Tulip Inn Hilversum gaat verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum

6 januari 2020 | redactie

Na jaren van exploitatie onder de franchiseformule van Tulip Inn draagt het  hotel per 1 januari 2020 de naam Amrâth Hotel Media Park Hilversum. Het hotel, dat sinds 1 oktober 2007 in eigendom is van Amrâth Hôtels, zal naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk Amrâth Hôtels gaan versterken in Hilversum. Hiermee wordt de samenwerking met Louvre Hotels Group, de moedermaatschappij van Tulip Inn Hotels, beëindigd.

De keuze voor de naamswijziging en verdere voortzetting van de exploitatie van het hotel onder naam van Amrâth Hôtels, wordt door operationeel directeur David Dreese als volgt onderbouwd: “Amrâth Hôtels heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen efficiënt en gebruiksvriendelijk reserveringsysteem met internationaal bereik; hierdoor is er minder behoefte aan aansluiting op externe systemen. Bovendien biedt het veel voordelen om de Hilversumse hotelmarkt vanuit één merknaam te bedienen."

General Manager Amber van Schagen

Amber van Schagen is sinds 18 november jongstleden aangesteld als General Manager van Tulip Inn Media Park aan de Koninginneweg in Hilversum. Amber is een bekend gezicht binnen de Amrâth hotelgroep; hiervoor is zij werkzaam geweest als salesmanager en Assistant General Manager van vijfsterren deluxe hotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Vanaf 1 januari 2020 heeft zij de bedrijfsvoering van het  hotel onder de naam van Amrâth Hôtels overgenomen. Amber  is positief over deze ontwikkeling: ” Ik ben als geen ander kritisch als het gaat om het kiezen van de juiste brand voor ons hotel, wat onze (veelal internationale) gasten kennen als hét Media Park hotel van Nederland. Dat ik vind dat Amrâth Hôtels de juiste keuze is heeft niet alleen te maken met het feit dat Amrâth Hotels een groeiende hotelgroep is met hotels in interessante steden maar ook dat de keuzes die gemaakt worden binnen deze groep weloverwogen en succesvolle keuzes zijn, die goed aansluiten bij de digitale wereld waarin we opereren."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: