Training branding voor de hotellerie

31 december 2019 | redactie

Als je 'branding' opzoekt in het woordenboek, blijkt dat het woord 'imago' vaak als synoniem gebruikt wordt. Zoek je verder op 'imago' dan wordt het woord 'impressie' genoemd, en impressie wordt weer gekoppeld aan 'gevoel' (vaak vertaald als ‘emotie’ en in sociale media als ‘likability’).

Hiermee hebben we de basis gelegd voor een brandingproces. Likability, value proposition en usp’s: de 3 kernwoorden om je proces te starten, om je onderneming te positioneren. En dit is precies het proces waar iedere onderneming aandacht aan zou moeten besteden.

Met deze training ontwikkel je vaardigheden om van je hotel een sterke brand te maken en hoe je je hotel sterk kunt positioneren.

Inhoud van de training

Deze training bestaat uit 3 dagen. Theorie wordt afgewisseld met praktische workshops.

Dag 1: Theorie: de basis + usp’s

Introductie en presentatie van de fundamentele elementen van branding
Technische, tactische en emotionele usp’s
Workshop: toolbox creatie (trust-uniqueness – purpose)
Analyse van je hotel
Workshop: het voorbereiden van een branding workshop voor je team
Advies voor huiswerkopdrachten (doe een branding workshop met je team)

 

Dag 2: Het plan + outside-in en communities

Korte samenvatting van de fundamentele brandingelementen en het psychologische cijfer 3
Deep dive outside -in, verrassende collaborations en communities
Presentatie en analyse van huiswerkopdrachten
Workshop: het maken van een branding actieplan
Presentatie en discussie van het branding actieplan in groepen
Advies voor huiswerkopdrachten (maak een branding actieplan met je team)

 

Dag 3: De uitvoering + value propositions

De branding toolbox checklist en de value propositions
Workshop: van branding actieplan naar branding implementatieplan
Presentatie en discussie van het branding implementatieplan in groepen
Top 3 presentatie en documentatie
‘Go to market’ strategie en follow up

 

Dit levert het je op

Theoretische en praktische kennis over hoe branding toe te passen voor je eigen hotel
Een ‘toolbox’ checklist
Workshoptools om je teams voor te bereiden
Een concreet actieplan
Een implementatieplan

 

Trainer

De trainer is Ed Renner. Branding is voor hem - na 30 jaar intensief werken met brands en concepten - een deel van zijn DNA geworden. Ed werkt als branding-consulent in zowel Nederland als Scandinavië. Hij begeleidt executive teams, managementteams, project- en creatieve teams binnen de design-, fashion-, convenience-, industrial-, biotec-, retail- en horecasector.

Klik hier om je aan te melden voor de training of voor meer informatie over de training.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Horeca naar de stembus deel één: VVD

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Hotelketens Achtergronden
Pillows Hotels opent nieuw boutique hotel in Hanzestad Deventer

Pillows Luxury Boutique Hotel Aan De IJssel in Deventer en het bijbehorende IJssel Restaurant openen op 1 maart van dit jaar hun deuren. “Volledig tegen de stroom in openen we een nieuw hotel”, vertelt CEO Loes Dingemans trots. “Dit hotel bevindt zich op de mooiste plek van Overijs ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: