Tulip Inn Hilversum gaat verder als Amrâth Hotel Media Park Hilversum

6 januari 2020 | redactie

Na jaren van exploitatie onder de franchiseformule van Tulip Inn draagt het  hotel per 1 januari 2020 de naam Amrâth Hotel Media Park Hilversum. Het hotel, dat sinds 1 oktober 2007 in eigendom is van Amrâth Hôtels, zal naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk Amrâth Hôtels gaan versterken in Hilversum. Hiermee wordt de samenwerking met Louvre Hotels Group, de moedermaatschappij van Tulip Inn Hotels, beëindigd.

De keuze voor de naamswijziging en verdere voortzetting van de exploitatie van het hotel onder naam van Amrâth Hôtels, wordt door operationeel directeur David Dreese als volgt onderbouwd: “Amrâth Hôtels heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen efficiënt en gebruiksvriendelijk reserveringsysteem met internationaal bereik; hierdoor is er minder behoefte aan aansluiting op externe systemen. Bovendien biedt het veel voordelen om de Hilversumse hotelmarkt vanuit één merknaam te bedienen."

General Manager Amber van Schagen

Amber van Schagen is sinds 18 november jongstleden aangesteld als General Manager van Tulip Inn Media Park aan de Koninginneweg in Hilversum. Amber is een bekend gezicht binnen de Amrâth hotelgroep; hiervoor is zij werkzaam geweest als salesmanager en Assistant General Manager van vijfsterren deluxe hotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Vanaf 1 januari 2020 heeft zij de bedrijfsvoering van het  hotel onder de naam van Amrâth Hôtels overgenomen. Amber  is positief over deze ontwikkeling: ” Ik ben als geen ander kritisch als het gaat om het kiezen van de juiste brand voor ons hotel, wat onze (veelal internationale) gasten kennen als hét Media Park hotel van Nederland. Dat ik vind dat Amrâth Hôtels de juiste keuze is heeft niet alleen te maken met het feit dat Amrâth Hotels een groeiende hotelgroep is met hotels in interessante steden maar ook dat de keuzes die gemaakt worden binnen deze groep weloverwogen en succesvolle keuzes zijn, die goed aansluiten bij de digitale wereld waarin we opereren."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: