Werkgroep vergader en congreslocaties

11 november 1998 | Redactie
Werkgroep vergader en congreslocaties<

In de vorige editie van Hospitality Management heeft u een interview kunnen lezen met de heer Wilco de Jong van de Vereniging Nederlandse Congresbelangen. Tijdens dat interview werd gesproken over het initiatief van de sector hotels van Koninklijk Horeca Nederland om een werkgroep op te richten voor haar leden die werkzaam zijn in de vergader en congresbranche. De actualiteit had echter ? ons inziens ? de uitspraken van De Jong reeds achterhaald toen het blad verscheen. Vandaar dat Koninklijk Horeca Nederland nog even de zaken op een rij wil zetten.

Op 1 september heeft er een constructief en verhelderend gesprek plaatsgevonden tussen de heer de Jong en ondergetekende, waarin nogmaals het doel van de werkgroep is toegelicht. Voor alle duidelijkheid wil ik nogmaals benadrukken dat de werkgroep vergader en conferentiebedrijven van de sector hotels gezien moet worden als een aanvulling op het goede werk dat de VNC doet. Het is absoluut niet onze bedoeling om elkaar op wat voor manier dan ook in de wielen te rijden of vliegen af te vangen. De opmerkingen die wij van vele leden kregen over de VNC zijn zeer positief; men voelde evenwel gewoon de behoefte om ook eens met collega’s te kunnen praten zonder dat daarbij de toeleveranciers en de intermediairs aanwezig zijn. Met name de diversiteit van de leden van de VNC ligt ten grondslag aan ons initiatief.

Stuurbekrachtiging

Stelt u zich eens een open discussie over commissiepercentages voor waarbij organisatiebureaus een heel ander doel hebben dan onze leden. Of wat te denken van het zoeken naar oplossingen voor het tekort aan arbeidskrachten, of  het opzetten van specifieke trainingen voor personeel? Andersoortige bedrijven kunnen hier niet veel aan bijdragen en zullen het ook niet interessant vinden als dergelijke onderwerpen op de agenda van een VNC?bijeenkomst worden gezet. We willen dus niet opnieuw het wiel uitvinden, maar wel stuurbekrachtiging toevoegen.

Voor het gesprek met Wilco de Jong heeft er ook een gesprek plaatsgevonden met Cees Langeveld van de erkenningregeling VNC. Ook toen bleek dat er voldoende ruimte voor samenwerking is. We kunnen gezamenlijk werken aan ons imago en tegelijkertijd de bedrijven van specifieke informatie voorzien.

Binnenkort zullen wij u berichten over de eerste bijeenkomst van onze werkgroep. Vanzelfsprekend wordt daarvoor ook het bestuur van de VNC uitgenodigd, aangezien wij ervan overtuigd zijn dat samenwerking tussen onze beide organisaties van zeer groot belang is. Op 1 september hebben wij een eerste aanzet gegeven tot een goede, vruchtbare en langdurige samenwerking, gestoeld op wederzijds respect en waardering. Wij houden u op de hoogte.

Auteur: Hans van der Kooij

HM30JAAR HM301998

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: