Wellbeing Experience in Waldorf Astoria Amsterdam

30 juli 2018 | Thijs Jacobs

Reizigers die kiezen voor een uitzonderlijke hotelbeleving vinden altijd Waldorf Astoria op hun weg. Elk hotel van de luxe hotelketen creëert een uniek gevoel van plaats en omgeving en biedt haar gasten buitengewone ervaringen. Zo hebben gasten in Waldorf Astoria Amsterdam vanaf nu exclusief toegang tot een Headspace--applicatie in de serene setting van het Theehuis in de historische binnentuin van het hotel aan de Amsterdamse Herengracht. Deze bijzondere ervaring maakt deel uit van Hilton’s nieuwe ‘luxury experience’ website waar gasten exclusieve en authentieke lokale ervaringen kunnen boeken op bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Primeur Wellbeing Experience

Waldorf Astoria Amsterdam is op de website vertegenwoordigd met drie bijzondere ervaringen. ‘The Dutch Dream’ toont het Noord-Hollandse landschap en de Wadden vanuit een helikopter die landt voor een picknick op Texel. ‘Unpack the true story’ begint in een paardenkoets naar het Ships Chandlers Warehouse, waar een privé diner wordt geserveerd in de authentieke 17e eeuwse winkel voor scheepsbenodigdheden. ‘Mindfulness in the Garden’ is de exclusieve wellbeing experience voor Hilton Honors Gold- en Diamondleden.

Waldorf Astoria Amsterdam heeft de primeur van deze signature mindfulness applicatie, die is ontwikkeld in samenwerking met Headspace, de digitale service die begeleide meditatiesessies en mindfulnesstrainingen biedt. 

Wellbeing is het nieuwe wellness 

In onze overvolle levens, gedomineerd door een permanente stroom van prikkels, wordt de mogelijkheid om je even helemaal af te sluiten als een luxe ervaren. Onderzoek[1] wijst uit dat mensen in hogere inkomenscategorieën tijd, geld en energie besteden aan hun welzijn en mindfulness. Naast fysieke fitness zijn voor deze groep mentale en emotionele gezondheid factoren die er steeds meer toe doen voor hun welbevinden. Waldorf Astoria Amsterdam is er trots op om samen te werken met Headspace en gasten op een eigentijdse manier mogelijkheden te kunnen bieden voor meditatie en mindfulness.

Passende omgeving

Waldorf Astoria Amsterdam biedt haar Hilton Honors Gold- en Diamondleden de signature mindfulness sessie aan in een passende omgeving, het prachtige besloten Theehuis in de historische tuin; de grootste privé-binnentuin van Amsterdam. Voorzien van delicate lekkernijen kunnen gasten zich hier koesteren in een buitengewone beleving van welbevinden met de Headspace app.

Over Waldorf Astoria Amsterdam

Het elegante en statige Waldorf Astoria Amsterdam, geopend in mei 2014, is gevestigd aan de Herengracht 542-556, in zes monumentale panden uit de 17e en 18e eeuw, met elk een eigen verhaal. De entree en majestueuze trap naar een ontwerp van Daniel Marot, architect van Koning-Stadhouder Willem III, verlenen het hotel zijn grandeur. Het hotel beschikt over 93 luxe kamers en suites, de exclusieve Guerlain Spa, het twee-sterrenrestaurant Librije's Zusje en Goldfinch Brasserie. De centrale locatie, aan de mooiste gracht van Amsterdam, maakt het tot een ideale plek om de stad in al zijn gedaantes te ontdekken en te beleven. Waldorf Astoria Amsterdam behoort tot de top tien hotels van Europa en is de nummer 1 in Nederland volgens Tripadvisor Traveller’s Choice 2018. Kijk voor meer informatie op www.waldorfastoria.com/amsterdam

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: