Vakantiepark is ongekend populair

29 juni 2018 | Thijs Jacobs

De belangstelling om met het gezin naar een vakantiepark te gaan, neemt razendsnel toe. Dat constateert Voordeeluitjes.nl op basis van de toegenomen belangstelling van het aantal boekingen. Deze website begon tien jaar geleden als aanbieder van hotelarrangementen en biedt inmiddels ook arrangementen in vakantieparken aan. Het aantal boekingen in vakantieparken in de eerste helft van dit jaar heeft het totaal aantal boekingen over 2017 al geëvenaard. In het verlengde daarvan is ook het aanbod aan vakantieparken bij de arrangementenaanbieder ruimschoots verviervoudigd.

Vakantieparken bieden voordelen

Dat stelt Anne Lameijer, Manager Vakantieparken van Voordeeluitjes.nl. ‘Het grote voordeel van een vakantiepark is dat je daar vaak alles bij de hand hebt: een comfortabele verblijfsaccommodatie, een winkeltje op het park en, zeker op warme dagen, een zwembad’, aldus Lameijer. ‘Daarnaast constateerden we nog een aantal trends. We merken dat de wensen van vakantiegangers steeds specifieker worden. Zo gaan mensen vaker met meerdere generaties op vakantie en zoeken ze bijvoorbeeld extra faciliteiten voor kinderen. Andere mensen zoeken juist een rustige omgeving. Met speciale arrangementen en een groter aanbod aan vakantieparken kunnen we inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen.’ Omdat Voordeeluitjes.nl vooral bekend is vanwege de hotelarrangementen, moest het aanbod aan arrangementen voor vakantieparken flink worden uitgebreid.

Lameijer: ‘Eind 2016 zijn we begonnen met 65 locaties. Dat aantal is in anderhalf jaar tijd ruimschoots verviervoudigd.’ Voordeeluitjes.nl biedt intussen een breed scala aan vakantiepark arrangementen, van bekende ketens, zoals Center Parcs, Pierre et Vacances, Oostappen Groep, en van de betere individuele parken.

Vaak goedkoper dan mensen denken

Een vakantie op een vakantiepark is vaak goedkoper dan mensen denken, stelt Lameijer. ‘Op een vakantiepark betaal je per accommodatie. Zo kan het dat je met 6 personen voor een 5-daags verblijf van voor 99 euro slechts 3,30 euro per persoon per nacht kwijt bent. Daar denken mensen vaak niet bij na.’ Bij dat bedrag zijn extraatjes als een zwembad en de sauna vaak inbegrepen. Bovendien omvatten de arrangementen van Voordeeluitjes.nl vaak nog meer extraatjes, zoals een welkomstdrankje bij aankomst, toegang tot een attractiepark of dierentuin in de buurt, of een diner.


Flexibel inchecken

Volgens Lameijer denken veel mensen onterecht dat inchecken op een vakantiepark op slechts beperkte dagen kan, op vrijdag, voor een weekend, en op maandag, voor een midweek. Lamerijer: ‘Bij onze arrangementen kunnen we veel vaker flexibele incheckdagen hanteren. Dat maakt het voor bijvoorbeeld senioren veel aantrekkelijker om juist op rustiger dagen naar een vakantiepark te gaan, bijvoorbeeld in het laagseizoen.’ In het hoogseizoen hanteren vakantieparken doorgaans wel de vaste aankomstdagen.


Ook buiten Nederland

Het aanbod aan vakantieparken beperkt zich overigens niet tot Nederland, Duitsland en België, ook in vakantieparken in Frankrijk, Luxemburg en Italië biedt Voordeeluitjes.nl arrangementen aan. Lameijer: ‘Frankrijk is zelfs onze topper dit jaar.’

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Opening theaterseizoen en vernieuwde filmtheaterfoyer Figi

Afgelopen vrijdag stond Figi wederom in het teken van feestelijke vernieuwing! Met de uitverkochte voorstelling Driving Miss Daisy, met in de hoofdrol Anne Wil Blankers, werd het nieuwe theaterseizoen 2018-2019 geopend. Voorafgaande aan de voorstelling werd de nieuwe sfeervolle culturele filmtheate...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

Hotelbouwplannen Utrecht
Overeenkomst bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel

De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam hebben een aannemingsovereenkomst gesloten voor de bouw van de Galaxy Tower in het hartje van Utrecht. De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam sloten eerder een bouwteamovereenkomst waarin zij samen de engineering van de Galaxy Tower verder uitwerkten. De bouw...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Hoteltech Advertorial BUAS
Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar het aantal kamers dat voor een bepaalde prijs moest worden verkocht, oftewel capacity management, houden revenue managers zich vandaag de dag zich in de...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: