Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

12 februari 2020 | Thijs Jacobs

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd om nu eens echt die sigaretten voorgoed uit te doven.

Naast de professionele coaching, zal met name de uitgebreide combinatie van hospitality, sportmogelijkheden (in veel hotels is een fitnessgedeelte), gezonde voeding én de steun van de rokers onder elkaar, de kans van slagen op het stoppen met roken enorm vergroten. De trainingen staan onder leiding van Debbie Prijs (bekend van onder andere Stoptober) in samenwerking met andere ervaren trainers.

Stoppen onder de Spaanse zon

De 5-daagse programma's worden aangeboden in Van der Valk Hotel Tiel en Hotel Amersfoort én ook in Hotel Barcarola, gelegen in noord Spanje, vlak bij Barcelona. Ook hier zijn de trainingen gewoon in het Nederlands, maar wel onder de heerlijke Spaanse zon.

Elfi van der Valk, initiatiefneemster van dit programma geeft aan waarom dit concept een enorme steun in de rug is voor een gezondere levensstijl: "Zelf ben ik ook roker geweest en ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, zeker zonder coaching en in je gebruikelijke omgeving. Mij heeft het enorm geholpen om mijzelf echt volledig te kunnen focussen op het stoppen, daarbij geholpen door mede-stoppers én professionals, in een rustgevende omgeving waar je dan even niet met de dagelijkse zaken bezig hoeft te zijn. Het stoppen met roken voelt echt als een overwinning en ik was enorm trots toen ik uiteindelijk van het roken verlost was. Dat gun ik echt iedereen!"

De voordelen

Met het Stoppen met Roken programma wil Van der Valk Vitaal hun gasten de uitdaging aan laten gaan én de positieve effecten van stoppen met roken al direct laten voelen. Zo daalt bijvoorbeeld na 20 minuten al de bloeddruk en hartslag en na 72 uur heb je al meer energie. De kleur van je huid op je gezicht verandert ook binnen 2 dagen, je voelt je dan echt al direct gezonder en lekkerder. "Het is een kwestie van het doorbreken van ingesleten gedragspatronen", zegt Wanda de Kanter, Longarts in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis:" Een week werken aan het doorbreken van ingesleten gedragspatronen door middel van kennis, voorbereiding en begeleiding vergroot de kans op een rookvrij leven.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: