Training branding voor de hotellerie

31 december 2019 | redactie

Als je 'branding' opzoekt in het woordenboek, blijkt dat het woord 'imago' vaak als synoniem gebruikt wordt. Zoek je verder op 'imago' dan wordt het woord 'impressie' genoemd, en impressie wordt weer gekoppeld aan 'gevoel' (vaak vertaald als ‘emotie’ en in sociale media als ‘likability’).

Hiermee hebben we de basis gelegd voor een brandingproces. Likability, value proposition en usp’s: de 3 kernwoorden om je proces te starten, om je onderneming te positioneren. En dit is precies het proces waar iedere onderneming aandacht aan zou moeten besteden.

Met deze training ontwikkel je vaardigheden om van je hotel een sterke brand te maken en hoe je je hotel sterk kunt positioneren.

Inhoud van de training

Deze training bestaat uit 3 dagen. Theorie wordt afgewisseld met praktische workshops.

Dag 1: Theorie: de basis + usp’s

Introductie en presentatie van de fundamentele elementen van branding
Technische, tactische en emotionele usp’s
Workshop: toolbox creatie (trust-uniqueness – purpose)
Analyse van je hotel
Workshop: het voorbereiden van een branding workshop voor je team
Advies voor huiswerkopdrachten (doe een branding workshop met je team)

 

Dag 2: Het plan + outside-in en communities

Korte samenvatting van de fundamentele brandingelementen en het psychologische cijfer 3
Deep dive outside -in, verrassende collaborations en communities
Presentatie en analyse van huiswerkopdrachten
Workshop: het maken van een branding actieplan
Presentatie en discussie van het branding actieplan in groepen
Advies voor huiswerkopdrachten (maak een branding actieplan met je team)

 

Dag 3: De uitvoering + value propositions

De branding toolbox checklist en de value propositions
Workshop: van branding actieplan naar branding implementatieplan
Presentatie en discussie van het branding implementatieplan in groepen
Top 3 presentatie en documentatie
‘Go to market’ strategie en follow up

 

Dit levert het je op

Theoretische en praktische kennis over hoe branding toe te passen voor je eigen hotel
Een ‘toolbox’ checklist
Workshoptools om je teams voor te bereiden
Een concreet actieplan
Een implementatieplan

 

Trainer

De trainer is Ed Renner. Branding is voor hem - na 30 jaar intensief werken met brands en concepten - een deel van zijn DNA geworden. Ed werkt als branding-consulent in zowel Nederland als Scandinavië. Hij begeleidt executive teams, managementteams, project- en creatieve teams binnen de design-, fashion-, convenience-, industrial-, biotec-, retail- en horecasector.

Klik hier om je aan te melden voor de training of voor meer informatie over de training.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: