Vijf redenen om contant geld slim te gebruiken en niet te weren!

12 september 2018 | redactie

Het aantal contante betalingen neemt af, maar beslaat nog steeds 45% van alle transacties. Dus wat gaan we eraan doen? Weren we klanten die hun voorkeur geven aan contant betalen, noodgedwongen of niet, of bezien we contant geld als kans en maken we er wat moois van? Wij geven u 5 redenen waarom u contant geld niet moet weren, maar slim moet gebruiken.

Voordelen contant geld

Lang niet alle consumenten gaan mee in de trend om te pinnen in plaats van met cash te betalen.

Kinderen, lager opgeleiden en 65-plussers geven nog altijd de voorkeur aan contant betalen. Maar wat dacht u van mensen met een beperkt budget? Zij krijgen het advies om elke week een vast bedrag te pinnen en vervolgens met contant geld hun betalingen te verrichten. Op deze manier houden ze controle op hun uitgaven. Genoeg doelgroepen dus die contant blijven betalen en interessant zijn voor retailers en horecaondernemingen.

Vijf voordelen van contant geld:

  1. Klantvriendelijk
  2. Meer omzet
  3. Anoniem geld
  4. Advies vanuit de overheid
  5. Betrouwbaar

 

Nadelen contant geld

Maar eerlijk is eerlijk, contant geld heeft ook nadelen. Dat is ook een van de redenen waarom retailers er graag voor zouden kiezen om zo min mogelijk contante betalingen aan te nemen.

Vijf nadelen van contant geld:

  1. Interne fraude
  2. Diefstal
  3. Geld moet geteld worden
  4. Kasverschillen
  5. Geld is vies

 

Slim omgaan met contant geld

Als we de opsommingen bekijken, zouden we eigenlijk kunnen concluderen dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen van contant geld. En als we de nadelen nu eens kunnen pareren door slim en beter om te gaan met contant geld?

De oplossing is een automatisch kassasysteem. Zo’n systeem werkt net als een parkeerautomaat; de klant werpt contant geld in het systeem en het systeem geeft wisselgeld terug.

Dit heeft de volgende voordelen:

  1. Geen 'open geld' meer
  2. Veilig in de kluis
  3. Niet meer tellen
  4. Geen kasverschillen meer
  5. Hygiënisch

 

Referentie

Inmiddels werken vele horecaondernemers en hotels met een automatisch geldverwerkingssysteem. Martijn van der Valk van Hotel Kasteel Bloemendal vertelt: ‘Dankzij het systeem hebben we het aantal controlemomenten van het cash geld kunnen terugbrengen. Wat ook tijdwinst oplevert: onze medewerkers kunnen in 30 seconden wisselen bij het systeem. Daarnaast zorgt het systeem voor meer vertrouwen en transparantie; het systeem is foutloos!’

Dus als we alle voordelen van contant geld wegstrepen tegen de nadelen en daarbij weer de voordelen optellen van het gebruik van contant geld in combinatie met een automatisch kassasysteem, dan komen we uit op een verhoging van de omzet én een verhoging van de klantvriendelijkheid! Dus waar wacht u nog op?!

Download hier onze whitepaper ‘Vijf redenen om contant geld slim te gebruiken en niet te weren!’ en lees de uitleg van onze 5 voor- en nadelen en de oplossing.

Cikam, 036-5397200, info@cikam.nl, www.cikam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: