Transformatie Bilderberg De Keizerskroon

17 maart 2016 |
Transformatie Bilderberg De Keizerskroon

Een volledig gerenoveerde lobby en bar, vernieuwde vergaderruimtes en zelfs een compleet nieuw restaurant: Bilderberg Hotel De Keizerskroon
in Apeldoorn heeft de laatste maanden een ware transformatie ondergaan. Met een grootse opening werd afgelopen vrijdag de renovatie van het hotel gepresenteerd aan relaties en gasten.

Zitjes
Ruim tweehonderd gasten, onder wie de burgemeester van Apeldoorn John Berends, konden tijdens de opening rondkijken in het vernieuwde hotel. Voor trouwe gasten is de benedenverdieping onherkenbaar veranderd. Zo is de lounge getransformeerd tot een sfeervolle ruimte met comfortabele zitjes en een uitnodigende bar, en heeft het voorheen klassiek ogende eetgedeelte plaatsgemaakt voor een volledig nieuw restaurant. Ook de vergaderruimtes zijn onder handen genomen. De ruimtes zijn niet alleen voorzien van de nieuwste vergaderfaciliteiten, ook heeft elk een eigen thema gekregen gebaseerd op een Europees vorstenhuis.

Restaurant Kingstreet
Met het nieuwe restaurant Kingstreet biedt Bilderberg Hotel De Keizerskroon een bijzonder eetconcept, gebaseerd op lokale producten, slow food en grillbereidingen. Het hotel was jaren beroemd om haar grillgerechen, en op verzoek van veel gasten zijn deze – zij het in een nieuw jasje – opnieuw op de kaart gezet. De slow food gerechten bestaan uit traditionele gerechten met lokale producten en traditionele bereidingswijzen. Gecombineerd met mooie passende wijnen, een gezellige en huiselijke ambiance staat het nieuwe Kingstreet restaurant hiermee garant voor een avond genieten.

Bilderberg renovaties
Hotel De Keizerskroon is het vierde Bilderberg hotel dat recent gerenoveerd is. Het Parkhotel in Rotterdam, Hotel De Bilderberg in Oosterbeek en het Garden Hotel in Amsterdam gingen De Keizerskroon al voor, en met veel succes.
General Manager Carla Maessen: “We zien bij onze andere hotels een flinke boost in zakelijke bijeenkomsten en ook onze vernieuwde restaurants zitten avond aan avond vol. Ook wij ontvangen sinds de oplevering van onze nieuwe vergaderruimtes direct meer aanvragen voor meetings en events. De prettige inrichting en goede faciliteiten maken De Keizerskroon weer dé plek om elkaar te ontmoeten.”

Een rijke geschiedenis van renovaties
In de 325 jaar van haar bestaan heeft het hotel al meerdere grondige renovaties meegemaakt. Het hotel begon ruim drie eeuwen terug als herberg voor gasten van het naastgelegen Paleis Het Loo. Tot eind jaren 60 van de vorige eeuw was de herberg nog onderdeel van het paleis, en in persoonlijk bezit van Koningin Wilhelmina, de toenmalige bewoonster. Hierna is de herberg grondig verbouwd, en heeft het in de jaren die volgden meerdere renovaties ondergaan. De naam van het hotel verwijst naar Tsaar Peter de Grote, die in het jaar 1711 te gast was in het hotel. Nog steeds is een replica van de kroon van deze keizer te zien in het hotel.

Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 18 hotels in het vier- en vijfsterrensegment,
216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: