Presentatie en discussie van het branding implementatieplan in groepen
Top 3 presentatie en documentatie
‘Go to market’ strategie en follow up

 

Dit levert het je op

Theoretische en praktische kennis over hoe branding toe te passen voor je eigen hotel
Een ‘toolbox’ checklist
Workshoptools om je teams voor te bereiden
Een concreet actieplan
Een implementatieplan

 

Trainer

De trainer is Ed Renner. Branding is voor hem - na 30 jaar intensief werken met brands en concepten - een deel van zijn DNA geworden. Ed werkt als branding-consulent in zowel Nederland als Scandinavië. Hij begeleidt executive teams, managementteams, project- en creatieve teams binnen de design-, fashion-, convenience-, industrial-, biotec-, retail- en horecasector.

Klik hier om je aan te melden voor de training of voor meer informatie over de training.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Achtergronden
Award Familiehotel 2020 gaat naar Preston Palace  

Preston Palace is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Maar liefst 83% van de stemmers stemde op het Twentse all-inclusive resort. Om haar dankbaarheid te benadrukken doneert Preston Palace aan een goed doel dat zich inzet voor families, krijgen alle medewer...

Booking.com OTA's
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze...

Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: